• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

jag och hunken håller precis på att planera vår nästa dejt! vi ska ha en hel kväll och kolla på alla tre spiderman filmerna. 

Sen tycker han att vi ska laga mat. hmmm... varför blir jag alltid så nervös av att laga mat och äta tillsammans med en kille?? blir så osöker

• fru AM

Tror ni han fungerar i tråden om vårtecken?

• fru AM
    porchez skrev 2011-04-06 19:37:54 följande:
    jag och hunken håller precis på att planera vår nästa dejt! vi ska ha en hel kväll och kolla på alla tre spiderman filmerna. 

Sen tycker han att vi ska laga mat. hmmm... varför blir jag alltid så nervös av att laga mat och äta tillsammans med en kille?? blir så osöker
    Oj så mysigt! Det är inte utan att jag blir lite avis - elelr kanske nostalgisk ... De där första trevande mötena ... Romantiskt!

Men varför blir du osäker? VAD är du osäker på? Låt honom stå för lagandet - du kan väl hjälpa till genom att sitta och vara snygg! 
  • viktualia

Oupsie - tack för spännande läsning!

Gosnosen - fina bilder på dottern och dig!!

Oupsie igen - visst var det du som frågade om hormonspiral. Jag har det och efter de första månadernas konstiga blödningar så är jag helt nöjd!

Snartis - vilken SKIT med MVC!!!! tur att det redde ut sig sen!

• Parnassia

Oupsie - jag har också hormonspiral. Jag satte in den sista november och har nog haft mens tre gånger sen dess, men däremellan har det varit ständiga spottings i olika mängd eller hur man ska säga. Jag var på väg att ge upp för det var så trist, men BM tyckte jag skulle ge det en mens till och det gjorde jag. NU är stänkandet över verkar det som och bara det nu håller i sig är jag nöjd! Mår bra, inga humörstormar och den känns inte.

Snartis! Vilken hemsk röra, tur att du fick bra hjälp till slut!

Porchez - jag blir så glad av dina inlägg, men jag blir avis också!

• porchez
    fru AM skrev 2011-04-06 19:40:34 följande:
    Oj så mysigt! Det är inte utan att jag blir lite avis - elelr kanske nostalgisk ... De där första trevande mötena ... Romantiskt!

Men varför blir du osäker? VAD är du osäker på? Låt honom stå för lagandet - du kan väl hjälpa till genom att sitta och vara snygg! 
    Men så roliga ni är, jag som har varit avis på er med era trygga, mysiga,romantiska män   kan ni vara avis på mig liksom?? *hihi*

Jag vet inte varför jag blir så osäker, känner mig inte bekväm i den situationen...
    en kille jag dejtade för läääänge sen åt jag aldrig med, han lagade mat till sig själv och jag kolla på när han åt, sen åkte jag hem och åt själv senare.
    Min förra sambo tröttnade på det här så åkte och köpte en pizza som han ställde framför mig.
    Den senaste idioten som jag var tillsammans med efter det har ju mer ätstörningar än jag, så då blev det inte jobbigt på samma sätt. Vi pratade om hur man kunde äta så lite som möjligt eller så spydde han upp maten och jag kände mig tjock som behöll min mat...  

Men nu är jag några år mognare och visare. Så jag ska klara av det här! utan att göra bort mig för mycket.  Hunken vet om att jag inte lagar mat och tror att jag lever på kräm,  (därför han vill att vi ska laga mat tillsammans, han e så söt) hihi!!! 

Nu ska jag sova, ska till Oslo över dagen imorgon. 9 timmar bilkörning ser jag verkligen fram emot :-/

God natt på er söta!!
  • Hattis

Snartis - byt MVC nu! De verkar ju helt inkompetenta!

AM - jag är nog inne på din kanskemassageteori + placebo. Det blir nog lite kroppssmör iaf.

Cicci - Jösses vad svårt det verkar vara att hitta ngt kul och barnvänligt boende. Men Kolmården med AM:s bonusidéer blir ju helfestligt

Porchez - den där hunken låter ju bättre och bättre!

PB - frustrerande att inte veta vad värderna beror på.

När är det dags för påskpynt tycker ni? Påsken är ju så sen så jag börjar bli sugen på påskris, pastellfärger, sälgkvistar och ägg även om det fortfarande är läge att hålla på kycklingarna ett tag Funderar på att ställa fram efter nu efter helgen.

• Oupsie

Muggles, tack för inspirationen, vi kom på hur vi ska fira bröllopsdagen .

Snartis, fy vad jobbigt att må så . Och tråkigt att träffa på sån personal inom vården, man är ju utsatt som det är. Skönt att du fick hjälp till slut i alla fall. Hoppas att det snart blir bättre!

Porchez, tycker att han verkar jättegullig som vill laga mat till dig. Jobbigt att du känner dig obekväm, men det kommer förhoppningsvis att kännas helt naturligt och avslappnat när ni väl är där.

Cicci, låter som en bra plan för helgen, roligt för hela familjen .

PB, jag tror säkert att dina nya vanor påverkar vikten positivt. Det kanske går snabbare neråt på grund av sköldkörteln, men du har ju lagt till bra vanor som kommer göra att du fortsätter ner i vikt, även när sköldkörteln jobbar som den ska. Hoppas du får svar på dina prover snart, det är jobbigt att inte veta.

Smint, hoppas att han gillar selen bättre snart. Man blir ganska trött av att gå runt med dem. Det var lyx att vara hemma hos föräldrarna där man hade två famnar till som kunde avlasta lite (Daisy är ganska gnällig om kvällarna och vill helst att man ska gå runt med henne).

Kul med ett ansikte på Gosnosen och söta lilla dottern .

Vickan och Parnassia, tack för er input. Man kanske får räkna med en del strul i början i alla fall. Men om man ska ha den i fem år kanske ett par tre månaders inställningstid ändå är ok. Är inte helt sugen på att börja med något hormonpreventivmedel igen men samtidigt känns det som absolut säkrast för jag vill verkligen inte bli gravid igen på ett bra tag . Fortsätter att fundera...

• Fossing77

Snartis - Åh, är det svårt att virka mormorsrutor? Jag vill verkligen lära mig hur man gör!

• Snartis

AM: men jag dör hahahah     Cissi, kan du inte köpa den och sen säga vad man har spaden till
    eller kanske be maken klä sig i den andra outfiten och spatsera runt på kolmården hahahah skulle säkert barnen bli överlyckliga för det

fossing: beror på hur händig och noggrann du är nää det är inte så svårt med själva vikandet, det är efterjobbet som är pilligt. Sen brukar jag fodra filtarna så man kan använda dem när det är kallare ute.
    Har du virkat förrut eller stickat? Om du har det så är det rätt lätt annars behöver du nog lära sig grundöglorna. Tror att det finns bra bilder på både grungöglorna och hur man gör mormorsrutan på nätet

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!