• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Ore

GRATTIS till gosnosen och make! Linnéa är ett jättefint namn. Tråkigt med sfinkterrupturen, jag fick också sådan men det har faktiskt läkt väldigt bra... Stort barn, och värkstimulerande dropp ska ju vara två av de saker som ofta orsakar sfinkterruptur.

Nenne: Bäst springmusik är sådan man gillar och blir glad av. Det tycker jag är viktigare än att bpm är rätt...

• fru AM
    Ore skrev 2011-03-31 09:08:56 följande:
    . Tråkigt med sfinkterrupturen, jag fick också sådan men det har faktiskt läkt väldigt bra... Stort barn, och värkstimulerande dropp ska ju vara två av de saker som ofta orsakar sfinkterruptur.
    Det låter som om jag ska vara tacksam för att ha blivit klippt, under två förlossningar med båda dessa ingredienser ... stora barn och värkstimulerande dropp.

Mycket vackert namn - Linnéa! Inte ens min barska fröken i åk 1-3 med samma namn lyckades sabba namnets skönhet!
  • Ore

Alkoholfritt mousserande vin: Provade Billabong, och "Schloss någonting" (den fanns i olika stora flaskor på systemet, vill jag minnas). Båda var riktigt goda, rekommenderas!

Men jag har inte hitta något annat vettigt alkoholfritt vin, utan bubblor i. Så det är bara att hålla sig till mousserande - mer bubbel åt folket!

• Ore

Nenne: Har liknande upplevelse med lillkillen, där jag och maken skrattade och lillkillen skrattade för att vi skrattade, vilket fick oss att skratta ännu mera. Helt underbart!

• Lapinette

AM - tusen tack för tipsen. Ska läsa igenom, kolla deras hemsidor etc. Ingen som har varit på Oaxen? Skulle gärna men det blir så in i nordens dyrt med avsmakningsmiddag + sen sova på en båt för 3 700 kr/natten. Sigtuna har jag läst massor gott om. Var det inte kokisen som hade varit där och var supernöjd? Det trista med Sigtuna är att vi redan har varit där (i själva staden) flera gånger. Skulle gärna vilja åka till något ställe som vi inte varit på så man kan promenera och se sig om i trakten också. Detsamma gäller Häringe slott och Görväln. Nackdelen när man som oss gillar att göra en massa utflykter på helgerna. Det på Åland låter intressant och måste kollas upp.

Mitt joggingtips är att jogga med någon som "släpar" ut en. Min man gör det !

nenne - har inte kommit så långt som till helgen. Vi ska nog ta upp det som vi gjorde i januari-februari dvs en av oss får bestämma en meny (nya recept) sen går vi ut och handlar tillsammans och lagar maten. Denna gång är det makens tur.

• Lapinette

Hur klarade man sig förut ... utan internet och utan denna tråd!??

• viktualia

Lappis - Gotland!!! Alltid Gotland!!! Måste dock joxa med annat nu, men där finns både god mat, mysigt boende och otroligt vacker natur/bebyggelse!!

• smint

ja Gotland säger jag med, finns många fina ställen  furillen tex, modernt mitt i kalkstenslandet

men annars säger jag också att bomans är mycket trevligt har varit där med jobbet. Minns inte vilket rum jag bodde i dock..

ännu en fin dag, hörde ryktas om 15 grader i helgen, återstår att se

Gosnosen: Stort Grattis till Linnéa, jobbigt med bristningen, hoppas det läker fint och snabbt.

Vickan: Hoppas ni får mysiga dagar du och trollet och att din förkylning försvinner.

igår var det 2 månaders kontroll på bvc, 5640 och 62 cm lång, 10 cm på 2 månader, han brås på sin far helt enkelt. Läkarbesöket gick bra, men jag fick halvbra intryck av barnläkaren, hon är lite halvchef på mottagingen som är både läkarmottagning och bvc så hon verkar inte riktigt närvarande ibland..

Lilla H snorar fortfarande, på sös sa dom att vi skulle ge nezeril 2-4 ggr om dagen för det satt i näsan, hon igår sa att nja det tyckte hon inte.  Små barn kan låta mkt i näsan utan att det är någon fara, så länge dom kan ta flaskan/bröstet...   skall ha uppehåll några dagar och bara köra koksalt och nässug. Men tyckte det blev sämre igår igen.. Kan det inte bara vara vår nu så alla baciller försvinner?

• Lapinette

Gotland är jättefint men det tar tid att ta sig dit. Vi har bara fredag - söndag på oss. En av anledningarna varför det tyvärr känns lite långt att sticka iväg till Halmstad, två dagar går i princip bort till resan. Visst till Gotland kan man ta sig med flyg.

Nu har jag snöat in mig på Åland. Har inte varit där, maken har inte heller varit där (vi har båda varit på Gotland).

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!