• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Detta ställe blev jag sugen på att testa med vår familj: http://www.blommenhof.se/

Lite lökiga bilder och sajt men byggnaden och rummen ser mycket fina ut och det finns pool och lekpark osv, så inte Hektor skulle börja svinga sig i gardinerna i första hand i alla fall! 

• fru AM

Nej nu ändrar jag mig i gen - Krägga verkar bäst! Undrar just vad vi ska hitta på att fira ... 

• Lapinette

AM - att våren är här! Och att förhoppningsvis alla barn har kräkts färdigt .

• Snartis

hallå,

Ucsh vilken helg jag haft, fick åka in till akuten i lördags. Har ju haft problem med hjärtklappning/blåsljud på hjärtat och mått allmänt dåligt, var sjukskriven i 3 veckor sen jobbade jag i 2 veckor men blev värre och värre. I lördags så gick det inte över utan fick åka in. Först till gynakuten för att kolla att  "Martin" mår bra sen vidare till hjärtavdelningen.
    EKG och flera prover, sen blev jag inlagt på hjärtavdelningen.
    Efter fått svar på prover och tagit ett UL på hjärtat så nu vet jag att sköldkörtelvärdena är låga, hjärtat mår bra men kommer få leva med blåsljuden. Ska kollas efter graviditeten är över.
    Har fått Levaxin mot sköldkörtelvärdena men det tar ett tag innan det hjälper så kommer må lite konstigt ett tag.
    Sen tyvärr om jag har minsta lilla stress på det så blir det som panikångestattacker som inte går över

Kom hem igår och kunde inte vara själv med Kicken utan att känna av det. Nu får maken sköta allt med en trotsig 3-åring för jag grejar det inte

sen som grädde på moset så blev jag inte sjukskriven utan det måste min MVC göra för jag är gravid. Så nu har jag jagat dem men det är väntetid för att komma till deras läkare. Min Bm skulle kolla och återkomma.
    Iallafall fått läkartid på VC imorgon så jag har en backup-plan. Fattar inte hur svårt det ska vara??? som inte detta är stressande att inte veta om jag måste gå och jobba?

Återstår att se vad som händer idag, hoppas BM ringer tillbaka med ett bra besked.

har inte läst ikapp och grejar nog inte att göra det just nu.

Kram till er alla

• passionsblomman

Snartis, åh NEJ inte en till sköldkörtel som krånglar!  
    USCH vad jag känner igen hur du beskriver att du mår!
    För mig är det ju förhöjda värden, men man verkar må typ samma lika skit ändå.

Jag sitter och lipar här av min egen stress. Jo, för jag skulle till min handläggare på F-kassan kl 11 och det skulle vara lugnt att ta min bil -trots att det är något vajsing som gör att den laddar ur batteriet-för sambon hade laddat upp det så det skulle funka. Jättebra. Extra jättebra hade det varit om han inte bara satt i kontakten till laddaren, utan också kommit ihåg att han hade dragit ur kontakten till förlängninssladden i källaren.
    Batteriet alltså på absolut noll och ingen träff med handläggaren för mig.

Såklart kommer jag inte fram på henens direktnummer helelr, eftersom "den du söker sitter i möte"

Precis sådant här krångel är det som får mig att bli helt förstörd av stresspåslaget.

Men kan det krångla, så krånglar det.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Hej alla förresten!

Jag har haft en jättefin helg med min väninna och vi har både hunnit gå på bio, fika, äta sushi och så på lördagen äta en bit mat och ta en öl innan Rome och Julia, som var det hon köpt biljetter till. OCH pratat ikapp lie av allt vi alltid har att prata om, såklart.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BrudSommar2006

Hej alla, jag har många kommentarer så klart men jag börjar med att slänga ur mig en fråga och posta. På lördag ska jag och mamma med Iris och hennes ett år yngre kusin på Dockteatern Tittut på Lundagatan på söder. Vi måste hämta ut biljetterna senast en halvtimme innan och det börjar kl 13 så säg att det vore bra att vara där vid kvart över tolv. Vi vet inte riktigt hur vi ska ta oss dit men jag antar att vi får åka tunnelbana någonstans ifrån. Grejen är att det vore smidigt om det fanns någonstans att äta där vid halv tolv men det måste vara rätt nära i så fall, är det någon som har koll alls tro? Det här verkar ligga rätt långt bortanför Mariatorget parallelt med Hornsgatan, tror inte att vi kan gå så långt som därifrån.

• FruCicci

kramar Snartis!
    Fy fabian vad jobbigt!
    Hoppas du får ordning på sjukskrivning snarast!

PB, inte kul med bilen, men jag kunde inte låta bli att småle lite åt din makes fadäs...

AM; jag har kollat in krägga, men det var bara för vuxna, försökte boka in barnen med det gick inte....
    får kolla vidare

• FruCicci

BS,  Mc Donalds och kebaberier ligger överallt i krokarna.... Mums

• BrudSommar2006

PB, det är för långt att cykla antar jag? Och du kan inte ta taxi? Ingen som kan skjutsa heller? Jaja, nu är ju klockan elva så nu är det ju inget att fundera på.

Snartis, jag såg ju kommentarerna på FB, men blev inte klok på om de hittat något men inget som går att lösa i en hast då tyvärr. Kan det vara graviditeten som ställer till det med sköldkörteln så det finns chans att det återgår till normalt igen sedan?

EA, det låter väl lovande med värdena, fast varför är det så noga med provtagning om man sedan ändå inte kan säga vad som gäller? Fast som sagt, det här verkar ju bra, vad spännande.

Snorkis, vilken upplevelse, är det inte så att man lättare får sammandragningar andra graviditeten? Skönt att ha fått kollat att allt är bra ändå.

Cicci, usch och fy för kräksjuka barn på tåget!!!

Vad trevligt med utflykter och hotellvistelser, ni som planerar. Iris älskar att bo på hotell men tyvärr blir det ju inte av så ofta, kanske kan bli lite oftare när vi båda börjar jobba igen och vi har två löner igen.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!