• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Oupsie
    Tinga skrev 2011-04-01 10:03:18 följande:
    Oupsie - det verkar väl smart att testa vad sjukgymnastens övningar ger för effekt, om du egentligen helst vill fortsätta amma. Och du tyckte väl att det kändes lite bättre, eller missminner jag mig? Kram!
    Jo, det börjar kännas bättre, men nu har jag haft ganska ont i några dagar, och då blir man lite missmodig. Hoppas att det blir bättre när vi kommer hem och får sova i bättre sängar.

Amningen känner jag mig ganska dubbel till fortfarande, det är ju smidigt att alltid ha mat redo och med sig, samtidigt som jag kan känna mig som en kossa vissa dagar för det enda jag gör är att amma känns det som. Delvis tror jag att den dubbla känslan beror på att jag fortfarande har problem med fogarna, för jag funderar ju på om det skulle bli mycket bättre om jag slutade amma. Men på något vis känner jag mig "skyldig" att amma eftersom det har fungerat så bra som det har. Jag har nog haft ganska mycket tur med amningen, det var de första 2-3 veckorna som var lite kämpiga men sen har det flytit på bra. Men nu ger jag det några veckor till och ser om det blir bättre med sjukgymnastens övningar.

Mugglan, skönt att du har fått sova bättre i natt. Var det du som hade en extra madrass i sängen? Eller var det någon annan? *glömsk*Obestämd Det kanske kan underlätta om du inte testat det.
  • Oupsie

Ni gravida förresten, får mail från en av de där sidorna som jag skickade efter kläder ifrån och de har tydligen 20% rabatt på alla sina klänningar i ett par dagar. I fall någon är intresserad.

www.seraphine.com/

• Oupsie

Vänner, säger som de andra, slit inte ut dig! I och för sig är det trevligt med manglade dukar, men det är trevligare med en värdinna som inte är utsliten .

Igår när jag gick och la mig kom jag på "ja just det, det glömde jag ju att kommentera" och nu när jag satte mig så har jag helt glömt bort var det var, igen.

Angående Gotland förresten så har jag funderat på att testa Smakrike www.smakrike.se/ någon gång. När jag kollade hade de något paketpris med middag och övernattning, men det verkade de inte ha nu. Men om man inte ska ha bil med sig över är det kanske bättre att hålla sig inne i Visby. Där har jag varit sugen på att testa 50 kvadrat men det har aldrig varit läge av olika anledningar när vi har varit där. Har bott på tre hotell i Visby och tycker att Hotell Visby har varit det bästa (www.clarionwisby.se/).

• snaily

Oupsie
    Ni måste gå på Krakas i Kräklingbo! De har övernattning också, ett snäpp bättre än Smakrike på alla sätt och vis!

• snaily

Hej förresten!

Gosnosen
    Stort grattis till liten Linnea!

Fru E
    Håll ut, snart är den jobbiga väntan över... åå vad vi hoppas på ett lyckligt slut nu!!

Oupsie
    Svårt beslut att behöva ta, särskilt eftersom du ju inte vet hur mycket bättre det eventuellt blir av att sluta amma...

Vi har bytt boende, från mina föräldrar till det stora huset på landet vi hyr under april. Skönt!! Har fullt sjå med att hålla vår hund och husets katt ifrån varandra, de verkar vara lite "som  hund och katt"...

• Oupsie
    Hattis skrev 2011-04-01 03:08:41 följande:
    Tror jag inte, för mitt sug har definitivt ökat och det är ju kollat två gånger att det bara är en... ;o) Teroi välkomnas!
    När jag var gravid så gillade jag blodgrape, kanske inte samma sak som vanlig grape, men nästan kanske . Så jag gissar på tjej/er.

Gillar i och för sig blodgrape i som ogravid också, men eftersom jag tyckte att många saker smakade illa när jag var gravid så var det en av de få sakerna som jag faktiskt tyckte om.
  • Ore

Tittar in fast jag eg inte har tid.

Noterar nackdelen med att bygga hus som inte är klart än, man är inte flyttbar mot västkusten där det finns mer jobb...

Vickan: Mason Pearsons Nylon & Bristle - borste har både skön massage av hårbotten samtidigt som man får det mjuka, lena av den andra borsttypen

Annars tror jag att det korrekta tillvägagångssättet, enligt den frisör som övertygagde mig om att köpa en sån borste en gång i tiden, är att skippa alla produkter utöver schampoo och balsam, reda ut vått hår med en grovtandad kam och sedan borsta det torra håret...?

• Ore

Är jag den enda i hela tråden som tror att mugglan har två killar i magen? (Trots Ada & Beda-nicken...)

• Lapinette

BS - nu blir jag nyfiken, vad är det för hus på Telis gata som är ditt?!

Ore - jag gissar aldrig för jag har noll koll.

Vad många som verkar ha hårtrassel?! Mitt hår trasslar aldrig, förutom när jag åker motorcykel. Men så har jag ett jäkligt mjäkigt, mjukt hår med egen vilja (lockar sig när det vill och hur det vill).

snaily - ingick det en katt i huset?

Oupsie - Clarion Hotel Wisby är det hotellet som fått bäst utlåtande på Tripadvisor för Gotland.

• Oupsie
    Ore skrev 2011-04-01 14:10:38 följande:

Är jag den enda i hela tråden som tror att mugglan har två killar i magen? (Trots Ada & Beda-nicken...)

Ja!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!