• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Oupsie, NU finns det en blogg att se-fast det går inte att se den, för jag är inte heller bjuden.
    Du måste nog lägga till oss allihop i din adressbok. (lättast att göra genom att klicka upp medlemmen och välja "lägg till i adressboken")

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Oupsie igen, jag vet att det är något knas med BT (ooo vad förvånade vi blir) för det är flera i andra tråden som försökt göra som jag kan, nämligen visa bilder i galleriet endast förvissa, men när de försökt designa sitt galleri på samma sätt, så heter vi alla oinbjudna, fast vi vlats ut som de som ska få se.

Kontakta supporten och klaga du med, för de lär väl aldrig fixa till det annars.

Jag tycker det är skitbra att man kan visa bilder bara för de man vill.

• Oupsie

Men vad konstigt, ni är ju redan med i min adressbok, och när jag testade att lägga till er igen så fick jag ett felmeddelande att det inte gick att lägga till er eftersom ni redan fanns (eehh ja, eller hur!).

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2011-04-05 23:17:22 följande:

Oupsie igen, jag vet att det är något knas med BT (ooo vad förvånade vi blir) för det är flera i andra tråden som försökt göra som jag kan, nämligen visa bilder i galleriet endast förvissa, men när de försökt designa sitt galleri på samma sätt, så heter vi alla oinbjudna, fast vi vlats ut som de som ska få se.

Kontakta supporten och klaga du med, för de lär väl aldrig fixa till det annars.

Jag tycker det är skitbra att man kan visa bilder bara för de man vill.

Märkligt. Kan du se mina bilder då? För där har jag också inställt att endast de i min adressbok kan se dem, och det fungerade innan i alla fall.
  • passionsblomman

Då är du nog drabbad av samma skalbagge som tjejerna i andra tråden som försöker visa bilder endast för adressbokens medlemmar. Skriv till supporten genast! Det där måste de ju fixa!

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2011-04-05 23:22:15 följande:
    Då är du nog drabbad av samma skalbagge som tjejerna i andra tråden som försöker visa bilder endast för adressbokens medlemmar. Skriv till supporten genast! Det där måste de ju fixa!
    Har de fått det fixat?

Tyckte att det var en bra funktion annars, om den hade fungerat .
  • passionsblomman

Oupsie, ja jag ser bilderna.

Men nej, de har inte fått sitt fixat. Jag tror man måste massivtjata på BT-folket för att de ska fatta att det är något fel för fler än en typ.

• passionsblomman

Nej, nu måste jag se till att lägga mig. Eller åtminstone hunden. Han ligger här på soffan bredvid och ser helt knäckt ut efter hans hemska mattes gräsliga behandling, med badande och hårfön, kam och allmänt krångel. Han orkar inte ens ställa sig på bakbenen för en levergodis.

• Oupsie

Nenne, vi är nöjda . Och det är lite läskigt att ha lägenheten ute till försäljning, var ju lite nojig att ingen skulle vilja köpa.

Här har det minsann inte varit många onsdagar heller. Två tror jag, och det är de onsdagar som har varit sen Daisy föddes.

På tal om det, BM tog ju upp det där med preventivmedel på efterkontrollen. Är det inte några i tråden som hade hormonsprial? Är ni nöjda med den?

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2011-04-05 23:30:58 följande:
    Nej, nu måste jag se till att lägga mig. Eller åtminstone hunden. Han ligger här på soffan bredvid och ser helt knäckt ut efter hans hemska mattes gräsliga behandling, med badande och hårfön, kam och allmänt krångel. Han orkar inte ens ställa sig på bakbenen för en levergodis.

Sötetrulsen! Ibland måste man bada så att man blir ren och fin ju .

Sov gott!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!