• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

Grattis till liten stor Linnéa, Gosnosen!!! Kram!

• passionsblomman

Nejmen GRATTIS gosnosen!!! Och VÄLKOMMEN lilla Linnéa! HURRA!
    -Var är skumpan, så här på en onsdag?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Gosnosen - vad härligt att du tittade in, har tänkt på dig och ett STOR GRATTIS till dottern!

• passionsblomman

Mess från Anndbeyond:

"... jag ammar mest hela tiden och fascineras av att det finns så mycket kärlek här i vår nya familj. jag trodde jag var lycklig innan
    Förlossningen blev speciell. Trög i starten och alldelels för snabb på slutet. 60h latentfas med regelbundna värkar. Sedan, efter värkstimulerande, kom sista 6cm och bebis på 2h.
    Blev tyvärr en sfinkterbristning som följd, så jag har mycket ont, så det tar ett tag innan jag är tebax i form och till datorn.
    Hälsa alla och du får uppdatera med det jag srev om du vill.
    stor kram Andbeyond"

Ååååh Andbeyond vad ont och gräsligt det låter!

• passionsblomman

Men GUUUD! Helt fel tråd! Även om jag vet att Andbeyond varit här ibland och är trogen smygis. Jag trodde jag postade i andra...förlåt!

Men på förekommen anledning kan jag ju fråga vad jag ändå tänkt fråga OMS, visst var det viktigt att man skulle anmäla sådana här skador som Andbeyond fick på förlossningen eller hur var det du sa när det var Nenne som råkade ut?

• Lapinette

Kikar in här med en liten fråga. Tittar på herrgårdar och andra trevligheter inför vår 5-åriga bröllopsdag om en dryg typ 1,5 månad. Var egentligen inställd på att dra ned till Halmstad men det känns onekligen lite långt att sitta i bil typ 5,5 timma fram och tillbaka för lite drygt två dagars besök så nu har jag suttit och kollat på vad som finns här i närheten. Vet att ni är flera som har varit på lite romantiska weekends och tänkte nu höra med alla experter här inne. Vart har ni varit och vad tyckte ni?

• fru AM

Lappis. Jag har vairit på:
    Yxtaholm - det var bra, vackert läge och ställe och god mat, men de har bytt ägare sen dess (till den där galna polska miljardärskan) så jag vet inte dagsläget.
    Södertuna Slott -  mycket trevlig huvudbyggnad där man åt osv - mycket god mat - men trist inkvartering (standardinredda flyglar). En vedeldad badtunna var ett stort plus. Man kunde även få chokladprovning, portvinsprovning, spökvandring ...
    Dufveholms herrgård - ok. Bisarr inredning på sina ställen, hyfsat god mat
    Görvälns slott - fantastisk mat och goda viner, kitschigt härligt litet slott och bra boende i nyinredda moderna, snygga rum i flygelbyggnad.  
    Bomans i trosa (ingen herrgård men ändå) -  bra mat och superfint rum - vi bodde i någon porr-svit. Madame Bomans Budoir, typ. Med badkar mitt i rummet. (Kanske ngt för mr Y?)

Sedan har jag hört mycket bra om Häringe slott men ej bott där elelr besökt. Än!

• Lapinette

Tusen tack! Yxtaholm har vi kompisar som precis varit och var supernöjda.

• muggles

gosnosen: GRATTIS till Linnéa och fint namnval! Har tänkt på dig och undrat hur det gått.

Lappis: härligt ordnat av din eminente man!

Fossing: välkommen tillbaka du också!

Vi var på TUL idag; Ada och Beda väger "knappt 1400 och drygt 1400 gram" (vår läkare - en erfaren äldre herre - besvärar sig inte med detaljer ) och "verkar pigga och krya". Jag har i vanlig ordning rikligt med fostervatten men de har lika mkt så inget att oroa sig för. Ada ligger med huvudet neråt och Beda i tvärläge, så de ligger som ett L ung. Akrobaterna

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!