• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

Hoppas att ni båda kommer iväg på RUL, september, och att allt visar sig vara bra när ni väl är där

Vickan: Det var "shoppinghelg" i stan där jag var i helgen, mindre lyckat eftersom det var rejält mycket folk... Så jag orkade inte vänta på hjälp, eller på kön till provrummen heller. Får försöka ge mig på det någon annan gång. Men inte ens de kan förändra mina knasiga (?) proportioner... (Även om jag försöker klamra mig fast vid att det är fel på byxorna, inte på mig )

För övrigt har jag, via litet omvägar, fått höra att det går rykten på jobbet om mig. Att jag skulle vara gravid igen. *tycker inte jag är så tjock*. Är litet lätt irriterad, men försöker att inte bry mig så mycket. Det lär ju märkas att det inte stämmer. Men det stör mig att så många verkar fundera över det och även diskutera frågan sinsemellan, att det blivit till ett rykte som nått en pensionerad kollega?

De som försöker hävda att karlar aldrig skvallrar, de ljuger! Helt klart!!!

• viktualia

Ore - vi får ha shoppingdate nån gång! Kanske i den stora gallerian på M här i krokarna?!? Och pinsamt med jobbskvaller... jag skulle ta illa vid mig av sånt!! *kram på dig*

• Tinga

Fossing - hur gick det i fredags; kom du ut på någon löprunda? Själv kände jag mig jättepeppad igår, som först gick skogspromenad på 8 km och sen sprang 7 km på kvällen. Nu när det är ljust länge är det lätt att motivera sig till att ge sig ut, tycker jag.

• Lapinette

Tinga - men du är ju galen . Det vet vi ju sedan tidigare.

Själv kände jag mig hängig hela förra veckan. Inte riktigt sjuk men lite huvudvärk, ont i hals etc. Sket i det och tränade hårt både torsdag och fredag men i helgen så kunde jag inte alls motivera mig att gå och träna. Hatar att må så där småkass .. varken sjuk eller frisk men jag ska absolut inte klaga så har varit frisk i princip hela vintern. Lider med er som har både kräkts och legat i feber.

Ore - ha, ha ... du kanske ska spä på ryktena och komma till jobbet med en kudde under blusen .

• Tinga
    Lapinette skrev 2011-04-04 13:48:09 följande:
    Tinga - men du är ju galen . Det vet vi ju sedan tidigare.
  • Tinga

Lappis - visst är det blä att känna sig sådär mittemellan, så man inte vet om kroppen pallar träning eller ej. Jag hoppas att jag får hålla mig frisk nu, för jag skulle behöva komma igång med lite långpass inför halvmaran i Göteborg. Siktar på 15 km imorgon kväll.

• Lapinette

Ja, det är verkligen blä och det verkar som det kvittar om jag tränar eller skiter i att träna. Tror dock att jag känner mig lite piggare idag och tänkte köra pump. Skippade förra måndagen för det var då det där halvmesiga huvudvärken började. Så du ska springa i Göteborg, när är det .. i maj? Maken ska springa halvmaran i Stockholm i September och det känns faktiskt konstigt att han tränar mer än mig just nu (jag som tidigare fått släpa iväg honom en gång per vecka). Men det är verkligen skoj att han blivit så motiverad.

• Fossing77
    Tinga skrev 2011-04-04 13:37:13 följande:
    Fossing - hur gick det i fredags; kom du ut på någon löprunda? Själv kände jag mig jättepeppad igår, som först gick skogspromenad på 8 km och sen sprang 7 km på kvällen. Nu när det är ljust länge är det lätt att motivera sig till att ge sig ut, tycker jag.
    Eeehhh.... Nej? Tungan ute

Jag skyller på sambon som sagt fel ankomsttid för planet från Tjeckien. Jag fick besked om 14.20, vilket skulle ge mig tid att hinna med tjejerna ut, men så landade han inte förrän 16.20 och hela planeringen gick i stöpet. I helgen har jag gått med feber, så det kanske var lika bra så här i efterhand. Flört Är fortfarande lite halvseg idag så jag ger det ett par dagar att försvinna, sedan SKA jag ut! Glad
  • Lapinette

Fossing - trist med febern men pepp, pepp för en löprunda när du väl är frisk igen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!