• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie

Jag tittade ju inte bara in för att säga att jag inte gillar att åka tåg tidigare, men det var någon som krävde lite uppmärksamhet... Nu ligger hon i mormors famn och myser .

Stort grattis Gosnosen! Och fint namn .

Idag har vi varit och träffat min farfar lite snabbt, han orkar inte så mycket tyvärr. Men han blev väldigt glad att se Daisy, han fick till och med tårar i ögonen. Lilla farfar.

Fortsätter hålla tummarna för fru E.

Parnassia, gud vad härligt att höra att ni sover bättre!

AM, nä inte kräksjuka också Huuh, krya på er!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-31 21:52:59 följande:
    Idag kom vi på vad som ger mest fart framåt på Pricken när han kryper. Är det mamma? Nä. Är det en gul virkad hund? Njä, men det gick åtminstone framåt (bara mamma cirklade han runt runt på stället)... En liten flaska D-droppar? Wroom! Rakt framåt utan att nudda marken (nästan). Vem kunde ana?
    Vad får Trollet att sitta tyst och lugnt på samma ställe utan att bry sig om omvärlden? Svar: Pappans miniräknare modell naturnörd gymnasist årgång 1992... eller kanske ingenjörsplugg 1999..

Imorgon får Trollet följa med mig till jobbet en sväng, inklusive ett jobbmöte. Gissa vad mamman tänker ta med sig...
  • Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-31 21:52:59 följande:
    Idag kom vi på vad som ger mest fart framåt på Pricken när han kryper. Är det mamma? Nä. Är det en gul virkad hund? Njä, men det gick åtminstone framåt (bara mamma cirklade han runt runt på stället)... En liten flaska D-droppar? Wroom! Rakt framåt utan att nudda marken (nästan). Vem kunde ana?

Här hade hunden varit och snott D-dropparna från soffbordet idag . Hon hade inte lyckats öppna flaskan, men det är fina tandmärken i korken...

Och grattis till en krypande Prick .
  • Oupsie
    viktualia skrev 2011-03-31 22:00:21 följande:
    Vad får Trollet att sitta tyst och lugnt på samma ställe utan att bry sig om omvärlden? Svar: Pappans miniräknare modell naturnörd gymnasist årgång 1992... eller kanske ingenjörsplugg 1999..

Imorgon får Trollet följa med mig till jobbet en sväng, inklusive ett jobbmöte. Gissa vad mamman tänker ta med sig...
    Gud vad praktiskt .
  • Mopedvin

Bs-metergin skulle jag gissa på att du fick... Eller cytotec.

• viktualia
    Oupsie skrev 2011-03-31 21:58:16 följande:
    Idag har vi varit och träffat min farfar lite snabbt, han orkar inte så mycket tyvärr. Men han blev väldigt glad att se Daisy, han fick till och med tårar i ögonen. Lilla farfar.
    Åååå! Blir lite avis... Jag saknar min mormor, som gick bort för två år sedan, väldigt mycket. Och tänker på hur lycklig hon är där uppe i himlen, när hon tittar ner och ser de tre barnbarnsbarnen som alla fötts efter att hon dog. Och tänker på hur häftigt det hade känts om jag hade fått visa upp Trollet för mormor...  

Sovdags var det nog nu... Kram på er alla!
  • nennesjuttioåtta

Oupsie – tack! hihi, så D-droppar lockar även hundar alltså? 
    Vickan – hihi, Pricken fick knappa på totalstationen idag och var helt i nirvana, vad är det med dessa knappar?!?  

• Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2011-03-31 20:43:47 följande:
    Parnassia, nej men ska du till Asia Spa i Varberg! Lyckos lyckos dig, aaahh!! Jag tror ju att det är helt fantastisk om deras hemsida stämmer, det bästa jag hittat hittills i badväg, jag är jäkligt avundsjuk. Jag ser verkligen fram emot att höra om det stämmer, jag vill höra allt om den där poolen med olika massagestationer! Sedan vill jag veta om det är varmt och skönt i vattnet också, jag är en fryslort.
    Det är bra & duktigt folk därnere i den staden
  • Piggelin1
    BrudSommar2006 skrev 2011-03-31 20:54:05 följande:
    Min bror och sambo är precis på väg att flytta tillbaka till Varberg, eller ja, min bror har ju aldrig bott där då, men hursom, kanske får tillfälle att hänga på det där spat i framtiden i alla fall.
    Jag har kanske frågat dig innan BS - men kommer din brors sambo därifrån? Tänkte att jag kanske vet vem det är, beroende på hur gammal hon är förstås Kan du inte messa det på FB (glömmer alltid kolla inboxen här nämligen)!
  • Lapinette

Vickan - tusen tack för infon. Ska be honom att få mer information så vi kan betala honom (maken vill inte maila över sitt kontonummer till Franco bara så där ).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!