• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

fan vad gött det är med regnet, snön smälter ju i rekordfart! Wohooo hellou krokusar!

• nennesjuttioåtta

Just det, jag köpte en handväska också, helt galet! Man kan ju tro jag blivit tjej helt plötsligt.   

• nennesjuttioåtta

ingen pratsugen en söndagskväll som denna? jaja, vi får väl gå och lägga oss då. 

• smint

Nenne: Härligt med en sådan produktiv helg  Vad blev det för rosa plagg?

AM: Skönt att sjukan verkar ha gått över nu, hoppas lilla H klarar sig också. Ja män blir alltid sjukare av ngn anledning.

Porchez: Låter som en mysig första dejt  haha 44 graders feber

slut efter dagen med kalas osv... skulle ju få sova inatt, sov på soffan några timmar från 2. Vid halv 6 vaknar jag av att det är cirkus på övervåningen. H hade kräkts när T lagt ned honom, åt förmodligen för snabbt och R la ned honom för tidigt. T vaknade mitt i allt detta och skulle inte somna om.. slutade med att T satt i sängen och kollade på i paden, och vi andra försökte somna om. H somnade en liten stund....  

Så nu skall jag sova.  Hörs imorgon

Kram 

• Tinga

EA - åh vad underbart med plus! Hoppas nu verkligen att det fäster ordentligt också. Är jätteglad för din skull så här långt; förstår med tanke på vad som hände sist att ni tar ett steg i taget. Men ett plus är ju en bra början. Kramar!

Porchez - vad skojigt att det verkar lossna med hunken.

Parnassia - kul med lyckat kalas!

Nenne - hos oss blommar det tête-à-tête i rabatterna nu! (Jo, jag vet; vi försöker alltid vara värst här. )

Vi hade släktkalas i lördags med 16 pers, men allting gick bra med både mat och allt annat. Bjöd på räkcocktail med granatäpple, gurka, lime och chili till förrätt och till det en Stoneleigh Riesling, sen blev det ädelostfyllda kalvfärshjärpar med ratatouille och till det Raccolto (Sicilien) och slutligen äppelkompott med biscotti och vaniljvisp.

Igår hade vi inga planer alls, så det blev en tur till skogen med promenad, picknick, hoppa på stenar, kasta pinnar i vattnet, osv. Apropå picknick så kan ni tänka er; jag hade tagit med varsin macka till Piff & Puff, och Puff, som för inte särskilt länge sen kräktes om det fanns minsta lilla "knuta" i maten åt den hårda skorpan (jag hade bakat italienskt bröd med extra hård och seg skorpa) och lämnade delar av det mjuka inkråmet! Härligt att se att han faktiskt kan äta sådant som är "besvärligt" också, även om han förstås fortfarande helst dricker näringslösning. Piff åt också lite macka, men höll sig till inkråmet.

• Ore

Fru E: Plusgrattis (i efterskott)! Hoppas att allt är bra med hcg:t också... Förstår att det är nervöst, men att få ett plus är ju ett vääääldigt viktigt första steg mot att i slutändan få en liten bebis (eller två?) Håller tummarna!

Tinga: Det är så underbart att läsa om att ätandet går så bra för Piff och Puff nu, när man vet hur otroligt jobbigt det har varit för er

AM: Hoppas att sjukdomsracet snart är över för er del, och att Hektor klarar sig undan!

Porchez: Wiiihiii, vilken mysig helg du har haft Härligt!
    Rieker har ett par snygga skor med litet lagom höga klackar, jag har spanat litet på dem i en katalog från skoaffären som kom för några veckor sedan... Jag har ett par Rieker med ganska låg klack, som köptes inför när jag skulle på bröllop mitt i åttonde månaden och inte ville ha platta skor. De är supersköna, man kan gå jättelänge med dem!

Nenne: Skönt att köksrenoveringen snart är klar, med allt extrajobb som blev. Rosa plagg, armband och handväska på samma gång? Wow!

Själv försökte jag också ge mig på och shoppa i helgen, skulle bl.a. ha ett par jeans till mig. Tji fick jag, tyckte jag provade hundra par men inget som var bra. Kommer inte alls överens med de tighta jeans som finns just nu, storleken på höfter/rumpa är inte riktigt kompatibel med lårens omkrets, eller vadernas. Plus att det ser vansinnigt fult ut, när jag måste ha ett par stora stålhätteskor till ett par smala byxor. Tröstshoppade massa grejer till lillkillen istället

• Ore

Kul att både Porchez och Tingas kalas har blivit lyckade!

Spännande med ev husköp, snaily! Hoppas det blir så Och grattis i efterskott till snigelmannen! Imponerande CV för Yngla. Speciellt karatesparken... (Lillkillen har i det avseendet avancerat till att helt sonika dra av mig glasögonen, för att sedan vägra släppa dem... Tur att jag oftast har linser)

• Ore

Vänner: Ah, då var jag inte helt ensam om att tro på ett tillskott av killar i familjen Mugglan. Inte för att jag har lysande statistik angående att gissa vilket kön det är, men jag hade iaf rätt på mitt eget barn Och med syskonbarn har jag, om syrrans tvillingar blir som ultraljudet visar, 75% rätt gissat i alla fall

• start september

Här laddas det inför RUL senare idag, dock i form av VAB. Hoppas på att det inte blir värre, så att vi kan ha barnvakt och båda gå på RUL;et. Befarad magsjuka, men förutom en hostattack inatt där lite kom upp av bara farten är det lugnt. Dock ingen matlust alls än och ganska hängigt. Hoppas så att det inte är något. mer än bara hostan. 

Vi ger luftrörsvidgande efter förra omgångens förlylning där det blev en släng av förkylningsastma, men igår var hon hostfri och vi lade henne därför utan medicin.   

Nackdelen med så här stora barn är att hon är helt fokuserad vid att det kom lite kräk och hon pratar oupphörligen om det, så även om det inte är något farligt så skrämmer hon ju alla som hör....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!