• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • snaily

Jag var verkligen helt frälst på förlossningsprogram INNAN jag födde barn, blev helt rörd av att se hur barn föds, nu när jag tittar tänker jag bara "jaha?". Konstig reaktion!

Oupsie
    JAG vill läsa! (Det är nämligen fortfarande väldigt intressant med förlossningsberättelser från folk man känner!)

NU är det godnatt tråden!

• nennesjuttioåtta

Oms – vad skönt att läsa ditt senare inlägg om att du mår bra i övrigt, men det låter ändå som att det står en betongvägg framför dig om du inte får lite lugnare framöver. Kramar!!!

Porchez – just det, jag frågade om han var välhängd.   Inte för att det har någon som helst betydelse, när det känns som det verkar göra. Iiih, jag blir alldeles pirrig själv!

• Oupsie

Snorkis, ja, jag gillar deras Joli Rouge-läppstift. Tycker att läppstift lätt blir torrt på läpparna, men det här är krämigt och känns inte så uttorkande. Laura Mercier har jag haft läppglans ifrån som jag gillade väldigt mycket, men har inte testat något läppstift. Cliniques läppstift har jag nog inte heller testatObestämd. Och nä, det var nog inte mens, det har bara kommit lite mer rosa, och idag var jag på efterkontroll och BM sa att det inte såg ut som att vare sig mens eller ÄL var på g. Men jag undrar lite varför det kommer rosa.

• viktualia

Omsan - man väljer ju inte sina utmaningar i livet.. men just dina känns i överkant i förhållande till vad en människa bör mäkta med!! KRAM på dig och kram även från en tillfällig smygläsare (Anne på Grönkulla) som jag underrättar då och då...

• Parnassia

Snaily - Ååååhhh vad kul med hus!! Jag är också nyfiken på var ni hamnat, även om jag lyckats ringa in er relativt bra mha alla hintar här i tråden. Grattis!

Undrar hur det är med EA idag? Kan någon informera mig?

Nu måste jag gå och lägga mig. Sov gott allihop!

• Liten med Mindre

Snorkis - maken hade det bra på sin resa. Fast jag tror inte de sålt någon artikel om urskogen än. Vilket nog vaar målet.

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2011-04-05 22:09:41 följande:
    Porchez – just det, jag frågade om han var välhängd.   Inte för att det har någon som helst betydelse, när det känns som det verkar göra. Iiih, jag blir alldeles pirrig själv!
    du är för bra!!!
  • Oupsie

Skulle någon vilja gå in på min profil och se om ni ser att jag har lagt upp en blogg?

• viktualia
    Oupsie skrev 2011-04-05 22:22:47 följande:
    Skulle någon vilja gå in på min profil och se om ni ser att jag har lagt upp en blogg?
    inte så jag hittar den enkelt...

... men jag är så trött så nu får jag masa mig mot sängen.. godnattkram!
  • Oupsie
    viktualia skrev 2011-04-05 22:25:23 följande:
    inte så jag hittar den enkelt...

... men jag är så trött så nu får jag masa mig mot sängen.. godnattkram!
    Ok, men det finns där i alla fall. Tack!

God natt!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!