• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Nenne: vad mysigt det låter att skratta ihop!

• BrudSommar2006

Am, tack! De slår fortfarande inte ditt förslag i Åre men ska titta närmre på de där i alla fall, älskar Söderköping.

Jaså får man inte sova över på neo, det tror jag att man fick på Danderyd, där verkade i alla fall alla föräldrar gå in på sina rum men de kanske var hem och vände på nätterna utan att jag märkte det. Fast tycker vissa borde klätt sig annorlunda vid frukosten då. Så någon annan får ta dem när de skriker på nätterna då? Eller får de ligga och skrika bäst de vill?

• Ore
    muggles skrev 2011-03-31 13:48:52 följande:
    Ore: hur stor var lillkillen när han föddes?

Jag fick ett litet klipp och det är jag tacksam för. Det krävde 2-3 stygn och jag läkte jättefint, hade aldrig ont av det, inte ens de första dagarna.
    Han vägde 4095 g, och var 51 cm. Minns inte huvudomfånget, men det var nog ganska stort. Han fastnade ju dessutom halvvägs, och fick tas ut med sugklocka. (Ytterligare en sak som ökar risken för sfinkterruptur).

Jag fick aldrig reda på hur många stygn de lade... Men de klippte innan lillkillen kom ut, och sedan upptäckte de på operationsbordet (när moderkakan skulle tas ut, den ville inte komma ut självmant) att jag även hade spruckit. Innan dess hade de inte kollat, de visste ju att de skulle sy ihop där jag var klippt, efter att moderkakan kommit ut.
  • BrudSommar2006

Lapinette, oj, stryker Söderköpings Brunn för säkerhets skull! Sparar länken till ditt hotell för eventuellt framtida bruk men tror inte jag kommer dit i någon hast tyvärr.

Ore, det finns gott om mysiga hotell med bra behandlingar men badavdelningarna verkar väldigt sparsamma och det är just bada varmt och länge som jag vill.

• BrudSommar2006

Ju mer jag tänker efter, ju mer vill jag verkligen till Åre, ska undersöka det där med tåg.

Värst vad hönor verkar säga olika saker, man blir helt förvirrad när man läser pekböcker, tur att tuppen är konsekvent i alla fall.

• BrudSommar2006

Annars hade jag ju nästan bestämt mig för Storhogna men bestämde mig för att jag inte vill göra avkall på det där med badandet trots allt. Fast det verkar jättemysigt där, någon gång vill jag dit.

• passionsblomman

BS, hönor säger "baaack-back-back-back ba-baaaack-back-back" 

På spa i Tylösand hade vi det i vår familj alldeles underbart, även om det nu inte var dit du tänkt dig. Uppe i relaxavdelningen hade de duschar med olika aromadoft och olika strålprogram med ljud, ångbastu, en innepool för att ligga och vara luuugn i, och en utomhusdito, båda varma.
    På nedreplan fanns vanlig pool med rund del och med sådan där jetström att simma i. Två bubbelpooler (och så en "isvak" där det var svinkallt och där jag aldrig skulle få för mig att kliva ner). Och vanliga bastuar. (bastus? bastu?)

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • fru AM

BS: åk till Åre. Åre är underbart off-season (för det var väl till hösten ni tänkte åka?) och tågresa med make, utan barn i bagaget, blir ju som rena semestern bara det! Ni kan läsa, prata, surfa och fika tillsammans! Väl framme tar ni taxi eller ber att bli hämtade av hotellet.

• Oupsie
    fru AM skrev 2011-03-31 13:40:52 följande:
    BS: till Åre kan man ju åka tåg - så slipper man det tradiga bilåkandet. Himla trevligt att anlända dit med tåg faktiskt!
    Haha, tänk vad olika man kan vara. Var så lycklig när vi äntligen hade skaffat bil så man slapp de där tradiga tågen .
  • fru AM

Och tänk så miljövänligt med tåg sedan!

JAg älskar att åka tåg! I och för sig gillar jag att åka bil också men man har ju lite mer rörelsefrihet på ett tåg. 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!