• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

AM - det blev några PAX tror jag de hette... Trollet var sådär nöjd över att prova skor, men det gick nog hyfsat. Och imorgon får han premiäråka vagnen utan åkpåsen! (den har varit kvar eftersom jag gissar att han annars skulle frysa om fötterna.. han har växt ur alla tossor)

• MSW

FruE: stort grattis!! Nu håller jag tummarna för att spottingsen var det sista blod du får på läääääänge!!! Lycka till med blodprovet!

• Lapinette

Ser att EA varit inne och outat den otroligt goda nyheten - SUPERGRATTIS och så klart blodprovet ska visa detsamma. Nu håller vi tummar och tår.

• Snorkfröken77

EA - Jättegrattis!  Förstår att du behövde smälta lite! *håller alla tummar och tår för att fortsättningen ska gå bra*

smint - Härligt att bullarna blev bra!

Snaily - Coolt med katt och hund kommunikation! Tycker alltid det är skoj när min bror är här med sin hund och se samspelet mellan henne och våra katter, där är det definitivt katterna som styr, hon älskar katterna men vet att hon inte får skrämmas, hon är verkligen jätteduktig!

Middagen med grannarna var supertrevlig och de blev jätteglada och rörda av att få veta att vi ska få barn igen. Jag blir lika förvånad varje gång folk reagerar så starkt när vi berättar det, jag tror inte vi inser hur berörda folk blivit av det som drabbat oss. Vi har varit så i vår egen värld så vi inser inte riktigt att andra också blivit berörda. Fint är det iaf och jag är så tacksam att vi har så många fina människor runt oss Hjärta

Nu är det dags att ta tag i den här regninga söndagen!

Kram på er!

• Parnassia

Halloj!

Vi har en grå söndag här vädermässigt sett, men det är 15 grader varmt och vi är på gott humör. Vi laddar för 4-årskalas utomhus idag. Stora är så uppspelt och glad. Vi har dukat på altanen med fin tjejig pappersservis, ballonger, dricka och flaggor. Vi går ut hårt med korvgrillning vid eld med 11 st 3-6 åringar, därefter får de grilla marshmallows, sätta knorr på grisen, äta märängtårta och fiska fiskdamm. Dessutom räknar vi med att de röjer runt i trädgården så mycket de orkar.

yr.no och smhi har sagt att det ev ska komma en mm regn, max, men vi hoppas vi klarar oss, eller att det kommer när vi äter tårta på altanen, då kan det ju bara vara mysigt med lite smatter på taket. Hoppas också att alla läst inbjudningskortet noga, där det står att de ska ha bra ytterkläder med sig, så att det inte dansar in gäng ballerinor i vita tights. Nåja, vi får se.

Ha det gott allihop!

• fru AM

Lycka till med kalaset, Parnassia! Låter som det kommer bli lyckat!

Fru E: jag blev mycket glad - men inte helt överraskad över ditt outade plus ... Du skrev något häromdagen om att du "önskade att du kunde snabbspola tiden fram några veckor " ... då anade jag att testandet redan var avklarat

Är det inte konstigt att maken alltid blir så oerhört svårt drabbad av sjukdomarna ... I detta fall så vet jag ju av egen nylig erfarenhet ungefär sjukdomsförloppet men han verkar gå in i rollen som sjuk med själ och hjärta.  Som tur är är barnen hyfsat lugna och håller sig på mattan. 

• Hattis

Vilket underbart besked ändå EA!!! Heja heja, nu får väl en av dem stanna kvar åtminstone! Vad bra att du får ta ett blodprov och att du inte måste lägga allt hopp till vul ytterligare någon vecka senare.

Parnassia - det låter som ett kalas som jag skulle vilja gå på! Korvgrillning is the shit!

Snorkis - vilken omtumlande lördag med bra slut! Jag börjar också känna att min säng är för mjuk, tror dock inte att det är foglossning, det är i svanken i ryggen det känns. Jag kanske har för dålig hållning....?

AM - Det vet  ju inte vi hur det är när en karl är riktigt förkyld Skämt åsido så är jag nog inte så himla bra på att vara sjuk själv.

Halsbrännemedel - helt ok att ta som gravid alltså?! Vad fiffinuriligt!

Ägg i bulldeg??? Varför inte, ska testas. Kanske tar det aningens längre tid innan de blir torra då

Jag har gjort en trist vårupptäckt - mina favvoskor var inte alls så snyggt fixade hos skomakaren inför vintervilan som jag trodde, det var nog förra hösten jag var så duktig. Nu är det omklackning som gäller pronto  Resten är lite väl somriga för att få titta ut redan nu och mina andra alternativ har lite för hög klack för att det ska kännas bekvämt. Någon skorea på G ngnstans i sthlm tro? Annars räknar jag dagar (och timmar nästan) till fredag då jag får se, nej höra förstås, om det finns några hjärtljud.

• viktualia

Parnassia - låter som ett underbart kalas! Synd att det är så långt bort... annars fyller jag ju snart (3)4 så jag kanske hade fått komma?!?

AM - även här lyckades jag få spysjukan först och sedan maken. Jag beklagade mig bl.a. över att jag hade hängt över toan med ett vrålande Troll stående bredvid... Ett dygn senare insåg maken att han hade varit lagom grym som inte var hemma när jag mådde som sämst.. HAN hade ju nämligen turen att jag var hemma och kryade på mig när han mådde som sämst.... *suckar* Som om det är SKOJ att påstå att man är sjuk...

Hattis - Barkarby Outlet har väl "alltid" rea! Väl värt ett besök! Jag tycker alltid att jag fyndar där. Ecconörd som jag är så gillar jag att det finns en sån affär där. Eccodojjor till halva priset - gillart!

• porchez

tittar in och det ser ut som EA har ett plus, ??  G R A T T I S ! ! !

Ska läsa ikapp så jag får se det med egna ögon

Sen kan jag meddela att jag träffade Hunken igår

• porchez
    viktualia skrev 2011-04-01 18:28:37 följande:
    Det kräver ju sin träning... och jag har nog ägnat mig åt det i typ 30 år.... eller nåt ditåt...
    Jag kan också erkänna att jag endast har plastborstar, men behöver knappt kamma mitt hår. Trassligt och tovigt är det aldrig, jag kammar det endast för att lägga håret på plats när det är blött efter duschen. Förra veckan glömde jag borsten till gymmet och redde bara ut den med fingrarna, fungerade bra det också

Men eftersom jag är sugen på att skaffa lös hår så måste jag ha en mjukborste, och då kan det ju vara bra att köpa en av bra kvalité på en gång...
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!