• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

ja grått är det sannerligen, glad att jag inte jobbar så man slipper alla kladdiga galonkläder när man skall in. Nu skall ja ta en dusch och förhoppningsvis få sova en stund senare om lilla H vill det vill säga.

fossing: Hoppas löpturen går bra

• Fossing77

smint - tackar! jag är mest spänd på om jag ens kommer ut... hihi! har en inbyggd ursäktsfunktion som lätt gör att jag hittar nåt annat att prioritera ;)

• Tinga

Vänner - vad kul att ni fick en så lyckad vistelse på Karlaby Kro! Både maten och miljön är verkligen fantastiska där.

Sweet - skönt att du iallafall kan se lite fram emot att vara ledig, så att det inte bara är ångest inför den dagen du slutar. Kram!

Hattis - vad störigt att vara pigg och vaken vid den tiden! Själv var jag uppe då också ungefär för att ge Piff en flaska välling (han har börjat äta på nätterna nu, vid 2.5 års ålder ), men jag stöp i säng direkt efteråt och somnade, tack och lov, efter säkert mindre än en minut.

Oupsie - det verkar väl smart att testa vad sjukgymnastens övningar ger för effekt, om du egentligen helst vill fortsätta amma. Och du tyckte väl att det kändes lite bättre, eller missminner jag mig? Kram!

Parnassia - vad skönt att era nätter funkar så bra nu! Att man får upp ibland tror jag är väldigt vanligt, så lite störning är nog bara att acceptera, för sinnesfridens skull om än inte sömnens.

Gosnosen - grattis till Linnéa!

Fossing - jag peppar gärna ifråga om löpträningen! Har själv väldigt sällan problem med att motivera mig, eftersom jag älskar själva löpningen i sig också; inte bara effekterna av den. Träningsprogrammen på marathon.se är ju jättebra.

Soppor - minns inte vem som frågade efter recept, men jag kan varmt rekommendera boken "Soppor, bröd och röror" av systrarna Eisenmann. Där finns jättemånga goda recept på soppor, vissa med lite färre ingredienser och andra med lite fler. Jag älskar själv soppa, men har haft svårt att hitta bra recept, men denna boken är som sagt super.

Nähä, nu får jag nog försöka jobba lite; har gått kurs tre dagar den här veckan, så jag ligger lite back, Fredagskram på er alla!

• Lapinette

Apropå soppor så kan jag varm rekommendera AM zucchinisoppa. Såååå god! Ska nog baske mig gör den igen nu i helgen eller i nästa vecka.

• Fossing77

Tinga - Tack! Kan behöva all pepp i världen, jag är vansinnigt bra på svepskäl, ursäkter, omprioriteringar.. You name it Flört Har kikat lite på marathon.se och hittat ett fint nybörjarprogram jag tänkte ge mig på, var det du som tipsade mig häromdagen? Tja, hur som helst.. Så blir det i alla fall Glad Mest pepp lär behövas när träningsvärken kommer.... Skrattande

• Fru E

Springa i sådant här väder är överkurs

Ore-usch för sådant strul tidigt på morgonen!!! Hoppas chefen blev nöjd till slut.

Hattis-snark för att vara vaken kl 3 på natten jag vaknade vid sex och låg och läste ett tag.

Bara en dag kvar till maken kommer hem, yeeeaaaahhhhhhh! Ett par dagar är det skönt att vara ensam hemma men efter en vecka börjar jag klättra på väggarna

• Fossing77

Fru E - Titta! Där kom en av mina ursäkter direkt.... Ha ha! Skrattande

• Fru E

Fossing-varsågod! Jag fasar fortfarande för att sticka näsan utanför dörren för eftermiddagens möte *brrrrrrrr*

• Lapinette

Hattis - pepp, pepp ... men jag tenderar att hålla med EA. Känner inte ens för att gå ut och äta lunch idag fast jag måste.

EA - vad skönt att maken kommer hem snart. Känner igen känslan av att några dagar bara är skönt men en längre tid är inte alls ok. Annars, hur mår du?

• Piggelin1
    Fru E skrev 2011-04-01 10:22:09 följande:
    Springa i sådant här väder är överkurs
    Springa är väl alltid överkurs .-)

Hej Tinga ...och ni andra med!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!