• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

BS: ja det är fantastiskt. Alla vi möter inom vården är fascinerade över hur bra operationen verkar ha gått, så det verkar ovanligt. Vi har haft sådan tur!!! Tyvärr hittade jag en historia på FL (man ska ju inte googla!) om en mamma som gjort operationen vilken gick bra och hon gick till v34 när värkar satte igång. När hon kom in till förlossningen upptäcktes det att den ena tvillingen dött i magen och den andra föddes men dog en månad senare i PSD. Huga! Varför hittade jag den historien?!

Usch jag hade en helvetesnatt, så jäkla ont i fogarna. Kunde inte hitta ngn skön ställning, vände och vred mig och vid varje vändning skär man tänder för det gör så förbaskat ont i framfogen. Det är såklart värt det, att de stannar i magen, men är som ett vrak idag. Tur man inte behöver jobba!

• fru AM

Angående hönan så anser jag att den säger opp-opp-opp
    Men jag kan ju ha fel eller så har de hönor jag har träffat (mycket få till antalet) haft en säregen dialekt.

• Ore
    fru AM skrev 2011-03-31 09:21:37 följande:
    Det låter som om jag ska vara tacksam för att ha blivit klippt, under två förlossningar med båda dessa ingredienser ... stora barn och värkstimulerande dropp.Mycket vackert namn - Linnéa! Inte ens min barska fröken i åk 1-3 med samma namn lyckades sabba namnets skönhet!

För mig hjälpte det ju inte att bli klippt... Jag sprack ändå Och var ganska deppig över det ett tag, men fick mycket bra input här i tråden vilket hjälpte mig enormt mycket!!!
  • muggles

BS: man får vara på neo hur mkt som helst på dagarna men inte sova där (finns ingen sovplats för föräldrar). Vi kommer att vara där fulltid på dagarna båda två. Dels vill vi vara delaktiga och dels finns det ju en bebis var att hålla i (kängurumetoden). Tror inte maken skulle kunna klara av att jobba i den situationen, det kan ju hända lite dramatiska grejer innan de blir stabila. Moa får dagis fulltid medan syskonen är på neo + en månad efter att de kommit hem. Sedan kan man söka dispens för att få ha henne 20-30h/vecka på dagis pga tvillingar (här i V.Götaland gäller annars 15h/vecka när man är föräldraledig).

• muggles

Ore: hur stor var lillkillen när han föddes?

Jag fick ett litet klipp och det är jag tacksam för. Det krävde 2-3 stygn och jag läkte jättefint, hade aldrig ont av det, inte ens de första dagarna.

• fru AM
    Ore skrev 2011-03-31 13:44:27 följande:
    För mig hjälpte det ju inte att bli klippt... Jag sprack ändå Och var ganska deppig över det ett tag, men fick mycket bra input här i tråden vilket hjälpte mig enormt mycket!!!
    AJJJ! Stackare! Det hade jag glömt! Då får jag vara ännu gladare för min egen skull då!
  • Lapinette

Söderköpins Brunn var verkligen inget att ha men då fick vi bo i något annex de har. Det var som att bo på ett vandrarhem med supersunkig dusch, litet badrum. Nä usch! Tror vi betalade samma summa där per natt som i det hotell som är det bästa vi någonsin bott i - http://www.quintadaslagrimas.pt/.

mugglan - men VAD har vi sagt om FL??!!! Ajjjabajjja, inte läsa.

• Fru E

*Ställer mig upp*

Även jag har varit inne på FL idag

• Ore

Oj, det kan nog vara jag som blandat ihop gosnosen och andbeyond:s förlossningshistorier...

Ber om ursäkt ifall jag förvirrat!

BS: Tråkigt att det var så svårt att hitta ett spa...?

Grape tonic, är det något du gillar i vanliga fall Mugglan eller är det typisk craving?

Skräckhistoria du hittat på internet, förresten. Sådan otur kan man väl bara inte ha? (Och om det nu är möjligt, så borde det verkligen inte hända två gånger i alla fall?) Så det ska INTE hända er, har jag bestämt Drömmer

• Fru E

Porchez-jag vill med höra mer angående hunken!!!!! Behöver bli distraherad!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!