• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Vänner – Tror inte 12 sidor räknas som bok

• nennesjuttioåtta

Åhh förresten, vi fick kompensation från Biltema idag! Hurra!

• nennesjuttioåtta

åh herregud vad ni skrivit sen i söndags

Hur mår bananerna idag?

OOoh OOOOOOOOh  muggelibuggeli, bara 1,5 vecka kvar till ert mål?!? Sweeet!

apropå sweetie – grattis till att ha hittat snusmojänger!  

• snaily

Vickan
    Vi är så nyfikna - två mil från huset, slott?! Vilket DÅ?!

I kapitlet skryt-om-ditt-barn vill jag bara tillägga att Yngla övar på kryprörelser.  Hon kämpar som tusan och kör upp rumpan i vädret när hon ligger på mage, ser ganska kul ut. Däremot verkar hon ha glömt hur man vänder sig...

Nä jösses vad det är sent, måste hoppa in i duschen fast jag skulle vilja hänga med er!

Nenne - fixar du en badtunna då?

• nennesjuttioåtta

Snigeln – ooops, nu avslöjade jag ju vår inflyttningspresent!

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2011-04-05 21:37:09 följande:
    Och heja Nennes tokpladder! GILLAR!!!!!!!!!!!!!!!
    puss
  • Oupsie

Hej hej i tråden!

Snaily, grattis till huset! Jag är också nyfiken på var ni ska bo, kan du inboxa mig med?

Vi har istället för att bli ett hus rikare, blivit en lägenhet fattigare. Skönt att inte behöva tänka på det mer, utan koncentrera sig på roligare saker, som tapeter till nya huset och sånt .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!