• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Snartis

en liten uppdatering från mig:

Träffade MVC läkare och det var ett rent skämt! Hon kunde knappt svenska och ville veta vad hon skulle skriva på sjukskrivningspapprena. Satt med lexicon och läkarböcker och kunde inte ens svara på mina frågor.
    Efter jag kom ut så visste jag inte riktigt vad jag skulle tro och skulle boka om till en nya läkartid för uppföljning. INGEN på hela MVC hade tid för mig, så fick gå därifrån.
    Nu funderar jag starkt på att byta MVC för mitt förtroende för dem är lika med noll just nu.

Efter denna tiden så hade jag fått tid med VC, och där fick jag verkligen så himla bra hjälp. Hon lyssnade och svarade på alla frågor, bokade in nya tider för att träffa henne och ta om proverna. Sen visste hon att alla som äter levaxin ska gå specialmödravård, så även remiss till sös är skickad. Borde inte MVC veta om detta???
    Så efter träffat denna underbara läkare så känns allt så mkt bättre

Det enda som är lite konstigt är att jag har underproduktion men har alla symptomen för både under och överproduktion förutom viktfrågan. så ska även testas på blodkroppar nästa gång, förra testerna så var de negativa.
    Hjärtat har nu lugnat ner sig men är galet trött, sover hela natten och sen flera timmar på dagen.

Fru E: grattis till plusset

Snorkis: usch vilket drama på FL! Jag undrar om inte sammandragningarna hör ihop med aktiva bebisar?? Kicken var sjövild och med honom fick jag åka in några gånger till FL och nu är "Martin" lika vild och sammandragningarna börjar komma nu med. Med båda grabbarna så kommenterar alltid alla som gör UL på mig att det är vilda bebisar. Så jag tror helt klart att det hör ihop att livmodern får jobba hårdare när en vilde rumlar runt som bara den där inne.

Snaily: grattis till husköpet. Skönt att flytta in innan sommaren så kan nu njuta av det

Cicci, vilken tågfärd! hoppas du hittar en bra weekend till familjen. Har tyvärr inga andra tips än de du redan fått.

Kommer nog inte ihåg att kommentera alla, så hoppar ingen tar illa upp

• Snartis

Imorgon ska jag försöka ta mig till garnaffären, tänkte påbörja lillebrors "mormorsfilt"
    Känns bra om grabbarna får varsin egen virkad filt och det är nog lagom aktivitet för mig att pyssla med på dagarna

• passionsblomman

Men shit snartis! Gud vad jobbigt det är när man inte kan känna förtroende för dem man möter i vården!
    När jag var på röntgen i Kalmar, förklarade den sköterskan att en inflammation i sköldkörteln brukar ge symtom på både över-och underproduktion. Och det kan dessutom växla hit och dit.  Är det ren under-el överproduktion så ser det enhetligt ut på provsvaren så att säga. Sa hon.
    Det är visst bla så man man konstaterar just inflammation kontra andra fel.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • smint

Snartis: Usch vad trist med mvc läkaren.. som sagt ibland undrar man vart vissa fått sina läkarlegetimationer ifrån.. visst kan du ha bra betyg osv.. Men tror dom skulle få in fler "vettiga personer" om dom gjorde intervjuer i samband med intagningarna..

Ang hitta personer man känner igen på andras vänlistor på fb så har jag på cissis lista sett en från Gotland som jag vet vem det är iaf, så lite roligt är det iaf

premiär för H i bärsele, han är ju en sådan klängris på kvällarna så jag och R är helt slut i armarna.. Än så länge är det halvpoppis..

• FruCicci

Men Snartis, vilket jäkla MIFFO på mvc, jag skulle byta rakt av och ringa o skälla på de, det är ju helt otroligt!
    Mysigt med virkningen!!
    Louise använde sin filt såååå länge och fortfarande än i dag faktiskt, vi har fått JÄTTE mycket beröm för den Du kan du!
    Och det verkar som det blir Vildmarkshotellet, kostade typ 4000 bara och då ingick 2 rätters o ngn mini tur i parken, tycker det var billigt! Ringde maken o kollade om han hade planerat ngt, och då säger han att han hade tänkt på samma som jag
    Oddsen är goda att vi drar! I så fall ska jag överaska med lite bubbel på rummet och rosor samt mörk choklad

• fru AM

OCH leopardkallingar till maken i present, Cicci!

• FruCicci
    smint skrev 2011-04-06 16:29:21 följande:
    Ang hitta personer man känner igen på andras vänlistor på fb så har jag på cissis lista sett en från Gotland som jag vet vem det är iaf, så lite roligt är det iaf

Har ingen aning själv, ha ha ha, antar att personen inte bor där nu eller? Kille eller tjej?
  • FruCicci
    fru AM skrev 2011-04-06 16:42:57 följande:
    OCH leopardkallingar till maken i present, Cicci!
    ja för fan, det måste jag fixa! han kommer ju dö på kuppen
    Vart hittar jag det? Det finns väl bara i porrshopper, ha ha ha....
  • passionsblomman
    FruCicci skrev 2011-04-06 16:45:01 följande:
    ja för fan, det måste jag fixa! han kommer ju dö på kuppen
    Vart hittar jag det? Det finns väl bara i porrshopper, ha ha ha....

Det ligger ju en butik uppe backen långt upp på Drottninggatan som heter något med extrema kläder-och de har ganska så extrema exempel i skylten också, såg jag senast i fredags. Där kanske de har?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!