• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Vi har också femårig bröllopsdag, sådär strax efter BF. Så precis då är det inte läge för firande. Vi har familjen så långt bort att vi ännu inte fått till övernattningsbarnvakt.

Men i sommar ska vi få till det, men i södra Sverige. Vad rekommenderar ni - Karnelund eller Karlaby? Vad är mysigast för oss och med bra mat sådär på sommaren?

• Vännerfan

Snaily, Ja visst är det läskigt att köpa hus! Vår bank har en stentrappa utanför och när vi klev ut på den efter att ha skrivit kontrakt kände jag att det hade känts helrätt om några kastat lite risgryn på oss efter att ha tagit ett sånt stort steg! Men den känslan minskas med tiden, så efter ett tag är det inte lika läskigt längre.

Snaily, Jag har varit helt insnöad på detta med färger under många år och gjorde ett tag färganalyser för mig själv på alla jag kände. Nu tänker jag bara på det när jag handlar till mig och familjen. Senast idag köpte jag den för tillfället mest färgglada tröjan från Villervalla åt Prinsen (som är sommar) och en mörkt marinblå randig tröja till maken (också sommar). Själv är jag vår och har inte helt sett än om lillprinsen är en vår eller höst. Klart är iaf att han och brorsan inte klär i samma färger! Jag som alltid tänkt att samma kön blir praktiskt på det viset, ha ha! Iaf är det en varmt rosa färg det ska vara, inte för stark och inte pastellig! (Sen är ju bebisar söta ändå iofs)

• start september

Angående att gömma mage till v 18, det underlättas av att jag pendlat i vikt de sista åren och klätt mig väldigt försiktigt. Men några har förstås misstänkt förstår jag nu, men efter att "alla" visste om MA i vecka 14 så skvallras det faktiskt inte uppfattar ja. Skönt.

• Vännerfan

Start, Det där med en trea var helt uteslutet för mig- ända tills lill-prinsen kom då jag plötsligt började få in det lite i tankarna. Nu pratar vi om det mer och mer och jag har funderat på det massor. Maken har hela tiden velat ha fler och jag har sakta men säkert börjat ändra mig och se fördelar som jag inte såg förut när jag bara tyckte tre verkade jobbigt. Inget är dock bestämt ännu. Lillprinsen har precis blivit 1 år och jag vill inte ha för tätt mellan barnen- tycker nära 3 år som vi har nu har varit perfekt. Så än kommer det dröja- om det ens blir nåt!

Jag har ju inte varit på Karnelund än. Har vi nån i tråden som varit på båda månne? Er tjej får iaf gott om plats på samma rum som er på Karlaby. Extrasäng går som sagt inte in i rummen på Karnelund, men ni kan ju göra som vi som hyr de 2 rummen på nedervåningen som delar på en toalett, för då blir det nästan som en egen liten lägenhet (utan kök).

• Vännerfan

Start, jag var nog inte så bra på att varken gömma magen eller på att dölja att jag åt massor och hela tiden... Jag borde nog tänkt på det lite mer, för det var inte kul att få frågor i v10 redan när jag inte ville bekräfta. Skönt att du slipper skvaller iaf!

• Snorkfröken77

Just ja, skulle tipsa om detta som jag ramlade över: http://www.bookatable.com/se/offers/krogveckan
    Krogveckan innebär att man kan äta två rätter fr 200 kr på trevliga restauranger  runt om i landet. Dock begränsat med rätter att välja på. Men tom staden i min närhet hade tre trevliga restauranger som deltog så jag har bokat in maken och mig nästa lördag, ska bli mysigt!

• Vännerfan

Aha, jag fattade fel- trodde ni INTE skulle ha barnvakt! De har helt fantastisk mat på Karlaby! Alla på mitt jobb var helt lyriska! Vi åt förmiddagsfika 2 ggr, eftermiddagsfika en gång, 2 luncher med efterrätt och en 3-rättersmiddag med olika viner och allt var suveränt!

• Snorkfröken77

Vänner och September - Städerskan skulle lätt kunnat avslöja mig om hon velat när jag inte ville berätta att jag var gravid med tanke på hur full min pappaerskorg var med fruktskal, yoghurtförpackningar och godispapper

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!