• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Hattis

Vink Oupsie - hoppas att du kan känna dig lite omhändertagen och att foglossningen är bättre

• Hattis
    Oupsie skrev 2011-03-29 23:05:57 följande:
    Hattis, jag kände första gången i vecka 15-16 någon gång, och jag hade också moderkakan i framvägg så det kan väl vara Kepsen som sparkar runt .

Iiiiih!!!!

• Oupsie

Tinga, roligt att se Puffs rum också. Piffs såg jag ju live. Riktigt fina rum båda två .

• Oupsie

Hattis, ja vi är väl omhändertagna här, och det är jätteskönt att få lite avlastning med vaggandet om kvällarna här . Foglossningen ska jag nog inte prata om, känner mig som en skiva som hakat upp mig . Men jo, det är lite bättre nu än förra veckan i alla fall .

• Oupsie

BS, som flera andra redan varit inne på, kanske skönt ändå att naturen verkar bestämma åt dig. Hoppas att allt sker så smärtfritt möjligt. Skickar stora kramar!Äpple

• Oupsie

Har inte hängt med så bra här senaste tiden, så jag hoppas att jag inte missat något viktigt. Skickar kramar till de som behöver, och krya på er ni som är sjuka!

Natti trådenNalle.

• Klockarbol

Nu har jag läst om de senaste sidorna och konstaterar att det är massor jag vill kommentera och att det mesta klokheterna redan är sagda så jag ställer fram en pralinask med blandade gratulationer, tumhållningar, vänliga tankar, hejjarop och mjuka filtar att svepa om ledsna, oroliga och trötta hjärtan.

Yngsta hostar lungorna ur sig och kan inte med bästa vilja i världen skickas till skolan i morgon. Tredje sjukdomsperioden på mindre än 5 veckor för den lilla madamen

Fast i söndags var vi relativt friska hon och jag (maken ligger för ankare med yrsel) så vi kom iväg till ponnyridskolan.
    Och det stod tömkörning på schemat! Så vansinnigt roligt! Yngsta tyckte det var ill-kul och hon knäckte "koden" direkt (såååå stolt i mammahjärtat!!) och rackarns så sött med ett ridhus fullt i småknoddar som tömkör småhästar

I helgen förkunnade mamsen att hon löst in någe' slags värdepapper och att hon delar slanten i lika stora delar åt sig och oss tre syskon. Gulliga mamman Hjärta.
    Så fick vi syskon direktiv om att förse henne med kontonummer och börja fundera på vad vi ville göra med pengen. På min lista hamnar såväl tandläkarbesök som nya brillor och kanske, kanske, kanske att det till och med kan bli en hett efterlängtad odlingsbädd!
    En upphöjd som går att försvara mot stygga sniglar och andra skadegörare och framförallt så fylls den med köpejord och då kan nog även mina usla händer få skörda grönsaker igen

I går fyndade jag välbehövliga kläder åt yngsta (läs byxor, tights och trosor) och med en rabattkupong och "köp3betalaför2" erbjudande  inhandlades 2 par byxor, 1 par tighs, 1 tunika och 8 par trosor för den facila summan av 230 kronor

Sen hittade jag en ny huvudkudde (sån där tempur) för halva priset till mig!

Jag fnissade nästan hela vägen hem!
    Fast bara nästan hela vägen... Rätt som det var började bilen skaka någevärt hejdlöst så jag stannade på första busshållplats. Konstaterar att det RYKER om min bil och kommer ur det kvickt som ögat.

Höger frambroms hade tvärnypt, rykte som fasen och bromsskivan var milt sagt varm...

Ringa efter hjälp (för mina händer knackar ju inte loss några bromsar längre) prutta vidare hemåt idkandes extremt väl planerad körning för att slippa bromsa och kom ända till bygdegården hemmavid. Då tvärnöp det igen så sista kilometern körde jag hängandes i ratten för att hålla mig kvar på vägen med en rykande och STINKANDE bil!

Det är inte mycket som luktar så illa som brända bromsbelägg. Skulle vara bränd elektronik då kanske.

Så nu vet jag vad jag ska lägga den nyfådda pengen på i alla fall

Och min nyfyndade kudde hade jag naturligtvis slängt i baksätet istället för i skuffen. Nu har jag vädrat kudden i mer än ett dygn och den stinker fortfarande brända bromsbelägg så det är bara att kasta *surar*

Nåja, det är roligt nästan jämnt eller hur

• Klockarbol

Något som verkligen är roligt är att blåmesen har ägg i holken,
    skatparet i häggen kuttrar och pratar med varandra så där kärvänligt som bara skator kan,
    jag har hört första morkullan för året,
    en sen kväll förra veckan honkade några tranor förbi
    och i söndags såg jag årets första gnisselpipa

(En gnisselpipa är en sån där rödbent, långnäbbad historia som med förkärlek traskar runt på åkrarna! Och nej, jag kommer aldrig ihåg vad den heter egentligen...)

Så länge jag inte tittar på den knappa halvmetern snö som fortfarande täcker större delen av tomten så känns det som att det kommer att bli vår i år också

Inne i stan smälter det undan riktigt bra - fjärrvärme är bra till mycket

Nu dags för mer hostmedicin till Yngsta och te o chokladbit till mig!

• Tinga

Snaily - jag tyckte att huset såg jättefint ut. Det passar liksom in i omgivningarna med ett sådant hus, och insidan såg ju jättefräsch och fin ut. Bra när det är brutet tak, så blir rummen på ovanvåningen mer rejäla är i ett 1 1/2-planshus. Har ni lagt något bud, eller?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!