• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • porchez

fina Linnéa och gosnosen!

Cicci låter som härliga planer med vildmarkshotellet, mycket roligt även för barnen

nån skrev om pärl couscous, det är min favort också, perfekt till allt!

• porchez

PB - min jobbarkompis har också problem med sköldkörteln, hennes över producerar, häromdagen åkte hon hem från jobbet för hon ville bara skrika åt oss alla att vi skulle hålla käften! Och när hon kom hem hade hennes man köpt en skylt till henne där det stod "devil inside" hon har varit en bitch längre, men nu har vi alla förklaringen varför.  Men jag har inte riktigt hängt med, har man alltså inte kommit fram till vad det är för fel på din? men hur kom de fram till Att det är nåt som inte är som det ska???

• Oupsie

God kväll!

Jag har fixat bloggen nu så att ni som finns i min adressbok ska kunna läsa den. Det gick att lura buggen lite . Det blev ganska långt, och knappast ett litterärt mästerverk, men det är en beskrivning av förlossningen i alla fall.

Jag tror att i princip hela tråden finns i min adressbok, men är det någon som vill läsa och som inte ser inläggen så säg till så fixar jag det.

Nu måste jag laga middag, återkommer senare ikväll.

• passionsblomman
    porchez skrev 2011-04-06 18:57:35 följande:
    PB - min jobbarkompis har också problem med sköldkörteln, hennes över producerar, häromdagen åkte hon hem från jobbet för hon ville bara skrika åt oss alla att vi skulle hålla käften! Och när hon kom hem hade hennes man köpt en skylt till henne där det stod "devil inside" hon har varit en bitch längre, men nu har vi alla förklaringen varför.  Men jag har inte riktigt hängt med, har man alltså inte kommit fram till vad det är för fel på din? men hur kom de fram till Att det är nåt som inte är som det ska???
    Jo, man har-efter blodprover-upptäckt att värdena ligger för högt. man har också insett att de fortsatt stiga och att man inte fått så stor effekt av den insatta medicinen. Alltså går man vidare och jag har nu varit på en scintografi, vilket är en röntgenunderdökning, så man ska se hur körteln de facto ser ut. Det ger vidare ledtrådar.
    Men eftersom det inte bara finns överproduktion och underproduktion, utan att tex överproduktion i sig kan visa på en hel massa andra olika sjukdomar, varav giftstruma är en, cancer en annan osv, så lär de väl hålla på och reda i detta ett tag, verkar det som. jag har alltså fortfarande inte fått svaren från röntgen.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

Och då har jag ändå skonat er från alla sleezy kalsongmodeller med jock-strap.

• porchez

AM - ibland kan det vara farligt att vara Mrs google,finns mycket konstiga saker så man inte vill se, på det stora internet

PB - då förstår jag lite mer, Tack!!

• fru AM

Och om det är lite kyligt kan man komplettera med denna - grrr!:

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!