• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Parnassia – Oh, kanske ska köra på det där istället, nu blev jag ambivalent (fast jag har ingen koll på vad det är fr skillnad). ska du springa tjejmilen? När far ni till asien?

Porchez – Har du träffat honom ännu?  

Lappis – jag tyckte ert koncept på helgerna lät skitmysigt! Återuppta och ta betalt för det, hhaha! 

• Fossing77

Min kompis är utbildad på och har även jobbat på Asia Spa. :) superfint ställe! du lär ha en härlig vistelse där parnassia :)

• BrudSommar2006

Både Iris och Astrid slocknade i soffan här strax efter sex, jag undrar verkligen hur det blir imorgon bitti, stackars Astrid somnade sittandes, hon måste verkligen varit slut. Att Iris somnade är mindre konstigt för hon och jag är ju iväg på gympa på torsdageftermiddagar, Astrid däremot har bara varit hemma som vanligt, med mormor och morfar som sällskap, så vad hon var så trött för vet jag inte.

• BrudSommar2006

Min bror och sambo är precis på väg att flytta tillbaka till Varberg, eller ja, min bror har ju aldrig bott där då, men hursom, kanske får tillfälle att hänga på det där spat i framtiden i alla fall.

• nennesjuttioåtta

Yasuragi kan du ju sitta i de varma källorna hur länge som helst! Vad märkligt att det inte finns det du söker.  

• nennesjuttioåtta

PB – ha det så mysigt!!!! Bort fula hosta!!

• nennesjuttioåtta

fy fan, huset ser ut som ett slagfält. Vet inte i vilket hörn jag ska börja. Jag börjar nog i soffan. För att tänka ut en bra strategi. 

• passionsblomman

Tack alla! och EA, det kan du FET-hajja, så att säga, att jag tar tantfan med mig åt dig!

Messa mig gärna när du testat, oavsett resultat!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • viktualia

Parnassia - åååå vad skoj att läsa en så munter avrapportering!!!  heja heja!

Nenne - den städstrategin jobbar jag också på just nu.... eller jag "rymmer" från stryktvätten.... men maken har ju rymt till fjälls i fyra dagar.. så hm.... undrar just vad jag ska hitta på för egen utflykt framöver....

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!