• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

PB
    Stoppa fetvadd i öronen på honom medan du badar honom. Sen håller jag inte med om att de får öroninflammation bara för att de får ner lite vatten i öronen.

Tyvärr finns inte huset kvar på nätet, eller jo, en bild på huset utvändigt bara men den är inte så spännande. Jag får knäppa kort framåt försommaren där och skicka till galleriet så småningom.

• passionsblomman
    snaily skrev 2011-04-05 19:15:43 följande:
    PB
    Stoppa fetvadd i öronen på honom medan du badar honom. Sen håller jag inte med om att de får öroninflammation bara för att de får ner lite vatten i öronen.

Tyvärr finns inte huset kvar på nätet, eller jo, en bild på huset utvändigt bara men den är inte så spännande. Jag får knäppa kort framåt försommaren där och skicka till galleriet så småningom.
    Är fetvadd bättre skit än bomull alltså? *okunnig* Mer vattenavstötande kanske?

Men SPARADE du inte internätet-bilderna i en mapp på datorn!
    Fasen, nu är jag så nyfiken så jag döööör! Då får du berätta istället! Seså! vad är det ni ska flytta till? och mer exakt vart ska Yngla växa upp nu då?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • kängu

Ore, såg att du frågade om hur det gick med löpningen- det gick alldeles strålande, men sen pajade jag vaden när jag var ute och sprang på is i februari. Sen dess har jag fått ont som tusan så fort jag fösökt springa (även korta sträckor). Jag har kört "vadrehab" nu en månad typ  och var igår ute på löprunda för första gången på ca 2 mån. Är nu extremt försiktig och ska verkligen mjukstarta denna gången, dvs. varva mellan att gå och springa och korta rundor tll en början. Känner liiiite i vaden idag men inte alls farligt så tror att det kan funka med detta konceptet. Det är jäkligt surt, jag hade anmält mig till Gbg-varvet via jobbet men fick dra mig ur när jag insåg att jag inte skulle hinna träna tillräckligt mkt pga vaden. Men nu måste jag försöka starta lugnt så att detta inte kommer tillbaka eller blir värre. Sorry för lång utläggning

• Liten med Mindre

Snaily, grattis till hus! Jag är också nyfiken på var!

• Liten med Mindre

Själv har jag efter ok dag på jobbet lyckats att INTE köpa hus, tappa sonen i golvet från sängen, samt slänga telefonen i backen på väg till bussen. Samtliga ser dock ok ut på utsidan.

• Liten med Mindre

Glömde gnälla över att det regnar och jag inte hann få med paraply.

• Liten med Mindre

Funderar över om maken o jag är konstiga som inte räknar med två heltidstjänster i huskalkylen?

• snaily

Liten
    Fy vilken jobbig dag!

Nu är ni några som kan kika i inboxen.

• start september

Usch Liten, det lät som mycket på en gång.

Jag har slutat försöka förstå andras kalkyler och varför vis hus går upp så mycket. Det är bara att bita ihop och hålla fast vid den kalkyl man tänkt sig - det blir ju bäst för er i längden.

Alla råkar väl ut för det som sonen råkade ut för nån gång, men det känns inte bra.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!