• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Och i första raden här ovan skall ordet "viska" bytas ut mot "visa" ... (För jag tror inte blodprover viskar i någon högre utsträckning ... )

• kängu

Mugglan, jag tyckte Losec Mups var superbra!

FruE- stort grattis!!! Denna gånger är det er tur!!!

• Parnassia

Fru E, Åhhh!! Härligt underbart! Min kväll är gjord! Kram på dig!

• smint

snorkis: ah där ser man, bullarna blev iaf stora och goda så det hjälpte säkert till lite

am: krya på er stackare, men skönt att det gått över snabbt iaf

har en övertrött kille här, märks redan hur vana dom blir vid rutiner. han sover ju alltid det långa em passet när jag häntar på dagis i normala fall, men idag har han sovit så lite på em... nu har vi badat och ätit så hoppas han somnar nu,..   sambon har lovat att ta honom i natt så jag får sova. 

• smint

EA:  Stort Grattis {#emotions_dlg.flower} håller tummar att blodprovet visar bra på måndag.  kan man då se om det blivit tvillingar?  eller det ser man kanske bara på ul sedan kom jag på...    

• snaily

Fru E
    Stort GRATTIS!! Gravid! Den här gången ska det gå vägen, nu när du fått två ägg insatta och allt, men förstår att det känns lite oroligt efter alla spottings. Håller alla tummar!

AM
    Hoppas Hektor kan bli undantagen från er trista kräksjuka!

Smint
    Ha en god natts sömn!

De där rutinerna som alla pratar om, undrar när min bebis ska "få" såna... I och för sig kanske aldrig om jag inte tvingar in henne i nåt slags schema för hon är så himla oregelbunden när det gäller sömn och mat. Men så länge hon gör tydlig skillnad på dag och natt får jag väl vara nöjd (och det gör hon).

Dagen började sådär med misslyckat sömnförsök för Yngla men sen blev det rätt bra till slut, hon sov i sjalen länge på eftermiddagen när vi hade kompisar här på tårtfika. Supergod tårta som maken bakat, såg riktigt proffsig ut! En av kompisarna stannade på middag också. Nu har jag återigen en sovande Yngla på magen och dricker lite vin framför den sprakande brasan! Dessutom roas jag något vansinnigt av hundens och kattens kommunikation - hittills har hunden varit rätt "på" och katten ganska rädd, men imorse fräste katten ifrån och sen dess har hunden en rejäl portion respekt, gränsande till rädsla, för katten. Bra! Nu räcker det med att katten stirrar på hunden, eller tar ett hotfullt steg mot honom, för att han ska backa undan. Och detta efter bara 2,5 dag i huset! Nu slipper vi ha honom i buren så fort katten är inomhus, skönt!

• smint

snaily. här blir det 2 sovrutiner när vi lämnar och hämtar på fsk, då är han nyäten och trött. resten av dagen är hipp som happ

• BrudSommar2006

Muggles, ta inte Gaviscon!!! Man kräks, uäck. Det mesta annat verkar vara helt ok.

Vi har besök den här helgen så får återkomma i övrigt.

• viktualia

EA - håller precis ALLA tummar och har klämt fast klämmorna du-vet-var!! KRAM!!!!!!!

Ego - näeee... detta är inte min melodi. Att vara utan vuxet sällskap i fyra dagar, med undantag från några timmar igår. VARFÖR stannade jag kvar i hålan... tristess!! Ölen knäcktes f ö för tio minuter sedan eftersom Trollet envist skulle glo på tv med mig... Oppigårds Single hop ale är helt ok...

• BrudSommar2006

Jo just det, AM, usch och fy för magsjuka men konstigt att Hektor klarat sig så länge. Verkar väl inte troligt att han skulle få det nu om han inte åkt dit redan när alla andra fått det? Hoppas i alla fall.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!