• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Piggelin1

Grattis till lilla stora tjejen, Gosnosen! Vilket vackert namn!

• Telis

Stort grattis, gosnosen!!

Du kan mejla mig ett foto på telemarkgrrl@gmail.com så skickar jag tillbaka länken till dig. Fast barn i all ära men vi vill nog gärna se ett foto på dig också.

• Fossing77

Mugglan - Tackar Glad Ibland blir det lite paus. Hur mår du och magen?

• muggles

Fossing: magen mår bra! Inga direkt sammandragningar sedan jag blev sjukskriven men så tar jag det lugnt också.

• porchez

Grattis gosnosen till en Linnea! jätte fint namn

och hejja Ada och Beda som verkar växa på bra!

läser med jämna mellan rum, men känner just nu att jag inte har så mycket att tillägga i era diskutioner, men sticker in huvudet ibland, när jag känner att jag inte kan låta bli

har inte mycket att berätta om själv heller, inga framsteg med hunken än så länge, men vi chattar på FB till och från. så det går ju inte bakåt heller
    har fått NEJ från alla de jobb som jag sökt hittills. Men just nu jobbar mitt eget arbete på helt okej ändå...

vinkar till alla er andra 

• Hattis

Jättegrattis Gosnosen! En Linnéa alltså, jättefint namn Håller med telis, vi vill allt se en bild på dig också, vågar jag så vågar du 

Rund säng - har jag aldrig provat men funderat en del över. Måste vara det ultimata att testa det på hotell! Annars var min tanke mest att ett visst självmonteringsmöbelföretag försökte få folk att köpa sådana för att då vara evigt tvungen att köpa deras specialdesignade sängkläder. Det där Havsvidden verkar inte så pjåkigt, frågan är om det är prisvärt. Go Lappis!

Vad bra att allt är lugnt Mugglan! Hoppas att du får vara frisk nu!

Glööö, vad det suger att vara trött för övrigt. Jag längtar efter helgen, inget planerat förutom fredagkväll, Tidigare helger och helgerna framöver ser rätt fullklottrade ut och jag vill ju bara sova (I-landsproblem, det är ju bara trevligheter det är fråga om). Lyckades få ihop en hygglig middag iaf (lax, underbara lax som inte går att misslyckas med och som går fort att göra iordning) fast kunde inte låta bli glass till efterrätt. Coops hasselnöt är fantastiskt ok för att vara en allmänt emulgeringsmedelfylld halvliterskartong. Alkoholfri Chapel hill sparkling var mindre fantastiskt däremot.

• Fossing77

Mugglan - Det är bra det Glad Vila ska man göra duktigt. Flört

Hattis - Håller med om Chapel Hillen du... Ingen hit. Dessutom blir det extremt kladdigt i kylen när kylen tror den är en frys och det inte finns ens en räddningsdos alkohol i flaskan Flört

• Hattis

Fossing - låter inget vidare!

Jag funderar allvarligt på att hålla mig till grape tonic och citrondrycker framöver.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!