• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Liten med Mindre

FruE - det är likadant med aktier. Eller var i alla fall. Jag köpte för evigheter sen några aktier, och ärvde sen en dos från samma företag från farfar. När man sen säljer ska man försöka ange vad han kan ha köpt dem för - det är ju svårt nog att ange vad jag hade köpt mina för, visste ju inte att jag skulle spara på sånt före datorernas tid.

• Liten med Mindre

häpp - fick igång webmejlen via mozilla istället för explorer. jobba! (Japp - numer tycker jag att mitt jobb är kul, om än rörigt och oklart. Ett steg uppåt på skalan. eller - faktiskt många. )

• snaily

Liten
    Heja din jobbentusiasm!

Fru E
    Tackar som frågar, husvisningen gick bra! Vi är ganska intresserade faktiskt, imorgon ska vi nog våga oss på att lägga ett bud. Det verkar som det är två andra som också är intresserade, kan bli spännande!

Vi är totala nybörjare på det här med husköp och budgivning, besiktningar och bolån så alla tips tas tacksamt emot! Är det dumt att lägga ett första bud som är ltie under utgångspriset?

BS
    Kram! Hoppas det går fort över och du slipper göra några ingrepp.

• muggles

Oms: låter verkligen som en djungel med allt du behöver läsa på! Men bra att det finns så mkt hjälp av få. Jag hejar på dig!

Oj vilken social och trevlig dag. Först tjöta ikapp med Piggelin och sedan flera längre pratstunder med grannar - alla kryper fram ur sina hålor (=hus) nu när vårsolen tittar fram och står ute på gatan och pratar medan barnen cyklar. Me like! Imorgon kommer grannen närmast in och fikar och på fredag kanske grannen mittemot

Tv:n står på här och programmet Mamma byter bo rullar - alltså vilken sjukt program!!! Jag fattar verkligen inte vad det är för kvinnor som vill flytta hem till en annan familj och bo där?!

• viktualia

BS - hoppas att det går hyfsat smärtfritt trots allt!

Omsan - låter som ett bra möte och ett bra avstamp för framtiden!

Ego - pallade att jobba idag och hade ett rätt bra lönesamtal.. har förvirrat nog hamnat i läget att jag har sämst lön av oss som jobbar med just min sak.. inte helt lätt att bända upp lönen.. men men.. vi får väl se hur det slutar. Och den tillfälliga chefen som höll i samtalet var helt ok.

• muggles

Snaily: det är väl aldrig dumt eg. El jag vet inte hur det är i Stockholmsområdet (för det är väl där ni bor nu eller?). Här i Gbg beror det nog lite på vilket område, hur många som var på visningen, hur många som visade intresse (folk kan dessutom verka intresserade på visningen men ändå inte lägga bud) mm. Ett annat alt är att avvakta och se vad de andra lägger för bud, först. Vill du inboxa objektet? *nyfiken*

• muggles

Vickan: lycka till med lönen!

Ore: lycka till med jobbsökeriet! Maken min hävdar att Platsbanken är rätt bra för att hitta jobb, så titta inte bara i tidningen. Du kan även registrera dig på diverse jobbsajter med ditt CV. Lägg gärna in en bra profil på LinkedIn om du inte redan gjort det - jag har fått flera propåer där. (Förra veckan ringde fö en rekryteringskonsult upp mig på mobilen. Haha, hon sökte en sådan-som-jag-är - vill inte skriva det här - till "analoga produkter" men kunde inte förklara vad det var för produkter. Hmmm, ja men då förstår jag precis *ironisk*.)

• MSW

Oms: skönt ändå med diagnosen färdig! Nu kan ni juh börja "resten av livet"...!

• MSW

Snaily: om du börjar sprida husmännen vill jag också gärna se...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!