• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Grattis till huset Snaily! Vad skööönt att det är ordnat! Vilken grej! Sällar mig till den nyfikna skaran som undrar far det ligger någon stans.

Och grattis till försäljningen Oupsie! Låter onekligen skojigare att inreda nytt hus än att styla och städa lägenhet som man inte ska bo i längre.

Snartis - fy vad jobbigt det låter Det kanske inte är så lätt att ställa in dosen heller nu när du är gravid. Kanske en klen tröst att det då borde bli bättre sen. Kram!

Sweet och snusmojänger? Jag måste ha missat något i min hastiga ikappläsning.

Någon som har bra tips på kräm för insmörjning av hormonexem (alternativet Helosan noterat, tack Snorkis!) och för insmörjning av mage och ev bröst för att ev. lindra/undvika bristningar?

Tycker minsann att jag känner en liten keps nu! Så är jag jättekänslig för minsta lilla också och tål inte smärta alls. Hm, tycker ni att detta verkar genomtänkt?

Hoppas att snöhögarna regnar bort på torsdag!

• Hattis

Hittade inte någon blogg Oupsie, men så är jag inget BT-proffs heller!

Stor styrkekram till Oms! Mycket utmaningar framöver, önskar dig all lycka i fighten med de två lärarna och hoppas framförallt att den uteblir.

• nennesjuttioåtta

Oupsie – grattis till försäljningen! Fick ni vad ni ville ha? 
    Hattis – jag smörjde med något från Weleda men fick bristningar ändå. Men de syns inte längre (fast jag har iofs inte försökt få någon färg på magen i vinter så det kanju bli synnerligen intressant), de har bleknat. Men mina kom efter BF, hade han ploppat ut i tid kanske jag klarat mig? Men det r väl hormonellt 

• nennesjuttioåtta

hattis – såg på sweeties blogg.

Nu ska jag betala räkningar. Fy fan vad jävla överroligt så här lite för sent på kvällen  

• passionsblomman

Hattis, jag smorde mig med Body Butter från Body Shop (mango tror jag det var) och jag fick inte tillstymmelse till en enda bristning. Men det kan ju bero på ren tur också, fast krämen är jätteskön för en torris som jag.

Oupsie, en blogg här på BT? Jag fattar inte var man ska kunna hitta den?

Tjaba Nenne!

Nu är min hund vit som ett litet lurvigt spöke. Helt otroligt att det ens går att vara så vit.Spöke

Idag fick jag till morgondagens lasange medan jag lagade dagens levrbiffar, och så blev det köttfärssås över till två middagar till. Ganska bra utdelning på tiden i köket. Guuu vad skönt det blir imorgon-skjuts i ugnen bara.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • nennesjuttioåtta

Hej Trulsemor!  

Nehepp, nu blir det sängen! Vet ni, jag tror inte Mars hade en endaste onsdag. Sug på den (nä, inte det heller). 

• Oupsie

Men typiskt BT att det ska vara så jäkla svårt att hitta på den här sidan. Jo, det gick att lägga till en blogg när man går in på sin profil. Hade tänkt att lägga in förlossningsberättelsen där, jag kanske är överkänslig men jag tycker att det känns lite jobbigt att lägga upp den i tråden. I bloggen kunde jag klicka i att bara de i min adressbok kan läsa den tex.

• nennesjuttioåtta

Oupsie – men det var ju inte så svårt alls. KLicka på din avatar, och välja blogg och så fanns det en blogg där. Men jag var inte bjuden. *pruttar med tungan*

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-05 23:09:48 följande:
    Oupsie – men det var ju inte så svårt alls. KLicka på din avatar, och välja blogg och så fanns det en blogg där. Men jag var inte bjuden. *pruttar med tungan*

Men vad tusan, du är ju med i adressboken. Får kanske ge upp min idé.
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!