• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Lappis-dessutom vet jag att maken kommer att skälla på mig om jag har härjat runt för mycket så har varit ineffektiv och haft det gott denna vecka.
    Igår hade jag ett riktigt psykbryt som resulterade i lagom röda ögon när jag skulle shoppa med tjejerna men de lyfte mig ett snäpp. Att säga att jag är lugn är att överdriva med stora mått, vill helst bara spola fram tiden ett par veckor sådär. Som tur är är jag inte sysslolös på jobbet precis eller här hemma men hjälper inte så mycket mot tankarna, där fungerar bara möten där det krävs fokus

• viktualia

Godmorgon!

Har fnissat mig igenom årets upplagor av aprilskämt! Och har lyckats söva sonen två gånger... Första gången somnade han gott och precis efteråt ringde det på dörren. När jag hade pratat klart med besökaren hördes det fortfarande inget inne från sovrummet, så jag antog att sonen sov vidare.... Jag passade på att mecka lite med annat i fem minuter, men så hörde jag skumma ljud från sovrummet. När jag öppnade dörren satt Trollet i fel ände av dubbelsängen (där han hade somnat) och bläddrade förnöjt i en bok som han hade hittat på mitt sängbord... hm.. smart morsa... eller inte... det är ju klart att han höll sig tyst för att få vara i fred... ha ha ha.. Jaja, nu sover han förmiddagssömn och lugnet råder.

Laddar för en tur till mitt jobb i em. Kan bli spännande med Trollet som medhjälpare. Sen börjar det bli DAGS att skaffa ett par dojjor till Trollet. Om inte annat för att kunna montera om vagnen så att vi slipper åkpåsen/ligginsatsen... men det får nog bli morgondagens projekt... har ju inte roligare än så...

Passar på att bjuda er alla på en fruktig drink - ananasjuice och lite rom kanske! Det är ju FREDAG!!Skål

• Lapinette

EA - förstår, de där veckorna är HEMSKA!!! Styrkekramar!

• muggles
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-31 21:52:59 följande:
    Idag kom vi på vad som ger mest fart framåt på Pricken när han kryper. Är det mamma? Nä. Är det en gul virkad hund? Njä, men det gick åtminstone framåt (bara mamma cirklade han runt runt på stället)... En liten flaska D-droppar? Wroom! Rakt framåt utan att nudda marken (nästan). Vem kunde ana?
    I vårt fall var det en mobil som lockade

Nenne: själv undviker jag att köpa kläder som behöver strykas. Annars får jag god hjälp av maken (på de få saker jag har som behöver strykas), han är mkt grymmare på att stryka än mig (så gengäldar jag med att sy i knappar mm som han inte kan).
  • Lapinette

Gah, har jag missat lägenhetslänkar?!

Vickan - lycka till på jobbet med Trollet!

Sitter och jobbar (ja, faktiskt, har sålt massor så nu måste jag jobba ) och lyssnar samtidigt på den italienska topplistan. Jösses, tycker att musiken (den italienska) låter likadan. Inte mycket skillnad där inte! Dramatik, lite skrik, slisk osv. Bara en som stuckit ut hittills, måste vara deras svar på Petter.
    ">

• Fru E

*Stålsätter mig för att gå ut i ovädret*

Mot veckans sista möte!

Kram &

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!