• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Hej Vänner! Vad mysigt det lät med Karlaby Krog - det är ett ställe som jag vart sugen på att testa i flera år! Fast nu har vi ju vårt andra favvoställe i de krokarna - Karnelund

• Piggelin1

Ahhh, denna veckan har lilleman börjat sitta mer i sin barnstol & även upptäckt sina fötter sen en vecka tillbaka! På köpet är han mkt nöjdare & gladare - & hans mamma med... YESSSS, ljusare tider stundar, hoppas jag & håller tummarna för! Har längtat i flera månader på detta, eftersom vare sig filt, babygym eller babysitter funkat.

Måste hoppa i säng - tjing på er!

• Oupsie

Avbruten för att amma, som vanligt...

Tinga, var det du som frågade om jag ammade? Jo, jag ammar. Sjukgymnasten tyckte att jag skulle ge hennes övningar en chans innan jag slutade med amningen, för jag sa till henne att jag funderade på att sluta om inte foglossningen började bli bättre. Så jag tänkte att jag får väl göra det ett tag och se om det blir bättre.

Angående förlossningsberättelser förresten, så hade jag skrivit ner ungefär halva, och nu när jag öppnade det dokumentet så fanns det bara två meningar...Obestämd. Typiskt också.

Porchez, vilken värdelös tvättstuga! Man borde ju få hinna med mer än en tvätt...

Karlaby Kro låter ju trevligt . Vi har bröllopsdag snart och jag föreslog för maken att vi skulle hitta på något, men han undrade om vi inte kunde göra det en annan gång istället... . Jaja, det spelar ju inte så stor roll egentligen.

• Oupsie

Piggelin, härligt med en gladare Lilleman .

PB, trevlig resa!

MSW, tack .

• Oupsie
    viktualia skrev 2011-03-31 22:04:55 följande:
    Åååå! Blir lite avis... Jag saknar min mormor, som gick bort för två år sedan, väldigt mycket. Och tänker på hur lycklig hon är där uppe i himlen, när hon tittar ner och ser de tre barnbarnsbarnen som alla fötts efter att hon dog. Och tänker på hur häftigt det hade känts om jag hade fått visa upp Trollet för mormor...  

Sovdags var det nog nu... Kram på er alla!
    Erkänner att jag blev ganska rörd och lite blank i ögonen också. Lite hormonig kanske . Men jag förstår känslan, önskar så att farmor hade fått träffa Daisy, och maken också för den delen, hon försvann tyvärr alldeles för tidigt. Även om jag inte är troende så tänker jag mig ibland hur farmor sitter däruppe någonstans och tittar på oss.Hjärta
  • Oupsie

Nu ska jag försöka få Daisy att sova, återkommer en annan dag.

Kram på er alla!

• sweetstreet
    fru AM skrev 2011-03-31 12:36:37 följande:
    Kattkräks låter riktigt vedervärdigt. Ännu en anledning för mig att inte ha katt (frånsett allergi med arstma förstås)
    Hahaahaaa
    Vår Bullemiska katt, jo jag tror banne mig han är det.... kräktes idag igen. Men denna gång nästan inte en enda droppe på golvet. ALLT kom i dotterns BÅDA skor! Hur gick det till?!?!?!!?  
    Det var en rätt rolig syn öndå när dottern arg som ett bi på katten sprang efter honom och sa "Dumma kissen dumma kissen!" och hytte med pekfingret.

Men trots att vår Bullemiska kat t kräks väääldigt ofta (alltid efter att han hetsätit.....) så är det ändå SÅÅÅÅÅÅÅ UNDERBART att h katter! Skulle aldrig vilja vara utan dem. De är verkligen en del av familjen och ja, de är så himla gosiga! Haha Lipton lyckades ju till och med charma Lappis när hon var här trots att hon ju inte alls är så kattförtjust i vanliga fall om jag förstod det hela rätt...

Och efter att Nenne och Nennemannen varit här och träffat just Bullemiske Lipton så blev de ju så förtjusta att de senare satsade på sin Nancy!

Så nej, ett liv utan katt har jag svårt att tänka mig idag. Kräket till trots....  
  • sweetstreet

I övrigt har jag inte så mycket att säga. Har inte hunnit läsa ikapp mer än just hit.
    Nu har jag bara tre veckor kvar på jobbet. Och trots att jag känner en stress över detta med att bli arbetslös så längtar jag fruktansvärt mycket efter att få vara "ledig". Det har varit så intensivt de senaste månaderna att jag känner att jag behöver lite andrum. Så jag ser ändå fram emot detta på ngt vis. Hoppas bara at det inte ska bli alltför svårt att hitta ett nytt jobb sedan.

• sweetstreet

Nu undrar jag även mycket över hur det gått för FruE??? Någon som vet?????

• Hattis

Var trött, gick och la mig före kl. 22 och blev kanonpigg efter att ha varit uppe för min numera sedvanliga nattkissning.

Hej Sweet, tänk att det är någon här nu, haha EA:s make är borta på något och kommer tidigast hem på lördag så ingen testning för dess. Har inte finläst ikapp men inte sett att det havererat iaf. Tumhållning anbefalles!

Ha ha, ser din dotter framför mig bannandes den bulemiske katten

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!