• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

måste bara få klaga lite, hur fan kan man i en tvättstuga ha en tvättmaskin som tar 2½ timme att tvätta en tvätt? en tvättid är på 5 timmar, är det menigen att man bara ska kunna köra en maskin per tvättid? då måste man ju tvätta en gång i veckan (ja jag vet jag är ensamhushåll så jag behöver inte det till skillnad på barnfamiljer) men tänk då på barnfamiljer?? hur ofta behöver de inte tvätta då??? sen har inte torktummlaren fungerat sen typ jul.... blir galen, jag vill inte bo i en jävla skit lägenhet.

Så tack, ni känns det lite bättre, även om jag lär får sova med blöt tvätt hängades i hela lägenheten i natt... jaja då luktar det ju gott iaf..

• Vännerfan

Hej hej!

Gör ett snabbt inhopp i tråden som vanligt!

Gosnosen, Stort grattis till tjejen!!

Parnassia, Men så härligt att ni får sova bättre nu. Vad var det som gjorde vändningen tror ni?
    Jag har också hört jättemycket positivt om Asia Spa i Varberg! Ha det så härligt där!

Själv är jag nyss hemkommen ifrån konferens på Karlaby Kro, efter att Tinga tipsat mig om det inför vår förra konferens. Och åh, så nöjda vi alla var! Hela stället andades klass och vi hade verkligen kul och trevligt där och åt såååå god mat och drack goda viner och rummen och poolen och servicen och allt var jättebra! Sitter lite störande och småskrattar för mig själv åt saker vi sa och gjorde på kvällen efter lite för mycket vin, men att återberätta för maken går inte riktigt då man "had to be there" liksom. Lite kul var det iaf att sitta och äta och tänka att här sitter vi nu hela avdelningen pga ett tips från bästaste tråden! Tack, Tinga!

Tur också att jag inte ringde igen efter att jag ringt och önskat barnen god natt, för lill-prinsen hade kommit på att jag inte var hemma någon gång där kring vällingdrickandet och hade skrikit i 2 h. Stackaren! Jag hade definitivt inte haft så kul som jag hade om jag vetat det och det fanns ju ändå inget jag kunde göra. Fick iaf ett stort leende bakom nappen idag när jag kom hem!

Sov gott alla!

• Vännerfan

Aha, EA har inte testat än! Undrade just över det! Håller tummarna stenhårt!!

• nennesjuttioåtta

vickan – stryktvätten har som sagt rationaliserats bort här för länge sen. Just nu är det kaos av leksaker (går fort att plocka bort), kattleksaker (går ännu fortare) och bös (vart gör man av sånt? För svårt att svara på, alltså görs inget. Alls.) Weeh! Mythbusters!!

• nennesjuttioåtta

äter man skalet på mango? 

• nennesjuttioåtta

hej vänner!!! Det var inte igår!!!

• viktualia

Nenne - nej jag äter inte mangoskal!

Vänner - mysigt med konferens!!

Nenne igen - bortrationalisera stryktvätten... näeee... pretto-Vickan m make klarar inte sånt...hihihihi

• nennesjuttioåtta

Idag kom vi på vad som ger mest fart framåt på Pricken när han kryper. Är det mamma? Nä. Är det en gul virkad hund? Njä, men det gick åtminstone framåt (bara mamma cirklade han runt runt på stället)... En liten flaska D-droppar? Wroom! Rakt framåt utan att nudda marken (nästan). Vem kunde ana?

• Parnassia

Nenne - jag har inga planer på att springa just tjejmilen. Men jag tilltalas av tanken på att ens kunna springa en mil, eller jogga då. Man kan välja lite olika nivåer på det där träningsprogrammet typ jag vill springa milen på 30 min, 40 min, 50 min, 60 min eller jag vill jogga/ta mig runt. Jag körde på det där programmet även i höstas och det funkade bra tycker jag. Jag har ALDRIG sprungit i hela mitt liv och har tom ansett mig oförmögen att springa. Men nu ser jag fram emot att komma igång.

VÄnner - vi har ingen aning om vad som kan ha orsakat vändningen. Vi har kört på som vanligt och till slut gissar jag att hon växte in i det. En misstanke jag har haft är att vi började för tidigt med hela processen, att hon egentligen var för liten. Men jag vet egentligen inte.

Till Asien far vi i maj. Och igår bokade vi Thailand till hösten. Herregud, jag som inte har varit någonstans innan knappt, slår nu till med två långresor på ett år.
    Gött! Hur mycket måste man ha rest för att få kalla sig globetrotter?

• nennesjuttioåtta

Parnassia – *gilla*
    Vickan – Det underlättar om man inte har några skjortor som måste strykas. Vi är såna slashasar.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!