• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Blev lite hastigt inlägget men vi tog blodprovet vid åtta imorse och de skulle ringa nu under eftermiddagen för resultat men än är det tyst. De ringer passande nog när jag sitter på tåget och det är dålig täckning *muttrar*

September-håller tummarna för att ni kommer iväg!

• Tinga
    Fossing77 skrev 2011-04-04 14:19:25 följande:
    Eeehhh.... Nej? Tungan ute

Jag skyller på sambon som sagt fel ankomsttid för planet från Tjeckien. Jag fick besked om 14.20, vilket skulle ge mig tid att hinna med tjejerna ut, men så landade han inte förrän 16.20 och hela planeringen gick i stöpet. I helgen har jag gått med feber, så det kanske var lika bra så här i efterhand. Flört Är fortfarande lite halvseg idag så jag ger det ett par dagar att försvinna, sedan SKA jag ut! Glad
    Gissa vem som kommer att följa upp!
  • Tinga

Lappis - den 21 maj är det dags, så det är hög tid att springa några långpass, om de ska hinna ge effekt. Kul att din man är så på hugget med träning nu.

• Fossing77

Tinga - *skrattar* Oups! En övervakare! Det kan jag nog behöva, he he! Flört

• Lapinette

Ahhh.. den 21 maj, ska tänka på er som springer när vi är på Åland och firar vår 5-åriga bröllopsdag .

EA - usch för att behöva vänta! Hoppas de ringer NU!

• FruCicci

Halloj alla fina tjejer!

EA, grattis grattis grattis till "gravid" på stickan! Väntar med spänning även jag på blodprovet!

Skummat lite bakåt och ser att fler varit kräksjuka!

Min lilla Louise började kräkas som fasen i torsdags kväll, inte kul! Efter ett hysteriskt event som pågått hela insdagen och torsdagen var jag trött och skulle hem till mina föräldrar och softa i helgen! HEPP softa var inte ordet.
    05 i fredags morse skulle jag ta tåget ner till södra Sverige (5,5 timmar) Lousie spydde redan i bilen ner till centralen och sen fortsatte hon i 3 timmar till.
    Victor fick välling, ås han kunde somna in lite lättare på tåget, sen när han vaknar så blir han åksjuk.
    Hela tågvagnen som vi åkte i var nerspydd, ungarna bara kräktes och kräktes båda 2, jag hade spyor på skor, hår och alla ytterkläder och vanliga kläder. Till slut stod Louise i tåget i bara blöjan och spydde
    Fy fan vilken pärs, allt detta mellan 05-08 ... det roligaste är när konduktören ska hjälpa mig och kommer med FÖNSTERPUTS för att få bort stanklen... ja herregud... ha ha ha
    Trodde Victor skulle klara kräksjukan, men nej, han inskjuknade 72 timmar efter lillsyster och spydde hela dagen i går.
    Själv har jag ätit vitpepparkorn till förbannelse Känner mig bara lite trött. Landade i morse 8flög hem) så det är nig därav...

Annars då?
    RUL för september redan! Herretid vad tiden går fort!

Snorkis, såg att du bröt ihop i helgen, så sorgligt men ändå så naturligt.....

KRYA PÅ ER ALLA
    nu ska jag försöka läsa i kapp lite

just det hur är det med Snartis? Såg ngt på fb om att hon legat inne på sjukan? Någon som vet?

KRAM

• fru AM

Lappis. har ni bokat Åland nu? Jag kommer vara mycket nyfiken på allt som rör vistelsen: boende, mat, avstånd osv

• Lapinette

Cicci - fy sjutton vilken tågresa. Var ni de enda i tågvagnen? (hoppas det)

AM - vi har inte bokat än men när jag tog upp ämnet i helgen så verkade det som om maken redan hade bestämt sig. Ska väl bara fundera på vilket slags paket/rum vi ska ha. Det lutar åt en suit en natt i ett slags paket med middag, champagne på rummet etc. och sedan ett vanligt rum (den större varianten) den andra natten utan något inkluderat så vi kan känna oss fria att besöka ön.

• fru AM
    Lapinette skrev 2011-04-04 15:26:04 följande:
    AM - vi har inte bokat än men när jag tog upp ämnet i helgen så verkade det som om maken redan hade bestämt sig. Ska väl bara fundera på vilket slags paket/rum vi ska ha. Det lutar åt en suit en natt i ett slags paket med middag, champagne på rummet etc. och sedan ett vanligt rum (den större varianten) den andra natten utan något inkluderat så vi kan känna oss fria att besöka ön.
    Låter spännande mysigt och kul!
  • FruCicci

Lappis, nej vi var inte de ända i tågvagnen... den var helt fullsatt i stort, ett par tomma säten... stackars arma människor - kan meddela att vällin goch mjölkspyor är bland de värsta. Men fönsterputs kanske tar bort det, han verkade rutinerad tågkonduktören

Ska ni till Åland Lappis?? Vad, när hur och så vidare? Har du varit där innan?
    Jag har haft lust att dra dig på en weekend med familjen, jag har aldrig varit dör men hört att det ska vara så vacker, särskillt sommartid

Hur är det med Hektor AM, klarade han sig?; så att ni med varit sjuka i slutet av veckan! Hur mår ni nu?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!