• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Snaily: spännande med huset! Jag hann ju se det och tyckte det var väldigt fint.

• Parnassia

Muggles - trist att du fått halsbränna.
    Jag körde med Rennietabletter och/eller flytande Gaviscon, men det sist nämnda var äckligt.
    Sedan blev jag bättre om jag inte la mig ner för snabbt efter ett mål, inte åt stark mat och ffa inte åt paprika.
    Hoppas att det snart blir bättre!

• Snorkfröken77

Hej hej!

Sitter här och pustar ut och spanar efter rapport från EA! *håller tummarna hårt*
    Har börjat dagen med en onsdag, sedan till graven där jag bröt ihop (länge sedan nu, så det var väl dags), seddan handla, sen hem och städa sen baka vit kladdkaka, så nu har jag oooont...men skönt att allt nästan är klart inför kvällens middag.

Gosnosen - Grattis till Linnea!

Muggles - Grattis till fint TUL! Förstår att din kropp börjar ta stryk nu, konstigt vore annars. jag har för mig att jag fick tipset att dricka bubbelvatten mot halsbränna. Kan vara värt att prova.

Snaily - Håller tummarna för att ni snart är husägare!

Apropå foglossning så blev jag bättre när jag sov en natt på makens sida av sängen, han har fastare resårbotten än jag, så det blir nog en tur till IKEA imorgon och köpa en tillfällig fastare till mig som får bli gästsäng sen. Min är för mjuk för mig nu när jag väger så mycket, är som att sova i en hängmatta.

• viktualia

Smint... fniss... den här dagen fortsätter vara seg, men det är definitivt inte hemsk... har varit på liten shoppingtur i metropolen och köpt skor till sonen...  suktar efter ett glas vin men det känns inte helt vettigt att öppna en hel flaska själv...

• muggles

Vickan: du kan ju pumpa ur och sätta i en kork när du tagit dig 1-2 glas? Hade jag gjort...

Ok, Rennie, Gaviscon och bubbelvatten, ska testa.

Snorkis: lycka till med middagen ikväll!

• viktualia

problemet är att vinkonsumtionen här i huset kommer vara noll de kommande två veckorna (ska resa bort...) alltså.. äsch... får väl spana in nån schysst öl.... ilandsfunderingar...

• Oupsie

Jag åt Novalucol och Losec Mups/Omeprazol mot halsbrännan. Novalucolen hjälper vid akuta besvär och de andra tabletterna är långtidsverkande, så när jag började med dem sov jag bättre.

• Oupsie

Vickan, man kan frysa in vin som blir över och använda till grytor och såser vid senare tillfällen.

• Oupsie
    muggles skrev 2011-04-01 15:50:29 följande:
    Jo det är jag. Hade jag även med Moa och det hjälper men inte tillräckligt. Nu börjar jag fundera på om det är efter att ha legat på de där hårda undersökningsbritsarna som jag får ont. Känner ju att jag får väldigt ont i fogarna precis efter (britsarna är ju för hårda och stöttar inte svanken alls) så det skulle kunna vara att fogarna hamnar "ur led" varje gång jag är hos läkaren el BM.
    Så kanske det är, de är ju inte så vaderade precis. Och den där jäkla förlossningsbritsen , stenhård. Jag har läst efter min förlossning om folk med foglossning som har fått en mjukare madrass till den. Men det var ingen som sa något om det när jag var på förlossningen. Inte när jag var där innan heller och pratade specifikt om foglossning och förlossning så det är kanske olika i olika landsting. Men det kanske kan vara värt att fråga om, med tanke på att du har två stycken som ska ut dessutom .
  • Oupsie
    Snorkfröken77 skrev 2011-04-02 16:23:17 följande:
    Apropå foglossning så blev jag bättre när jag sov en natt på makens sida av sängen, han har fastare resårbotten än jag, så det blir nog en tur till IKEA imorgon och köpa en tillfällig fastare till mig som får bli gästsäng sen. Min är för mjuk för mig nu när jag väger så mycket, är som att sova i en hängmatta.
    Fick lära mig att ju mjukare dessto bättre, men lagom är nog bäst. Hoppas att du hittar en bra botten på ikea. Och trist att du bröt ihop vid graven . Men skönt med allt klart till kvällen, kram på dig!

Själv har jag sovit ok här, fast sängarna här inte är så bra, men jäklar vad ont jag har haft när jag vaknat . Hoppas att det blir bättre när jag fått sova hemma ett par nätter. Imorgon åker vi hem. Har varit kul att vara här och träffa släkten . Och jisses vad kläder Daisy har fått . Behöver nog knappt köpa något själva i stl 62 och 68. Om man nu skulle kunna låta bli .
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!