• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

BS
    Jag gillar Ellora på Hornsg 85, borde vara alldeles nära den där teatern, men vet ju inte hur barnen ställer sig till indisk mat förstås.

• BrudSommar2006

Inte för att jag varit där men Loka Brunn har vissa tider varje dag där man får vara i spat och bada med barnen. De tider man inte får ha barnen i poolen har de typ skattjakt och andra aktiviteter uppe i huvudbyggnaden. Står det på deras hemsida, har noterat det för jag tänkte att vi skulle åka dit med familjen för då kan man ju turas om någon timme här och där att passa barnen också.

Jaha, nu måste jag sätta mig in i det här med tidningar, kan inget om den typen av tidningar men det kan det vara värt, bara att ha kommit på en bra idé var ju en lättnad.

• MSW

Har jag kommenterat fruE s värde och septembers RUL? Härligt med positiva besked! Hoppas det fortsätter så!

åh snorkis! Vilken dag! Kunde juh varit "lagom" nervpirrande för någon som inte har era erfarenheter med sig... Hoppas att hon sprattlar på bra i magen ett tag till!

ego: var och tog nya blodprover idag.. Så nu är det mina jobbigaste dagar, när jag väntar på svaret.. :-/ ska snart in till VC då det verkar som att A återigen har svinkoppor, och eftersom de har stora streptokock problem på dagis hoppas jag på penicillin fast det inte är lika illa som sist...

kramar till alla!

• MSW

Förresten Bs, finns det inte typ någon hemsida där man kan köpa ett presentkort och så kan den man ger det till själv välja vilken tidning man vill prenumerera på?

• fru AM

Cicci: jag tror Blummenhof är bra! Ibland kan det nog vara skönt att vara på ett ställe som ställer in sig på att det dyker upp barn och utgår från det, så att säga. Inte kul att knö in sig på Krägga om personalen tycker det är jobbigt med barnen. Fast samtidigt blir jag ju galen på att man ska be om ursäkt för att man har barn hela tiden ... Men jag skulle nog vara stressad över tanken på att vissa kanske skaffar barnvakt (om de nu har barn) och kanske har sparat pengar för att kunna åka iväg på en helg och så trashar Livia & Hektor matsalen medan det där paret ska sitta och titta varandra djupt in i ögonen och kanske fria. ... Å andra sidan en bra insikt i vad de ger sig in på då ..  

Å ena sida , å andra sidan ...  

BS: det finns vissa "nyttiga" alternativ på McD också. Caesarsalladen t ex. Om hon gillar kycklingfilé och små tomater och bröd till, och knapriga krutonger?

• viktualia

Snartis - usch vad jobbigt!! krya på dig-kram!

PB - tröttsamt värre med bilen! kram till dig också!

Cicci - vettig brorsa som fyller år idag!! Själv tvivlar jag på att jag får några mängder paket.. men lite lyxig hämtmat ska det bli ikväll är tanken.

• muggles
    Oupsie skrev 2011-04-04 22:15:47 följande:
    Vi har bröllopsdag i veckan, men maken tyckte att vi kunde hitta på något någon annan gång istället. Vilken romantiker . Men det gör mig inte så mycket. Svårt att veta vad man ska hitta på ändå med en liten Daisy att ta hänsyn till. Är inte så sugen på att gå ut och äta med henne med sig, för hon kan vara ganska skrikig och gnällig om kvällarna. Får kanske laga något gott hemma istället.
    Ni kanske kan ta en söndagsmiddag (el brunch) någonstans, om hon är nöjdare på dagen? (El skaffa barnvakt bara några timmar under dagen.)
  • passionsblomman

Vickan, fyller du år idag?

GRATTIS och serpentiner och krulltrumpeter då! Skål{#emotions_dlg.flower}

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!