• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • nennesjuttioåtta

Just det – BS!!! Hoppas du mår bra! Vilken grej att det blev mf så du slipper fundera över de där abortpillrena och allt med det. KRAM!!!

Lappis vinkasse – vad blir det för mat och dryck i helgen? Det är för lite glamour här (hemma)

• Hattis

Alkoholfri öl - Clausthaler är faktiskt fantastiskt god och det finns egentligen ingen anledning att någonsin dricka ngt annat (förutom att den är dyrare än vanlig starköl), men jag är ingen större öldrickare. Calsbergs, nja, jag håller inte med.

Nenne - gud vad underbart det låter med pricken

Mitt joggingtips förutom svindyra skor (som är ett måste om man löper lite asfalt och vill spara rygg och knän) är att helt enkelt ta vilken danceskiva som helst så springer man lite av sig själv liksom. Om man har ett musikprogram på datorn så kanske man kan pitcha upp/ned vilken låt som helst till lämplig bpmnivå. Jag är rätt långt från löpträningen nu och satsar på att börja cykla när det blir lite varmare, burr, nu fryser man ju röven av sig om man skulle ge sig på det.

• nennesjuttioåtta

Hattis – jag ska ju hänga med med fötterna också. Maken gjorde cykelpremiär igår (träning alltså, han cyklar ju hela vintern till jobbet) och frös visst mest om fötterna. Rumpan sa han inget om, jag brydde mig mest om framsidan så inte den inverterats

• nennesjuttioåtta

Dä få bli E-types senaste.

• nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:32:14 följande:
    Åh tackar! Ska skrivas ut och hängas på kylen :)
    Rätt! Ingen återvändo!
  • Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-30 22:44:13 följande:
    Rätt! Ingen återvändo!
    Efter att ha köpt superskorna kan jag inte med att inte använda dom... :D
  • viktualia

godmorgon!

nnnnn

Nu är Trollet och jag ensamma i fyra dagar, maken drog just iväg på skidresa. Jag har fått bakslag i förkylningen och är trött i huvudet. Trollet är smågnällig och jag är tokgnällig... ska ta en promenad om en stund och försöka kvickna till.... *nyser*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!