• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles
    Hattis skrev 2011-04-01 03:20:08 följande:
    Mugglan - Fy sjutton vad jobbigt det låter, hoppas att denna natt blev bättre! Och vad har vi sagt om FL???!!!
    Ja jag vet. Men jag sökte efter tjejen som var i Huddinge samtidigt med mig (och hittade henne, de hade döpt sina pojkar som dog till Max och Mio ) och då trillade jag in på den andra berättelsen.

Annars höll sig fogarna i schack i natt. Man får trösta sig med att det inte brukar vara två dåliga nätter i rad...

Parnassia: härligt att det gått framåt på sovfronten!

Ore: jag har sett flera jobb till dig - dock här på västkusten...

Regnet är åtminstone bra för våren!
  • Vännerfan

Kram tillbaka till EA!

Ja, jag kan varmt rekommendera Karlaby även för privata vistelser. En av killarna, den ende som inte är eller har varit gift, funderade på att åka dit med sin flickvän och fria till henne där (en av fördelarna med att vara enda tjejen på en avd. (eller ja, vi har en medelålders kvinna nu också) är att man blir delgiven en hel del förtroenden.) Ett ganska högt betyg skulle jag säga. Karnelund har jag spanat in för att åka med familjen till då det verkar funka att lägga barnen där innan man själv går ner och intar middagen. Tomarps gårdhotell har jag också tänkt besöka efter tips av AM men då när vi någon gång får den enorma lyxen att åka iväg helt på egen hand, för det ligger lite närmare oss och har vi barnvakt vill jag inte sitta för länge i bil. Ägarna till Karalby jobbade för övrigt på Tomarp tidigare.

• muggles
    Fossing77 skrev 2011-04-01 09:49:45 följande:
    smint - tackar! jag är mest spänd på om jag ens kommer ut... hihi! har en inbyggd ursäktsfunktion som lätt gör att jag hittar nåt annat att prioritera ;)
    Tänk vad gött det kommer att kännas efteråt när du sprungit!!!
  • viktualia

Förresten! Måste rapportera en sak!

Hårborste - alltså... efter era långa diskussioner på temat så var jag tvungen att testa en ny variant. Min gamla borste är från Bodyshop, säkert 15 år gammal och med plastpluppar/spröt. Den river "härligt" hårt genom mitt ganska tjocka hår och jag tycker att den är helt ok. Igår shoppade jag en ny. Hittade en med svinborst på Kicks. Den är verkligen annorlunda. Dels så borstar den inte hela vägen igenom mitt tjocka hår... dels blir håret ganska flygigt MEN när jag väl kämpat färdigt (dubbelt så långt tid som gamla borsten och med hjälp av en skvätt vatten på borsten) så blir håret mjukt, lent och stiligt! Fascinerande värre!

Nån med synpunkter på detta? Borde jag byta balsam? Dra i nån produkt? Varför blir det flygit först?

- varsågod att spekulera!

• Vännerfan

Mugglan, Åh, har du hittat den andra tjejen nu. Buhu, så sorgligt! Men den andra historien- hade den något samband med att tvillingarna haft TTS eller visste man inte om barnet i magen dött pga det?

Parnassia, Det var något liknande för oss att med tiden blev det bättre, så man får vara glad att man höll ut. Vi gav ju dock tillbaka nappen, som ni nu är av med så det måste ju vara skönt!

• Fossing77
    muggles skrev 2011-04-01 11:34:17 följande:
    Tänk vad gött det kommer att kännas efteråt när du sprungit!!!
    Hi hi! Jag försöker VERKLIGEN tänka så... å så smyger sig soffpotatisen in och hävdar tvärtemot... Skrattande

Vilken läskig berättelse du hittat! Hua! Sånt där vill man ju inte alls läsa så sluta genast! Ada och Beda kommer ju komma ut och må fint ska du se. Glad Du får beordra dem att göra det. Man ska ju lyssna på sin mamma. Flört
  • muggles

Heeeej Vänner, det var inte igår du var inne i tråden!

Idag är det FREEEEEEEEEEDAAAAAAAAAAAAAAAAAG igen!!!

• Vännerfan

Vickan, Hårborste har jag ingen. Bara afrokam! Så jag tyvärr inte hjälpa dig. Sen har jag använt samma schampo och balsam hela mitt liv (sedan mamma slutade använda Barnängen i det vid 3 års ålder eller nåt), så kan inte hjälpa till där heller! (Hårologis serie)

• Vännerfan

Mugglan, Hihi, JO men det var ju faktiskt igår jag var inne!

• Lapinette

Fossing - där kommer det positiva med att ge sig ut och springa. Man mår så jäkla bra efteråt!

mugglan - usch, vad sorgligt gällande din Huddingekompis .

Noterar Karlaby till "måste besöka listan". Tycker dock att många av de ställen jag verkligen vill besöka ligger alldeles för långt bort.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!