• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fru E

Tinga-inget mer rött men olika nyanser i brunt senaste dagarna blundar jag vilket är en frid för analyserandet

Har en unge i minuten på i bakgrunden och både jag och maken kom på att de kanske inte är det bästa att titta på när man längtar men jaja.

I veckan ska jag vara fröken duktig och göra ett städ samt renoveringsschema så att vi kommer i  mål och kan köra motorcykel snart när vi vill

• BrudSommar2006

EA, annars är väl det där programmet det bästa sättet att bli av med sin längtan kan jag tycka!

• BrudSommar2006

Tinga, jag är väldigt lättad att det blev som det blev för jag är inte en person som klarar av att fatta några beslut över huvudtaget utan att oroa mig för hur det blev efteråt, jag klarar inte ens av att välja mellan jordgubbsglass och päron utan att ångra mig efteråt. Jag blir helt gråtfärdig av att fatta de enklaste beslut om det finns flera valjmöjligheter och det inte är uppenbart vad som ska väljas.

• Tinga
    Fru E skrev 2011-03-28 21:35:06 följande:
    senaste dagarna blundar jag vilket är en frid för analyserandet
  • Tinga
    BrudSommar2006 skrev 2011-03-28 21:54:38 följande:
    Tinga, jag är väldigt lättad att det blev som det blev för jag är inte en person som klarar av att fatta några beslut över huvudtaget utan att oroa mig för hur det blev efteråt, jag klarar inte ens av att välja mellan jordgubbsglass och päron utan att ångra mig efteråt. Jag blir helt gråtfärdig av att fatta de enklaste beslut om det finns flera valjmöjligheter och det inte är uppenbart vad som ska väljas.
    Då förstår jag verkligen att det har varit en tuff process för dig den senaste tiden; ett sådant här beslut måste vara grymt jobbigt att fundera över även för den mest beslutsfähige. Kram igen!
  • muggles

BS: kan du inte ringa stället och säga som det är, att det verkar ha kommit ut av sig självt? Så kan de förbereda för att de tar en titt (ev kan sköterskan göra det). De borde kunna se med VUL om allt kommit ut.

Tinga: jag har svarat på din fråga! Rena turen att jag kikade in i inboxen idag

Jag kollar tvångsmässigt på En unge i minuten - är väl en sorts förberedelse antar jag...

• sweetstreet

Liten,
    känner inte igen märket, men det bästa är väl om du kollar när du är där. Rent allmänt är kläder mycket billigare här än i Sverige. Har vänner som köpt på sig en hel del barnkläder och barnskor när de varit här just på grund av detta. 

• sweetstreet

Fru E
    nu håller jag tummarna så hårt att det känns som om det ska bli blodförstoppning där...
    Hoppashoppashoppashoppas!!!!!!!!!!!!!!!! 

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!