• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Tinga

Klockarbol - åh, vilken otur att bilen skulle krångla nu! Fast trevligt ändå med den oväntade slanten, och förhoppningsvis blir det ju lite pengar över till roliga saker också. Nya glasögon är jättekul, tycker jag, för det gör så otroligt mycket för utseendet. Kram på dig!

Oupsie - hej, hej! Skönt att höra att det går åtminstone liiiiite framåt med foglossningen. Du ammar för fullt?

• Tinga

Syrran tackar förresten också för alla komplimanger! Ni får väl höra av er om någon mer är intresserad av en väggmålning; det verkar som att det här gav mersmak. Kul iallafall att ha något helt unikt.

• Lapinette

Monring ladies,

EA - tumhållning!!!!

Klockarbol - skit med bilen! När man får en oväntad slant så vill man ju att de ska gå till något skoj, något man annars inte hade unnat sig. Inte till en jäkla bil.

Snaily - också nyfiken på hus om du har lust och tid att inboxa. Förresten den där jäkla inoxen ser man ju knappt numera. Missar hela tiden att jag har meddelanden som ligger där.

Vad mer .. jo jag tänkte på gosnosen imorse. Undrar hur det gått?!

Och ikväll ska jag på date ... med maken. Klagade över att jag inte hade något för mig (är inte van att varken ha träning eller kompisar inbokade) så då bokade han bio, Kings speach och sedan Rolfs Kök. Ska bli trevligt så här mitt i veckan (på helgerna fastnar vi lätt i soffan).

• BrudSommar2006

Lapinette, jag är osäker på om jag känner några som sitter mindre i soffan än ni men vad trevligt med mitt-i-veckan-date!

Som jag misstänkte och hoppades behövde jag aldrig gå igenom aborten idag, redan avklarat, fick med mig några tabletter hem bara som skulle dra ihop livmodern fortare så att jag jag slutar blöda fortare. Ska hålla mig inne idag efter att ha tagit dem, bara för säkerhets skull, men maken är ju ändå planerat hemma idag även om han försvunnit upp på övervåningen för att få arbetsro.

Minus sju imorse, usch vad kallt det var att stå och vänta på tåget, kunde inte ta bilen för jag skulle inte få köra hem men sedan fick jag ju ta tåget hem igen direkt istället, då önskade jag verkligen att jag haft bilen trots allt.

Nu har jag ju en hög tidningar här som jag skulle läsa idag, undrar när det kan bli av nu då.

Astrid har förresten blivit totalt galen i sin napp, jämt ska den sitta i munnen, nu kommer hon väl aldrig att börja prata bara för det. Resten av livet får hon nöja sig med att kunna säga mamma och kaka.

• smint

Godmorgon alla

BS: Skönt att du inte behövde gå igenom någon abort, hoppas du slutar blöda snabbt nu. Kram till dig

ja undrar hur det gått för gosnosen.. Ingen som har henne på FB?   Man blir ju lite orolig..

Lappis: Åh så härligt med mitt i veckan dejt, filmen skall vara bra har jag hört , det var lägenheterna i erat hus jag funderade på hur det gått med..   ja dom i vår gamla lägenhet vet jag inte varför dom skall sälja, men antingen är hon med barn och tycker lägenheten är för liten eller så har dom hittat något annat. Vill minnas att dom hade lite bråttom att hitta något när dom köpte vår så det kanske bara var ett mellan alternativ.

Vi satt pch pratade igår när vi skall få till en middag ute... Sambon skall med systern och hennes sambo och några andra på esperanto snart, jag vill verkligen gå dit men tror inte övriga gäster uppskattar om man har en liten plutt med sig, det kostar ju en slant att äta där så mn vill kanske ha lugn och ro. Så jag får nog stanna hemma..

klockarbol: Usch så trist med bilen och sjuk dotter  Men vilken överaskning av din mamma och ge en extra slant till er

Ego: Njuter av fm solen på altanen. Hugo sover vidare efter vår powerpromenad hem från förskolan, perfekt träning på morgonen, lagom med backar och lite terräng. Så skönt att kunna låta han sova klart på altanen istället för att klä av overall osv..

• Fossing77

Hej på er!
    Här händer det grejer både här och var ser jag, men vart börjar man kommentera? :)

BS - Tänk så naturen kan ordna det ibland. Känns lite löjligt att kommentera det du går igenom, men jag vill ändå säga något... Så jag skickar helt enkelt en kram och hoppas att du mår bra. :)

Lappis - Dejt mitt i veckan vore något det. Här har vi inte varit ute bara vi sedan... Tja... Jag minns faktiskt inte. Men vi ska gå på lite reunion med ett gäng från högskolan nästa helg, och vi ska gå tillsammans.. Så jag räknar det som dejt. ;)

AM - Köpte en pocket på ICA i morse, "Slutet på Mr Y", kan det vara något tror du? ;)

Klockarbol - Vilken sabla otur med bilen! Hoppas du får en slant över ändå. :)

