• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Fossing77
    Hattis skrev 2011-03-30 22:05:41 följande:

Fossing - låter inget vidare!

Jag funderar allvarligt på att hålla mig till grape tonic och citrondrycker framöver.

Hi hi! Det var det inte. Tur det var en gammal kyl som bara fungerade som reserv i källaren. Och tur att det inte var något gott. ;) Om du gillar öl finns det ju flera goda alkoholfria faktiskt. :) Klausthaler bland annat. Till och med Carlsbergs alkohlfria är drickbar och finns på ICA. :)
  • nennesjuttioåtta

Här har jag smygläst i flera dagar *skäms*

Heja Ada & Beda! Herregud, Muggeli – du har ju nästan 3 kg bebis i dig!

Grattis Gosnosen!!!!!!! Vilket fint namn! Spännande att se hur du och underverket ser ut!

Porchez – baah, jag som hade hoppats få höra lite mer detaljer om hunken

Fru E – Go bananas!

Tinga – fina rum!!

Vaf var det mer jag tänkte på... 

Äh. Men  - Jag tänker på er alla! 

Här har vi det finemang. Pricken har precis börjat resa sig i spjälsängen så nu åkte botten ned ett snäpp. Det går framåt med ålningen och han orkar hålla uppe röven mer och mer, men det är frustrerande för honom när knäna glider iväg. Igår skrattade vi ihop! Innan har han ju bara skrattat när man busat och kittlat och sånt men igår skrattade han för att jag skrattade (han rapade som en trucker!) och sen kunde vi inte sluta.  

• Fossing77

Nenne - Härliga unge! :) Mira kör hasning hon. Drar sig fram med armarna och puttar på med fötterna när hon vill att det ska gå snabbare. Samlar damm som värsta moppen! ;) Idag stod hon på händer och tår (!) och såg ut som hon skulle göra armhävningar. ;) I förrgår klättrade hon upp i nedersta hyllan. Eller ja, hon fick upp överkroppen de 2 dm som behövdes för att komma in där.. Det börjar bli farligt ;)

• nennesjuttioåtta

Hattis – hoppas du får sova i helgen! Jag gillade de alkoholfria ölen, skulle jag kunna dricka när som. 

Idag har jag joggat för tredje gången. Tada! Går varken fort eller ser särskilt graciöst ut, men hoppas det blir så framåt sommaren. Men jag har lyckats få en låt på repeat i huvet och skulle gärna vilja ha tips på låtar ni brukar träna till, så jag slipper sjunga "ibland går jag runt och trallar, jag trallar för mig själv och för min lilla gris. Och grisen blir så glad så han HOPPAR när jag trallar så där på mitt eget lilla vis. Tralalalalalala tralalalalalaa, tralalalalalalalalalalalalej. Tralalalalalala tralalalalalaa, tralalalalalalalalalalalalej. Går 4 st på 1 minut.   Dags att damma av min fina iPod jag lnskade och fick när jag fyllde 30 men som använts ytterst sparsamt... 

• Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-30 22:18:29 följande:
    Hattis – hoppas du får sova i helgen! Jag gillade de alkoholfria ölen, skulle jag kunna dricka när som. 

Idag har jag joggat för tredje gången. Tada! Går varken fort eller ser särskilt graciöst ut, men hoppas det blir så framåt sommaren. Men jag har lyckats få en låt på repeat i huvet och skulle gärna vilja ha tips på låtar ni brukar träna till, så jag slipper sjunga "ibland går jag runt och trallar, jag trallar för mig själv och för min lilla gris. Och grisen blir så glad så han HOPPAR när jag trallar så där på mitt eget lilla vis. Tralalalalalala tralalalalalaa, tralalalalalalalalalalalalej. Tralalalalalala tralalalalalaa, tralalalalalalalalalalalalej. Går 4 st på 1 minut.   Dags att damma av min fina iPod jag lnskade och fick när jag fyllde 30 men som använts ytterst sparsamt... 
    Bra tips! Jag har köpt vansinnigt dyra löparskor som nu ska premiäranvändas... Man behöver ju varken iPod eller tidtagarur om man sjunger din låt det ser ju jag det... :D
  • nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:16:21 följande:
    Nenne - Härliga unge! :) Mira kör hasning hon. Drar sig fram med armarna och puttar på med fötterna när hon vill att det ska gå snabbare. Samlar damm som värsta moppen! ;) Idag stod hon på händer och tår (!) och såg ut som hon skulle göra armhävningar. ;) I förrgår klättrade hon upp i nedersta hyllan. Eller ja, hon fick upp överkroppen de 2 dm som behövdes för att komma in där.. Det börjar bli farligt ;)
    Du kanske skulle sy en tröja av microfibertrasor? Ja, det är solhälsningen här med, eller är det hunden? Vad kul att de är i startgroparna nu. Lugnet före stormen, I guess.....  
  • Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-30 22:20:54 följande:
    Du kanske skulle sy en tröja av microfibertrasor? Ja, det är solhälsningen här med, eller är det hunden? Vad kul att de är i startgroparna nu. Lugnet före stormen, I guess.....  
    Kappahls pyjamasar funkar hyfsat i dammuppsamlingssyfte... men microfiber kan vara lättare att skölja ur Skrattande Jag är mest nöjd över att hon verkar bli en krypare, båda grabbarna har varit rumphasare så det här är skoj. Men det lär man väl få ångra att man tycker... He he!
  • nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:20:27 följande:
    Bra tips! Jag har köpt vansinnigt dyra löparskor som nu ska premiäranvändas... Man behöver ju varken iPod eller tidtagarur om man sjunger din låt det ser ju jag det... :D
    Ett till tips: Jag kör ett kom-igång-schema från marathon.se. DÅ går man först 15 minuter, sen springer 3 min, går 2 min, och upprepar detta 3 gånger. Så då tränar man 30 minuter. Så ökar man successivt själva springdelen. 
  • nennesjuttioåtta
    Fossing77 skrev 2011-03-30 22:23:01 följande:
    Kappahls pyjamasar funkar hyfsat i dammuppsamlingssyfte... men microfiber kan vara lättare att skölja ur Skrattande Jag är mest nöjd över att hon verkar bli en krypare, båda grabbarna har varit rumphasare så det här är skoj. Men det lär man väl få ångra att man tycker... He he!
  • Fossing77
    nennesjuttioåtta skrev 2011-03-30 22:23:25 följande:
    Ett till tips: Jag kör ett kom-igång-schema från marathon.se. DÅ går man först 15 minuter, sen springer 3 min, går 2 min, och upprepar detta 3 gånger. Så då tränar man 30 minuter. Så ökar man successivt själva springdelen. 
    Ooo! Låter ju smart. Jag har inte tränat sen Hedenhös (typ obligatoriska gympan på gymnasiet). Eller nä, nu ljög jag.. Hade en vända med tokträning när jag pluggade i Umeå 97-98, men det gick över. Tungan ute Ska absolut kolla på det där! Tackar!
Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!