• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

GRATTIS till Vickan!

Tidningsprenumeration är en bra present, BS!

Snartis: Knepigt med blåsljud och sköldkörtelproblem och allt vad det nu är. Hoppas du får någon ordning på sjukskrivning också

• muggles

Vickan: KNULLTRUMPETER och grattis!

Ore: den ligger vid Järntorget, parkering alldeles intill. http://www.tedbernhardtz.com/

Piggelin: tack för magkomplimangen! Idag mättes SF-mått 35 cm(!). Tack för lunch också, mysigt!

Snorkis: jag undrar också om inte omföderskor kan få sammandragningar lättare för jag har ju haft två körare som gjort att jag sökt akut (en i v22, en i v29). Men båda gångerna har tappen varit lång och stängd, puh.

Idag hade jag tänkt ta en sväng förbi jobbet och ta en kaffe med dem på väg hem från BM men fick sammandragningar av den korta promenaden till bilen från lunchrestaurangen (åt lunch med maken innan han återgick till jobbet), så jag åkte hem igen. Fick just papper som ska fyllas i till FK för att få sjukpenning, hoppas de inte krånglar för jag känner verkligen att jag behöver vara sjukskriven. Att inte ens kunna ta en kort promenad utan att känna att jag måste sitta/ligga...

• muggles

PB: vad surt med bilen och mötet som inte blev av. Läge att kontrollera din tankspridda man nästa gång? (Jag är själv tankspridd så jag säger inget om hans miss...).

Snartis: men usch vad jobbigt med hjärtklappningen! Det borde inte vara ngt snack utan att du ska vara sjukskriven.

• viktualia

Jopp, denna supergrå småregniga tisdag är det 34 år sedan Vickan intog scenen...  själv har jag fram till nyss varit småstressad över att jag missar en massa kurser om en stor regeländring i mitt jobb. Regeländringarna sjösätts om en knapp månad och jag har helt enkelt inte tid att gå kurser på den lilla tid jag jobbar. Har nojjat som attan över att jag inte hunnit ikapp, eftersom jag i min yrkesroll förväntas ge andra råd om hur reglerna ska användas. Men nu har jag lyckats! Tog mig just tid att läsa igenom ett långt kompendium och nu känns det SÅ mycket bättre. Dels har jag läst igenom alla ändringar en gång nu. Och dels vet jag var jag ska läsa om jag behöver påminnelse! *pustar ut* Tänk vad fånigt att hetsa upp sig över sådant, när själva inläsning tog max 30 min effektiv pluggtid... jajaj... vi människor är väl inte helt rationella.....

... sen måste vår ICAaffär gå strålande... fick just ett extra utskick från dem och det innehöll en värdecheck på 125 spänn. (alltså utöver den vanliga ICA-bonusen). Men jaaaa... vi är ju trogna kunder förstås...

Mugglan och Snartis - hoppas att era respektive sjukskrivningar funkar!!

• FruCicci

BS, tyvärr kan jag inte fixa någon gratis prenumeration åt dig inom mat/hälsa/träning Men däremot på teknikprylar och bilar etc..... Om det kan vara intressant, så kommer du billigt undan dessutom Inboxa mig så skickar jag mitt förlagsnamn och du kan gå in och välja något om du tror att han skulle vara intresserad.

Värdecheck på 125 rikstaler Vickan! Det är inte så att du handlar väldigt mycket där och att de är just därav du fick en sådan godning check?
    Jag handlar inte på ett och samma ställe, så jag får max 25-50 kronor på Ica
    Hur som, gratulera till den

• viktualia

Alltså - de 125 kronorna var alltså från AFFÄREN, inte från Icas centrala bonussystem.... så det är själva Ica Maxi hålan som går våldsamt bra....

... snart dags för en prommis dit för övrigt....

• BrudSommar2006

Cicci, bilar!! Det gillar han. Fast inte för att du behöver fixa gratis men jag inboxar dig i alla fall för det här känner jag kan bli bra presenter. Teknik till maken i juni, fatta, jag vet redan vad jag kan ge maken när han fyller år i juni, haha.

• BrudSommar2006

Cicci, nu tror jag att jag har lyckats inboxa dig, jag blir helt stressad varje gång jag ska försöka inboxa, lär mig aldrig det nya systemet...

• BrudSommar2006

Vi har fått ett helt häfte med rabattkuponger, handla för 500 kr, få 100 kr rabatt på Ica Stop, där vi aldrig handlar eftersom det är så dyrt där, speciellt med alla delikatesser man bara råkar få med sig när man går in där, men kanske att man skulle ta sig dit i alla fall. Den där hundralappen tar väl ner det till vad sakerna skulle kostat om man gått in på en vanlig Ica typ.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!