• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

jag körde också losec mups under sista delen av grav.  

• Oupsie

Borde gå och sortera en massa grejer som mina föräldrar har plockat undan, vad ska slängas och vad ska sparas. Har lite svårt att resa mig bara för hunden ligger halv på mig. *mys* Kollade på hemnet igår och upptäckte att ett hus som jag suktade efter för några år sedan är till salu igen. Typiskt att man inte har fyra miljoner skräpandes någonstans... Men jag gillar inte riktigt renoveringen som har skett i huset... inte för att jag behöver bry mig, för vi har knappast råd att köpa en sommarstuga för fyra miljoner ändå .

Nu reste sig hunden, kanske ska se det som en tecken. Trevlig lördagkväll!

• smint

Trevlig kväll Oupsie, och kul med massa kläder till daisy

har nu bakat bullar, men måste fråga, kollade recept på nätet och det fanns ju så många olika med varierande smör/mjölkmängd. Så tog fram bonniers kokbok och där skall det vara ägg i degen, är det någon som haft det?   Jag testade men vet inte riktigt om det gör bullarna fluffigare eller vad.. Blev bara så förvånad

Nu skall vi äta risotto och en kyckling som jag stekte och lagade till i ugnen i torsdags och sedan lades den i marinad så får hoppas den är god

• Snorkfröken77

smint - Har alltid ett ägg i degen, tycker konsistensen blir bättre av det, sen vad det gör rent kemiskt har jag ingen aning om! (får alltid beröm för just mina bullar så dåligt kan det iaf inte vara )

• Snorkfröken77

Oupsie - Aha, mjukare ska vara bättre, hmmm kanske ska avvakta då...Kram tillbaks!

Muggles - Tack! Vi ska ha grannarna på middag, första gången vi träffar dem ordentligt sen vi miste S, hoppas det går bra!

• Fru E

Snorkis-än är det inte söndag

Maken hemmai tryggt förvar lagom jetlaggad och förkyld så idag har varit en slappedag förutom lite trädgårdsarbete för mig. Imorgon är det vardag igen med husets projekt.

• Snorkfröken77

EA - Jag trodde du skulle testa idag! Ja, ja, jag får väl ge mig till tåls! Jag forstätter hålla tummarna! *kram*

• Fru E

*ställer mig upp mitt i rummet*

Har en liten sak ett erkänna........

Bli inte arga men förra lördagen innan maken åkte fick vi ett väldigt oväntat besked på stickan "Gravid" vilket har väckt en massa känslor från förra gången. Jag har haft svårt att tro på det efter alla spottings som varit under hela månaden och vi ville gärna testa på testdagen med innan vi berättade för någon. På måndag morgon får vi ta ett blodprov på kliniken för att kolla så att hcg stämmer med v5 eller vad jag är i.
    Än tror jag inte på det och har svårt att njuta men kanske efter blodprovet (eller inte)

*sätter mig ner igen*

• fru AM

Fru E!!! Plusgrattis!!! Stor kram och hoppas att blodprovet kommer viska det det bör visa!!!

Muggles: Jag knaprade Gaviscon-tabletter - tyckte de var riktigt goda. Visst - en lite bubblig slemmig konsistens, men jag är inte så petig  

Här hemma drar kräk-/magsjukan fram som en farsot ... Först Livia, sen jag, sen Storsonen (som vi hade försökt evakuera hos pappan ...), och alldeles precis nu maken. Få se om Hektor trillar dit i i natt. Eller om han klarar sig. Det verkar dock vara en snabb sjuka. ganska pracis 24 timmar.

Snorkis: vilken marathondag för dig ... med alla livets beståndsdelar. Stor kram!

Smint: det där lät intressant - med kycklingen som lagts i marinad färdigstekt ... Har du recept att dela med dig av? 

Vickan: vad blev det för skor då?? 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!