Smint - Nu bor ju jag på landet jämfört med de flesta av er ;) men har de ingen lunchservering på esperanto? På luncherna brukar folk tolerera småttisar bättre. :) Fast det kanske var just middag du ville ut på. :) Sambon ska fira sin bror som fyller 30 på lördag på restaurang i Gbg, tänkte kaxigt att det ska vi med på allihopa.. Men efter gårdagens monstergriniga ungar som vägrade sova innan kl 23 så ångrade jag mig. Hi hi! Jag tränar dom på våra familjeluncher på fredagar ett tag till tror jag ;)

Hattis - Härligt med sprattel-Keps! :) Hade oxå moderkaka i framväggen med sista nu och kände första riktiga sparken i v 15, lite rörelser med ett par veckor innan dess. :) Underbart!

Nu kommer jag inte ihåg mer kommentarer... Var och handlade kl 7 i morse, bara för att slippa krångla med det de närmsta dagarna. Calle åker till Tjeckien på jobb idag och kommer hem på fredag så det kändes som en bra idé att ha mat hemma så vi klarar oss utan att böka in i affären. Har fått för mig att börja springa och införskaffat löparskor á 1400 kr så nu kan jag inte med att inte börja. Väntar på rätt dag och väder bara. ;) Har varit på vc för att ta tag i mina konstiga sätt att hantera världen, blev utfrågad och fick lämna blod för typ 30 olika prover och ska få prata med psykolog. Dax att ta hand om sig själv lite med. :) Känns bra faktiskt. Men vååååren är på väg! Så skönt!

• fru AM

Fossing: "Slutet på mr Y"!!! För bra för att vara sant!

BS: skönt att du slapp vidare behandling och att kroppen klarade av det själv. Kollade de med VUL/UL?

Klockarbol: Men vilken otur! Surt med både bilen och inpyrd kudde!

Ego: har precis varit och klippt och färgat håret, riktigt nöjd. Hon är nog den bästa frisör jag haft! Har blivit supernöjd varje gång. Precis nygjord är färgen aningen mörk men jag vet att om en vecka eller två (beroende på hur mycket jag tvättar håret) så blir det precis lagom! Hon färgar utväxten först och lägger sedan en intensivtoing över alltihop.

Vid 41 års ålder har jag äntligen lärt mig att man ska ha balsam i håret även efter en inpackning! Halleluja!

Annars så har övriga familjens förkylningar nu landat på mig så jag ska snart lägga mig i soffan, kolla på Tim Gunn's Stilguide och peta i mig en kräftsallad 

Kram till alla! 

• Ore

Lappis: Mitt i veckan-date låter suveränt. Jag skulle kunna tänka mig en helgdate också, faktiskt... Ska nog bjuda ut maken på middag och bio någon kväll, tror jag

Tinga: Hur långt åker din syster för att måla? Det var verkligen jättefint!

Hattis: Underbart med sprattlande keps!

BS: Skönt att det inte behövdes något mer!

Och en sak som jag glömde kommentera igår...
    Oms: Skönt att diagnosmötet gick bra, hoppas att det nu leder till förbättringar i skolan. Blir det mer "officiellt" eller vad man ska säga, mer ok för skolan att lägga extra resurser på dottern? Behöver de ha diagnosen innan de kan sätta in resurser? Vore ju väldigt skönt för dig om skolan kunde ta en del av den mastodontstöttningen som du nu ger dottern, och som hon behöver.

Angående medicinering så vet jag, från en släkting till maken som jobbat som extraresurs mot elever som behövt hjälp, att om man slipper svåra biverkningar så har de flesta tyckt att det fungerat jättebra, och varit jättenöjda!

• gosnosen

hej alla!

idag är första dagen jag har haft tid och ork att komma in här sedan buffy kom ut som Linnéa för knappt två veckor sedan. Fullt upp med besök av mormor och morfar från norr och fullt upp med lokala besökare, och däremellan försöka få lite sömn... Det är otroligt vad man påverkas av att inte få sova. Trodde att jag var förberedd, men det kan man nog aldrig vara. Nu har de senaste nätterna iallafall varit lite bättre och hon äter ca var tredje timme.

Förlossningen blev till slut igångsatt genom att de tog hål på hinnorna och sedan satte värkdropp. 10 timmar senare var hon ute. Ska försöka författa förlossningsberättelsen - så jag återkommer om detaljer. Stor var hon iallafall, 55 cm och 4190 gr. Vi har idag varit på BVC för mätning och vägning och hon verkar iallafall få i sig tillräckligt med mat då hon nu har gått upp till 4540 gr och ä 56 cm .

Telis - kan du ge mig din mailadress så mailar jag en bild till galleriet på Linnéa? Kanske kan man då också få länken...

Har inte alls läst ikapp på ett par veckor så om någon har lust att uppdatera mig på det viktigaste som hänt vore jag väldigt tacksam!

Stor kram!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!