• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

Snorkis - vilken jobbig dag igår så hemskt, även om jag bara förstår hälften av alla de förkortningar ni använder så är jag med på det stora hela. Stor kram till dig och hoppas att du bara får träffa på  lika snälla och bra och omhändertagande människor hela vägen!

Cicci - vilken tåg resa!

Hejja FruE och september...

och alla andra jag skulle kommentera hinner inte med här längre alls ju...

jo ett barn i minuten eller vad det där hemska programmet kan heta. i söndags satt jag och hunken och zappa på TVn, det programmet dök upp och båda höll för ögonen och skrek rakt ut - byt kanal!!! 

har jag förresten sagt vad hunken jobbar med?  hihi, lite on topic i den här tråden och väldigt otippat!

mer detaljer säger ni? vad vill ni veta?? nenne frågade ju mer rakt på sak, hihi, vad ska man svara, helt perfekt lagom

men just nu är jag lite feg, jag vill leva på den här "braiga" känslan jag har i mig och vill därför inte prata med honom just nu, eller jag känner ingen stress med att behöva prata med honom hela tiden. Är det någon som förstår det? Jag vet inte om jag själv gör det, bara att det inte är som vanligt när jag träffat nån, för då är jag ju bara nojjig  och vill smsa, prata veta vad han gör all the time. Ni minns väl mig, facebook-stalkern?? det här känns så annorlunda (vilket jag väljer att tolka som så rätt)

en fråga förresten, vet att vi tagit upp det tidigare och många bra förslag har kommit upp som jag tänkt att jag ska lägga på minnet, men inte gjort.
    Jag behöver förslag på doppresenter! Tack!

• Oms

Hej....

Jag är helt slut.

känner att jag inte orkar mkt mera nu. Glömmer allt i parti o minut, skickar ett mail och blir förvånad när jag får svar med vändande post för inte har väl jag mailat ngt... lägger ifrån mig passerkortet på bordet, vänder mig och flyttar lite papper, vänder mig om igen och säger högt - aha, det är där passerkortet ligger...

Stress? Stress.

Det är som om luften gått ur mig. Nu har min stora fått sin diagnos, efter nästan ett år av kämpande för den men 15 år då jag levt med en hyperenergisk unge...

igår började vi medicinera med Strattera. känns sådär. kolla upp biverkingarna på FASS eller googla på det så förstår ni varför. Jag hoppas och ber till gud att min tjej ska slippa alla farliga och obekväma biverkningar och enbart få de som uppstår under insättningstiden (Dvs 4veckor) hon har redan kännt av huvudvär, yrsel samt en konstig känsla som hon inte kan sätta ord på... hon har tagit 1 tablett änsålänge, eller nu 2 då hon ska ta dem kl 21.00 varje dag...

nästa måndag har vi EHK =elevhälsokonferens i skolan. då ska ALLA lärare samt elevhälsoteamet få ta del av diagnosrapporten och förhoppningsivs få lite tips o trixa samt att man beslutar om vilka hjälpmedel som O ska få använda och vad lärarna är skyldiga att göra. JAg har stora förhoppningar för det mötet fastän jag inte vill ha det, jag vill inte bli besviken...

IG varning i 2 ämnen de andra ser bra ut (tack gud för det) nu gäller det att få till en bra kontakt med de lärare som IG-varnar. Det är de som hitills inte velat ha kontakt och det är de som jag verkligen behöver ha kontakt med...

Vi har påbörjat en lååång resa. jag vet det och jag försöker ta en dag i taget men det är så sjukt svårt och jag är så orolig för min stora tjej. hon är en underbar tjej som är glad o positiv och lugn av sig, inga hyss, lite orolig, ringer o smsar så fort det är ngt och inga problem med sena kvällar eller ngt sånt. utan för hur det ska gå för henne i skolan, ska hon lyckas få bättre självförtroende  och kommer hon att få nytta av sin diagnosvid val av yrke senare i livet...

Nu ska jag logga ut och äta lite, har helt glömt bort det idag skyller på stress kom med LCHF som håller en mätt länge helt klart hade föräldrarådsmöte på dagis nu ikväll och det drog ut på tiden - nästa termin tänker jag INTE sitta i föräldrarådet jag hinner inte det!

hoppas ni alla haft en bra vecka och att ni ursäktar mitt egoinlägg, ber om ursäkt för att jag en en gång inte haft tid att läsa ikapp, men sorry livet kom ifatt mig (igen) och det med rasande fart (Vet att fler med mig vet precis hur det känns - kram till er!)

• Oupsie
    porchez skrev 2011-04-05 21:27:38 följande:
    hejjar också på att nenne ska skriva bok! du är så rolig!!!
    Instämmer!

Och vad roligt med hunken, glömde skriva det igår . Har ni träffats något mer?
  • porchez

just det snaily, grattis till huset! är också nyfiken på vart det kan ligga nånstans?

• Oms

Oj! det lät lite för deppigt det där. det är skitmkt nu och ja det suger men jag mår riktigt bra. inte ätit kolhydrater på 2 veckor och trivs med det, har det super m maken och barnen och jo, jag är nöjd med livet bara så sjukt slutkörd, thats all.

• Oupsie
    Oupsie skrev 2011-04-05 21:55:47 följande:
    Och vad roligt med hunken, glömde skriva det igår . Har ni träffats något mer?
    Och glöm det, du hann inte se det du skrev innan jag postade.
  • Oupsie

Oms, förstår att det är mycket att rodda med. Skönt att höra att du mår bra i alla fall . Ta hand om dig!

• porchez

oms - stor kram till dig, det du skriver låter precis som en släkting till mig sa precis efter att hon fått en diagnos till hennes barn. Även de har fått stridigt mycket om detta. och du, du behöver aldrig be om ursäkt för ego inlägg. Även om jag själv gör det, så är det ju roligare att läsa såna inlägg, vill ju veta hur du mår och vad som händer i ditt liv med allt!!Solig

• Oupsie

En unge i minuten, såg inte i måndags, eftersom vår tv inte är inkopplad som sagt. Men jag tycker absolut att det är mer spännande att se förlossningsprogram nu, sen man själv har varit med om det.

På tal om det så har jag faktiskt skrivit klart min förlossningsberättelse nu, snart ska ni få läsa den. Ni som vill alltså. De som inte vill slipper .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!