• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • BrudSommar2006

Fast trist att Åland var fullt, är det enda fina stället att bo på på Åland?

• BrudSommar2006

Aha, ligger det ett McDonalds däråt? Ska leta upp det, borde passa Iris och lillkusinen och så går det hyfsat fort med maten också.

Sedan ska vi direkt därifrån till min bror som fyller år så nu måste jag ha en present igen, de är ju så hopplösa att köpa till. Får väl bli ett tråkigt presentkort men vet inte ens på vad. Hämtmat kanske, fast de där hälsomänniskorna äter kanske inte hämtmat. Har gett flera upplevelser det sista året som jag gravidanpassat och sett till att båda får gå och så vidare men de har ju inte brytt sig om att utnyttja dem vad jag vet och nu kommer bebisen vilken vecka som helst så nu lär han väl inte få tid det närmsta året. Dessutom håller de på och söker jobb och är på väg att flytta till Varberg så den lediga tid de har verkar gå åt till det.

• passionsblomman

BS, jag har ingen cykel, men annars kan man säkert cykla. Det är 2,5 mil ungefär. Men jag hade behövt veta att det var cykel som gällde tidigare isåfall, för jag cyklar inte lika snabbt som jag kör bil.

Cissi, jag kan nog också småle åt fadäsen. En annan dag.

Nu borde hon snart ha märkt att jag inte är där. Kan hon inte ringa upp mig då....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-05 11:08:31 följande:
    Aha, ligger det ett McDonalds däråt? Ska leta upp det, borde passa Iris och lillkusinen och så går det hyfsat fort med maten också.

Sedan ska vi direkt därifrån till min bror som fyller år så nu måste jag ha en present igen, de är ju så hopplösa att köpa till. Får väl bli ett tråkigt presentkort men vet inte ens på vad. Hämtmat kanske, fast de där hälsomänniskorna äter kanske inte hämtmat. Har gett flera upplevelser det sista året som jag gravidanpassat och sett till att båda får gå och så vidare men de har ju inte brytt sig om att utnyttja dem vad jag vet och nu kommer bebisen vilken vecka som helst så nu lär han väl inte få tid det närmsta året. Dessutom håller de på och söker jobb och är på väg att flytta till Varberg så den lediga tid de har verkar gå åt till det.
    En riktigt bra flaska vin och en god ost kanske? Det är ju nyttigt! Fast de kanske är riktigt hard core?
  • BrudSommar2006

McDonalds på Hornsgatan får det bli då, då blir Iris glad.

Dricker de vin tro, inte helt säker. Min bror dricker öl vet jag fast betvivlar att han sitter hemma själv och dricker något, tror att hon eventuellt dricker lite vin ibland men ost gillar de ju, kanske ska hitta på någon slags matkorg. Annars tror jag att han fått alla renlevnadsgener och de dåliga gick till mig för de är helt fanatiska, speciellt han, med träning och mat.

Undrar förresten om Iris kusin får gå på McDonalds, det blir väl en chock för henne att få veta att det finns...

• FruCicci
    BrudSommar2006 skrev 2011-04-05 11:08:31 följande:

Min bror fyller år idag, han fick presentkort på systembolaget ha ha ha en blomma och ett kort och lite tidningar inom IT
    Vill du att jag postar lite tidningar till dig från mitt förlag? Jag kan fixa en 6 månaders prenumeration på någon av dem med... det går fort
  • FruCicci

AM, jag har ringt, de har rum men hon sa att det var väldigt små och att det kommer bli trångt med extra säng. Sen la de till att det inte finns något för barnen att göra, men att de hade en stor gräsmatta man kunde leka på.... ingen bra säljare där inte.....
    Ska kolla om jag hittar något med en lekpark/gunga eller så och kanske POOL
    Men det var ju billigt med tanke på att man får 4 rätters middag.... frågan är om man kan få barnen i säng innan man ska äta den.... hmmmm funderar vidare lite.

• BrudSommar2006

Cicci, jäklar vad bra, en tidningsprenumeration på något som har med hälsa/mat/träning så klart! De älskar att bläddra i tidningar båda två vad jag har sett, tror inte de någonsin har prenumererat på något men de köper.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!