• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis
    fru AM skrev 2011-03-31 13:20:46 följande:
    En fullständig nyhet i min cravingteori ... Kan Grape Tonic vara tvillingrelaterat?
    Tror jag inte, för mitt sug har definitivt ökat och det är ju kollat två gånger att det bara är en... ;o) Teroi välkomnas!
  • Hattis
    BrudSommar2006 skrev 2011-03-31 13:34:38 följande:
    Hörrni, vad säger egentligen hönan, bock bock bock, pock pock pock, kluck kluck kluck eller kakaa kakaa??
    "...den lilla Gullefjun med mjuka silkesdun och alla hönsen sa KAKAKAKAA!"
  • Hattis

Teroi=Teori (Är kanske lite trött ändå!) Verkar annars som om jag har ställt om mig till mina knappa fem timmars vardagssömn och då är det ju heeelt värdelöst att lägga sig tidigt. Men snacka om att jag kommer att däcka totalt efter lunch och bli tvungen att söka upp ngt ställe där jag kan lägga mig (diskret) på jobbet idag.

Mugglan - Fy sjutton vad jobbigt det låter, hoppas att denna natt blev bättre! Och vad har vi sagt om FL???!!!

Oupsie - Härligt att Daisy fått träffa en gammelfarfar

Lappis, nu börjar det väl nästan bli svårt att välja med alla dessa förslag! Knepigt att du och BS ínte hittar det ni är ute efter, det ulitmata plejset för er måste ju finnas därute någonstans.

• Lapinette

Hattis - mitt problem är snarare att det finns för många fina ställen . Ska sammanställa den info jag fått fram och ta en diskussion med maken i helgen.

Kunde du somna om? Att sitta vaken 03.00 känns ju knappast så skoj dagen efter.

Förresten, vilket trist väder det är idag. Kan inte minnas när det var sånt busväder när man vaknade senast ... inser att solen har tittat fram väldigt mycket den senaste månanden (like).

• Fossing77

Hattis - tränar du för vaknätter med Kepsen? ;)

Idag är dagen då jag ska premiärspringa i mina nya skor! Eller ja.. Premiärspringa över huvudtaget kan man väl säga. Hi hi! Om nu dagen går ihop sig som jag hoppas vill säga. ;)

• Lapinette

Fossing - hoppas ni har bättre väder än vad jag har.

• Ore

Här är vädret litet småregnigt, men inste så farligt. Vad har ni för busväder? Ingen snö, hoppas jag...

Däremot är det mycket mörka moln kring mitt huvud, var tyvärr inte ett aprilskämt när jag blev väckt vansinnigt tidigt imorses av ett telefonsamtal från jobbet. En slitdel, som vi har väldigt få i lager och väldigt lång leveranstid på, hade gått sönder. Igen. Denna gången efter mindre än två veckor... De brukar gå ett halvår. Suck, dubbelsuck och en massa svordomar. *hoppas att chefen tycker att jag hanterade det bättre den här gången, annars kan han dra åt pepparn för jag kan fasen i mig inte trolla med knäna...*

• Lapinette

Ore - det är bara lite småregn här också men supergrått och trist. Som sagt, har blivit bortskämd med klarblå himmel och sol under en väldigt lång tid. Själv skulle jag inte ge mig ut och springa i det här vädret men så är jag ingen älskare av att jogga.

• Fossing77

Vi har uppehåll och plusgrader, rätt grått och blött efter nattens regn men okej i alla fall. Ser ut att ljusna lite på himlen till och med, så jag hoppas på möjlighet till sol längre fram idag. :)

• Fossing77

Ore - skräp när det strular med sånt där. Jag slipper ju sånt i min bransch ;) Få barn som går sönder omotiverat tidigt på morgonen även om det är rätt lång leverans vid nybeställning. ;) Kära sambon har dock roliga ingenjörsproblem i Tjeckien, där hans tänkta verktygsleverantör backade ur i sista sekunden igår. Surt när de åkt hela vägen dit för att göra klart det sista innan tillverkningen skulle igång. Måttligt munter sambo.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!