• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • sweetstreet

I övrigt har jag och maken varit till den mest slemmige läkare NÅGONSIN idag!! Inför vår green card ansökan måste vi göra en läkarundersökning och det är endast särksilda "certifierade" läkare som gör detta. Alltså för immigrationärenden. Vi fick en lista med sådana och jag ringde en som låg i närheten av oss. När han kom in  i undersökningsrummet var han bara heeelt creepy!!!

Vet inte exakt vad det var men han bara utstrålade slemmighet!
    han var dessutom gynekolog egentligen, men OM jag skulle varit där för NÅGOT ANNAT än för en vanlig hälsokontroll hade jag sprungit iväg! Jag hade ALDRIG velat göra någon form av gynekologisk undersökning hos den läkaren! FY!

Senare när jag googlade honom insåg jag att han fått många usla omdömen. 
    Vi insåg även att han knappast ägnade sig åt några gynundersäkningar heller längre utan verkade numera nästan enbart köra just immigrationsärenden!  
    Självklart mycket bättre inkomstkälla. Vi betalade 175 dollar var för ca 10 min undersökning!!!!
    När vi lämnade mottagningen var hela väntrummet fullt av personer som endast var sådana som vi, alltså aliens... 

• sweetstreet

Men nu kan vi inte byta utan ska dit igen för att få svar på alla prover.
    Känns bara surt att bidra till en sådan läkares kassa...  

• viktualia

Sweetan lät hemskt!

En unge i minuten - får ont i hela kroppen bara av att tänka på det...så det tittar jag inte på

Annars - halv snöstorm och två år sedan sötmormor dog. Godmorgon ändå!

• Fru FruLLan

hejsan alla super tjejer
    hinner aldrig vara här och har ingen aaaaaaaaaning om vad ni har för er.
    Men puss på er allihopa!!!!

och Sweet min lilla pussgurka!
    tack för en trevlig om än kort liten träff i NYC.
    Alltid lika trevligt att ses.

• Ore

BS: Som de andra sagt så måste det vara skönt att det löste sig av sig självt, och att veta detta.

Men oj vad jobbigt det låter att ha ångest över alla beslut man tar. Jag tyckte jag var litet sådan, men jobbar aktivt på att bli bättre där. Har grundtanken att jag är ju inte dum i huvudet, så om jag fattar ett beslut som jag tycker är det bästa tänkbara, med de fakta jag hade där och då, så är det ingen idé att ångra beslutet. Skulle jag vara i exakt samma situation igen, och veta exakt samma saker, så skulle jag ju garanterat fatta samma beslut igen. Har jag fått nya fakta senare, som visar på att jag kanske valde fel, så var det ju ändå inget jag visste när beslutet skulle fattas.. (Möjligtvis kan man fundera på ifall det går att få reda på något mer innan man fattar beslutet).

Men jag har nog heller aldrig haft någon jätteångest över att jag valt fel smak på glassen, 'för vad gör det om hundra år...'

Sweet. Läskig läkare, tur att det inte var gynundersökning.

Tror att jag kommer bli jättenöjd med skorna

Jag såg litet på En unge i minuten. Var tvungen att kolla av med maken emellanåt "sa jag något sånt", eller "gjorde jag så?". Men tydligen så sa jag aldrig att jag inte ville vara med längre, eller att 'de bara skulle få ut barnet'. Eller så säger han det jag vill höra...?

• Ore

Fru E: Håller tummarna så att de vitnar, och säger inte så mycket mer...

• MSW

Godmorgon (nåja förmiddag)!

Fina piff &puff rum!

Snaily: Huset ser fint och mysigt ut tycker jag! Hoppas på att budgivningen går er väg!

Nu måste jag komma igång med dagens pluggande, fast är redan sugen på lunch...

Bs: Jag suger också på att bestämma mig för saker..

• Fru E

Men oj vad lugnt det är här nyss hemkommen från möte där min dator pinsamt nog havererade, hade material på den som vi skulle gå igenom men skickar det istället. Men hatar när det strular!

Ikväll/eftermiddag blir det "lek" med tjejerna, ev har de sina två döttrar med sig på snart 2 månader och den andra på 2 år. Lite tidsfördriv som skingrar tankarna.

Sweetan-what vill du inte flasha allt för den fina läkaren läkare är sådana personer som jag verkligen vill känna mig trygg med

• smint

hej och hå vad lugnt, men då hinner man läsa ikapp iaf

Jättefina piff och puff rum, har du målat allt själv?

FruE: Håller alla tummar fortfarande, brunt låter bättre än rött iaf

kikade också på en unge i minuten, r förstår inte hur jag kan se på det...

Sweet: Läste om den hemska läkarupplevelsen på din blogg, jösses säger jag bara..

Dagens promenad blev inte av då grannen fått punka på vagnen, men det blev en heltrevlig fika istället. Får ta en promenad när jag skall hämta dottern istället.

snaily: hur gick hustitten?  Jättenyfiken på huslänk jag med

Vår gamla lägenhet är till salu igen, dom bodde knappt där ett år, kändes skumt att se bilder på sin lägenhet som någon annan bott i nu. Men uppenbart tyckte dom det var fint för det enda dom ändrat var tapeten i sovrummet

Lappis: Hur har det gått med er lägenhetsfundering?

BS: "Skönt" att kroppen ev skötte det själv,. Stor kram till dig.

lilla H är fortfarande snuvig, vet inte om det är en ny snuva eller samma, men det går bra med koksalt och nezeril. Skall på 2 månaders kontroll i morgon.

jaha nu singlar snön igen, men inte så mkt som tur är. Skall trotsa och byta hjul på vagnen iaf.

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!