• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Parnassia

Här sitter en till med plastpluppsborste. Har aldrig lidit av det, förrän nu när ni pratar om dessa dyra borstar. Jag kommer säkert falla för frestelsen snart.
    Är de billigare utomlands? Är det lönt att titta när jag ska till Korea?

Snaily - har ni hittat hus!?!?!!! Får man se?

Maken har sina vänner här, de bastar och dricker ful-bubbel i kåsa. De är ju för söta!

• viktualia

Parnassia - himmel vad bra med kåsa till sånt!! hihihi!

Snaily - inboxen!!

Ego - Trollet verkar inte vilja sova... eller i alla fall inte när jag hade planerat att han skulle somna... hm.. jaja... gosig är han i alla fall... så jag får väl packa ihop honom och mig i tvsoffan och hoppas på lite lugn!

God fredagskväll på er!

• BrudSommar2006

Har köpt våffelsmet för Kejsarvåfflor. Vad är det? Är det som vanliga våfflor??

• snaily

Parnassia och alla andra som frågat efter huslänken:
    den togs tyvärr bort redan i onsdags så jag har inte kunnat skicka den till er!

Här tittar jag på medan maken bakar tårtbottnar, han fyller år imorgon och ska göra sin egen tårta. Hunden sitter i fängelse (buren) och katten har lagt sig i hans sköna bia-bädd.
    När Yngla vaknar ur sin lilla sjal-tupplur ska vi försöka bada henne - vi kommer alltid på det alltför sent på kvällen så ofta blir det inte av, hon är en riktig liten smutsbebis.

Underbart att det är lördag imorgon och maken inte måste upp och hoppa kl 5!

Parnassia förresten
    Bastu och bubbel lät som en fantastisk kombination, det ska vi prova i maj när vi ska flytta till nästa tillfälliga boende, och där finns det bastu.

• Lapinette

Grattis till snigelmannen!

Jag hade gärna sett huslänken men hoppas på att den blir er så kan du ju skicka in lite foton till galleriet istället .

Skönt med lördag trots att det är grått ute. Ska pyssla med mina fotoalbum, städa lite och så har maken bokat massage på Centralbadet. Det behövs!

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-01 21:21:29 följande:
    Har köpt våffelsmet för Kejsarvåfflor. Vad är det? Är det som vanliga våfflor??
    det är bara Kungsörnen som hittat på namnet... vanlig våffelmix! Inget magiskt!
  • viktualia

här är det seg lördag... regn o grått ute och tomt utan maken. Nu sover Trollet och jag får väl ta tag i strykberget... Vad 17 hittar man på en dag som denna... hm...  men men... det är väl nyttig att ha långtråkigt har jag hört... vilsamt är det i alla fall.... 

• smint

Vickan: Ja det är nog lite nyttigt att ha tråkiigt ibland, ibland blir dom dagarna de bästa. 

Snaily: Grattis till mannen idag hoppas ni får en mysig dag.

Lappis: Lät som en god fredagsmiddag, har ni bara skagen till eller ngn form av potatis?

Skall snart baka bullar så fort sambon kommer hem, en server kraschde igår kl 17.30 precis när dom skulle åka hem, så dom fick fixa det tillfälligt och in idag tidigt för att bygga en ny.. men nu var dom tydligen klara. Jag och T har varit och handlat presenter till kalaset vi skall på imorgon. Lilla H får vara hemma med pappa, vill undvika mer baciller nu.

Blev helt rörd igår, min brors gudson har nyss fyllt 8 år, dom bor just nu i dubai, men till sitt kalas hade han istället för presenter  önskat sig pengar som han sedan skulle skänka till de drabbade i japan, helt underbart tyckte jag av en som bara är 8 år. 

Alltså hur hanterar man dessa 3 åringar???   vad har ni haft för taktik?   spelar ingen roll om vi kör kort koncist Nej, eller hur vi gör, det är minst ett bråk varje dag och både jag coh dottern börjar tycka detta är så jobbigt.. värst är det när hon inte sovit på dagis och är supertrött...  känner att jag måste hitta en annan taktik nu... Sambon och hon har inte lika mkt konflikter... trotset började redan innan lille H kom så det har ju inte börjat nu..

• smint

Lappis: Ha så skönt på massagen. Snart kommer restaurangen också öppna igen, min bror och 2 till har gått in och skall driva den nu. Han har jobbat där förrut men haft litet uppehåll på några år.  Skall bli spännnade att se hur renoveringen blivit när det öppnar.

• muggles

Vad var det bästa mot halsbränna nu igen? Har fått sura uppstötningar och halsbränna för första gången i mitt liv (hade aldrig det med Moa), vaknade flera gånger av det i natt Ni har pratar om några tabletter som är uräckliga så tänkte försöka undvika dem tänkte jag.

Är så jäkla trött idag så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Tog en Alvedon mot fogontet i natt faktiskt men det hjälpte sådär. Jaja, 2012 får jag väl förhoppningsvis sova en hel natt...

Jag var väldigt inställd på att Ada och Beda är tjejer förut men nu vet jag inte längre... Vi har snöat in på två killnamn men tjejnamn vet vi inte ännu, för det finns så många att välja på.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!