• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • passionsblomman

Snorkis, hjrtat, definitionen på en fin gravidmage är INTE att den är "liten och nätt". Det är att det är en gravid mage. Att en liten människa bor och skyddas därinnanför.

Jag verkligen avskyr allt det där ooo vad fint att man bara gått upp si och inte vaggar som en anka så och ser ut som vanligt bla bla. BEHÖVER vi vikt och jämförelse- utseendeångest även för hur vi ser ut när vi bär våra barn till världen? Det enda viktiga är väl för bövelen att både mor och barn mår BRA!!! Det är ju självklart tyngre för kroppen att rasa iväg hur mycket som helst-om det så bara är vätska, och man kan ju få diabetes och allt möjligt, men det är ju en hälsoaspekt!

Jag blir så irriterad på att jag själv är så pass smittad av hela grejen om hur mycket man går upp, att jag inför ivf.erna var riktigt ledsen att jag -när jag lyckades-skulle vara tjock och gravid istället för "fint gravid". Jag är säker på att du är fin så det så!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Mopedvin

Tack Mugg,an! Lycka till imorgon på ulj! Snorkis- jättetröttsamt det där med att folk påpekar hur stor man är... Så var det för mig med

• muggles

Snorkis: även jag har fått höra "tjena tjockis!" flera gånger (alltid från karlar). Nu är det ju tur att jag inte har några viktkomplex för annars hade jag nog blivit ganska ledsen. Jag veeeet att de menar det "positivt" i meningen att man har gravidmage men det låter ju inte vidare trevligt. Tänk om jag skulle säga så till min manliga kollega som har värsta kalaskulan...? Jag tycker de kunde säga "oj vilken fin mage" istället för att kalla en tjockis.

PB: jag håller med dig!

• Tinga

Tusen tack för alla komplimanger om Piffs & Puffs rum. Det är min syster och hennes sambo som har målat. Själv har jag inga sådana talanger alls, så jag är jätteglad för att de ville göra det. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet & piff & Puff verkar glada och stolta över sina rum och visar gärna upp dem om vi har gäster. Muggles - tack för feedback om ledstång; tror det blir en på 45 mm.

• Klockarbol

*vinkar*

eh...

teflonminne tydligen...

*kliar lite utanpå det totalt innehållslösa huvudet och läser om ett par sidor...*

• Oupsie

Hej allihopa! Hänger inte med så bra här känner jag. Är hos föräldrarna och här har varit folk varje dag för att komma och träffa Daisy. Eftersom vi bor en bit bort från släkten så är det bara de närmaste som varit och hälsat på hos oss. Men idag fick hon bland annat träffa min mormor och morfar.

Snorkis, förstår att du vill känna Leffelina (fint namn btw ) mest hela tiden. Vet själv hur nojig jag blev när jag tyckte att det gick för lång tid mellan sparkarna och då har jag ju inte varit med om det du har. Stor kramHjärta Och angående det där med hur mycket man går upp under graviditeten verkar ju inte vara något som man kan styra så mycket över, med tanke på hur mycket vätska och så man samlar på sig. Och ibland häpnar man över hur idiotiska folk kan vara med sina kommentarer om gravida kvinnors utseende . Du får tänka att det är bättre få några extra kilon under graviditeten (för de kan du bli av med sen) än att vara så dum som de som kommenterar. Men jag förstår hur jobbigt det är att ha fler kilon än vad man vill ha . Stor kram igen!

Mugglan, lycka till på TUL. Heja Ada och Beda!

Snaily, jag är också jättenyfiken på hus om du hinner inboxa .

• Hattis

Skickar en kram till BS och hoppas att det gått bra så här långt. Det verkar ju som om naturen tog hand om detta själv, vad skönt ändå. Det är nog bra om du får en koll så att allt kommit ut så att du minskar risk för infektion.

Snorkis - här är en till som inte kommer att ha någon liten nätt mage, jag har ju gått upp i vikt hela jag och det mest på rumpan dessutom!. Jag tror att jag ändå kommer att bli glad för en stor mage om jag får någon men att det kommer att bli ruggans tufft att få bort den...

Mugglan - hm, där skulle jag kunna tänka mig att bo! Men jag får inte känslan av att det är någon som bor där nu, just hur kläderna är upphängda som en del av inredningen får mig att tänka "utställning".

Hoppas att Ada och Beda och Leffelina rör på sig då och då. Själv kände jag igår och idag efter lunchen som små "kill" som om det vore en liten mask i magen ungefär. Borde väl vara väl tidigt för en förstföderska med moderkakan framåt att känna fosterrörelser redan i vecka 15, men det var så liiiite och ändå så länge och jag har aldrig känt ngt dylikt och kan annars inte förstå vad det var

• Hattis

Guasch vad läbbigt att behöva gå tillbaka till den där läkaren Sweet! Hoppas att det går bra med honom iaf! All lycka till från mig och maken!

• Oupsie

Hattis, jag kände första gången i vecka 15-16 någon gång, och jag hade också moderkakan i framvägg så det kan väl vara Kepsen som sparkar runt .

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!