• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Telis

Lappis, jag tjatar som vanligt om Mauritzberg. Häringe är hemskt, tråkiga standardrum i tråkiga moderna flyglar och lite och inte särskilt god mat. Fast jag skulle nog ändå satsa på Oaxen eftersom krögarna där snart lägger ner. Passa på!

Förresten sa väl inte gosnosen att hon fått någon sfinkterruptur? Det var väl från passionsblommans förvirrade inlägg om någon annan i någon annan tråd?

• fru AM

Lappis: jag kom på några fler som jag hört bra om:
    Garpenbergs Herrgård
    Djupvik Hotell (Gotland) 
    Amalias hus i Gränna 

länkar här - för enkelhetens skull - till en sida hos ett upplevelseföretag som har bl a dessa i sitt sortiment: http://www.boxexperience.com/sv/artiklar/weekendpaket-och-overnattning/index.html

Det går ju givetvis hur bra som helst att boka weekendpaketen själv hos hotellen men jag TROR paketen innebär lite extra förmåner.

• fru AM

Jag trodde Oaxen redan hade stängt! Men alltså inte?

• viktualia

Lappis - det tar väl inte särskilt mycket längre tid att ta sig till Gotland än Åland?! 3 h med färja plus lite bilresa dit. Fast för mig som bor låååångt från färjan tar det förstås lite väl lång tid... *Vickan lider av Gotlandsunderskott*

• viktualia

Telis förresten - mitt för*****e extra hår har blivit LOCKIGT!! Haja hur rolig jag ser ut... konstig utväxt som nu är ca 4-5 cm och med världens spret på... drog i rejäla mängder spray innan det slutade stå rakt ut... *suckar*

• passionsblomman

Hallå! Det är inte Gosnosen som har fått den där förfärliga bristningen! Jag råkade vidrebefordra meddelane från Andbeyond här istf andra tråden! Gosnosen har inte givit sådana detaljer om sin förlossning alls än!

Beklagar röran!

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lapinette

Telis - tack, hade för mig att du hade ett bra tips!

Ahhh.. så det tar bara 3 timmar med båt till Gotland? Trodde att det var längre.

AM - Oaxen stänger efter denna sommar.

• fru AM

Skönt för Gosnosen. Men stackars Andbeyond ...

• Blivande fru L

Lappis - Välj Åland! Båtresa 2,5 timme, desstuom med taxfree. Har missat vad ni tittat på för ställe?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!