• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

EA – Det är ju super att allt ser normalt ut men förstår din oro och fortsätter att hålla tummarna!

September – hurrra för ett strålande RUL!

Snorkis – vilken pers!

Och vi som bestämde oss för Åland igår ... gick in för att boka - FULLT! Så nu är vi tillbaka på ruta ett.

• Lapinette

Så klart ni ska fira Cicci och romantiken behöver ju inte flöda bara man gör något som man normalt kanske inte brukar göra för att uppmärksamma sin dag.

• FruCicci
    Lapinette skrev 2011-04-05 09:40:29 följande:
    Så klart ni ska fira Cicci och romantiken behöver ju inte flöda bara man gör något som man normalt kanske inte brukar göra för att uppmärksamma sin dag.
    SANT

men vad surt att Åland var fullt! Skräp!!!
  • fru AM

Men Lappis! Vilke otur! Borde ju inebära att det är ett bra/poppis ställe men man vill ju få plats ...

Kom på att jag glömt att tipsa om Krägga Herrgård. Antingen för Lappis med make eller familjen Cicci? Jag tror det är samma gäng som driver det som driver Karlaby Kro och som drev Tomarps Gårdshotell när jag var där. JAg har inte varit på Krägga själv - men de är duktiga och trevliga de som driver det (familjen Bonér om det fortf är samma) och jag har hört att det ska vara bra!

• fru AM

Detta ställe http://www.ekolsundsslott.se/ var vi NÄRA att boka för ett par år sedan men vi valde av någon anledning Porrsviten på Bomans i Trosa i stället ...
    Ekolsundsslott verkar underbart vackert och jag har för mig att de har hög svansföring vad gäller maten. 

• FruCicci
    fru AM skrev 2011-04-05 09:58:01 följande:
    Detta ställe www.ekolsundsslott.se/ var vi NÄRA att boka för ett par år sedan men vi valde av någon anledning Porrsviten på Bomans i Trosa i stället ...
    Ekolsundsslott verkar underbart vackert och jag har för mig att de har hög svansföring vad gäller maten. 
    Var det porrigt i porrsviten? kommer inte ihåg utfallet av er resa dit ???? Men minns att ni var där

TACK för tipsen, jag ska kolla detta.
    Funderade ett tag på att ta in på Grand i Stockholm med, bara för att skoja till det...
  • fru AM

HAr för mig att det på Ekolsunds slott finns ett rum med något speciellt badkar ... var det i koppar? Låter läckert!

• Lapinette

AM - tackar för tipsen! Sitter nu och kollar Gotland. Funderar även på att ringa Oaxen men tror det är kört där .. de lär nog vara fullbokade.

• fru AM
    FruCicci skrev 2011-04-05 10:00:51 följande:
    Var det porrigt i porrsviten? kommer inte ihåg utfallet av er resa dit ???? Men minns att ni var där

TACK för tipsen, jag ska kolla detta.
    Funderade ett tag på att ta in på Grand i Stockholm med, bara för att skoja till det...
    Det var porrigt så det räckte för oss! Vi åkte dit i januari innan Hektor föddes för att få lite tid på tu man hand inna flerbarnschockan slog till.
    Kolla Bomans i Trosa minisvit nr 63 http://www.bomans.se/page.asp?id=33&c=3

Fast det är nog inget bra rum att bo med barnen i. Med tanke på den lilla runda sängen
  • fru AM

Cicci: däremot har jag flera kompisar som varit på Krägga Herrgård med barn med sig och det har varit kanon!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!