• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

MSW- i veckan fick jag tomatsoppa serverad har för mig att det var rotsaker typ ja tomat då , fänkål, palsternacka, morot etc delades och rostades i ugnen tills de var mjuka. Mixades sedan med vatten och kokade upp med tomatpure, vitlök och buljongtärning. Serveras med fetaost och bönor MUMS!!

PB-Trevlig Helg! Tar du tanten med dig för mig med

• Fru E

AM-nej men kräksjukan med nu får det snart vara nog *därmed basta*

• Parnassia

Hej hopp!
    Jag jobbar på att läsa ikapp. Livet snurrar fort, lite väl fort just nu. Vi laddar för 4-års kalas och 1-års kalas för fullt dessutom. För den intreserade kan jag också meddela att vi får sova mycket mer och bättre nu! Så pass att jag nog kan säga att det blir nog inte bättre när man har två småbarn. Både Lilla och Stora vaknar i snitt 1-2 gånger per natt nu, ibland ingen gång, andra nätter fler gånger, ibland turas de om. Men vi har nog kommit dit där vi känner att vi går med på att gilla läget. Vi har tom tänkt tanken att maken ska kunna ta nattansvaret själv så att jag kan ta mig iväg till jobbet tidigare och därmed också komma hem lite tidigare på dagarna.

Här sitter en till som springer mha marathons sida. Detta kör jag på:
    www.marathon.se/traningsprogram/vecka.cfm&Ph_ID=9&Rac_ID=128

BS- jag ska till Asia spa i Varberg om ett par veckor! Jag kan rapportera när jag kommer hem. Bekanta har varit där och deras utlåtande var "fantastiskt"! Enligt dem behövde man inte boka behandling, man har fullt upp med det som finns att tillgå "gratis". Vi får se hur jag tycker.

På Starby i Vadstena har jag också varit. Fantastisk mat och fint spa tycker jag, lite litet spa kanske. Rummet som vi fick var som ett vanligt standardrum på hotell. Men maten var bland den bästa jag ätit och atmosfären fin. I omgivningarna finns massor med utflyktsmål som jag vet en hel del om. Hör av dig om du vill ha tips om det.

• Parnassia

Vi har haft köttfärssoppa i veckan. Gott och snabbt. Fräs färs och lök, klicka på tomatpure, häll på buljong, i med morotsbitar och potatisbitar,koka, krydda. Ungefär så.

Nu paketinslagning och antikrundan.

Saknar er fö!

• porchez

härliga sopprecept, låter enkelt oxå till och med jag blir sugen på att laga mat!!

• porchez

ang. tåg på semester, så minns jag en kille som bjöd mig på en "love-weekend" till huvudstaden för några år sen, och ja det jag minns mest nu efteråt är nästan tåg resan, vi mös och skratta och drack vin som det nyförälskade par vi var.... *drömmer mig bort*   

men annars förknippar så jag lägger min röst på tåg på kärlekssemester....  Samtidigt så gillar jag friheten i att bara sätta sig i en bil tillsammans för att se vart det bär av....

hmmm.... jag vill oxå åka på kärleks weekend!!!!

• BrudSommar2006

Parnassia, nej men ska du till Asia Spa i Varberg! Lyckos lyckos dig, aaahh!! Jag tror ju att det är helt fantastisk om deras hemsida stämmer, det bästa jag hittat hittills i badväg, jag är jäkligt avundsjuk. Jag ser verkligen fram emot att höra om det stämmer, jag vill höra allt om den där poolen med olika massagestationer! Sedan vill jag veta om det är varmt och skönt i vattnet också, jag är en fryslort.

• BrudSommar2006

PB, jaså Tylösand är bra också, misstänkte det. Fast de där iskalla poolerna begriper jag mig bara inte på, aldrig i livet att jag doppar tån där, å andra sidan gillar jag inte att basta heller, så mycket värme mår jag mest illa av, och den ena kontrasten kanske utesluter den andra, vad vet jag.

• BrudSommar2006

Hm, kärleksweekend vet jag inte, jag vill bada och få sova så länge jag vill.

AM, men det är ju helt otroligt vad ni råkar ut på sjukdomsfronten, fast det går ju kräksjuka som värst nu, känns som man är omringad från alla håll, usch.

PB, vilken trevlig helg!

Nu läggdags, ligga i sängen och bara vara är fasen det bästa jag vet. Man drar en lättnadens suck varje gång det inte är något på tv man känner att man vill se så att man får gå och lägga sig så fort barnen somnat.

• BrudSommar2006

Parnassia förresten, vilken härlig förbättring på sömnfronten, det är väl ungefär så där det är på nätterna med småbarn, som ni har det nu, och det får man väl stå ut med.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!