• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • fru AM

BS: har du övervägt Yasuragi Hasseludden? Torekov Hotell - fast det är ju en bit bort förstås. Nynäs Havsbad (nynäshamn)? Hotell Havsbaden i Grisslehamn?

• fru AM

Kattkräks låter riktigt vedervärdigt. Ännu en anledning för mig att inte ha katt (frånsett allergi med arstma förstås)

• muggles
    Hattis skrev 2011-03-30 22:05:41 följande:

Fossing - låter inget vidare!

Jag funderar allvarligt på att hålla mig till grape tonic och citrondrycker framöver.

Grape Tonic - min enda craving!
  • fru AM
    muggles skrev 2011-03-31 13:18:38 följande:
    Grape Tonic - min enda craving!
    En fullständig nyhet i min cravingteori ... Kan Grape Tonic vara tvillingrelaterat?
  • muggles
    Hattis skrev 2011-03-30 22:31:12 följande:
    Alkoholfri öl - Clausthaler är faktiskt fantastiskt god och det finns egentligen ingen anledning att någonsin dricka ngt annat (förutom att den är dyrare än vanlig starköl), men jag är ingen större öldrickare. Calsbergs, nja, jag håller inte med.
    Näe nu håller jag inte alls med! Alkohol är ändå en bra smakbärare. Men alkofri öl duger när man är gravvo.
  • BrudSommar2006

AM, jag vill liksom lagom långt bort, Hasseludden och Nynäshamn känns lite nära och Torekov lite väl långt bort. Grisslehamn blir att överväga även om jag har för mig att min bror och sambo var där och tyckte att det var lite slitet. Fast det var några år sedan.

Annars liksom fastnade jag på den är beskrivningen av Varbergs Asia Spa: "Vår Vitality Pool är en helt unik massagepool som har ett 30-tal massagefunktioner. Vid varje massagestation finns en liten skylt som talar om vilken kroppsdel som masseras. Vid vissa stationer ligger du ner, vid andra sitter du och vid några av stationerna är du stående. Dessutom har vi integrerat en bubbelpool i massagepoolen. Den är placerad vid det stora panoramafönstret och ger dig en vidunderlig utsikt över Varbergs hamninlopp, fästningen och västerhavet."  Fast jag vill ju inte till Varberg egentligen, min brors sambo är därifrån och vi har ju varit där en del nu. Kul att åka någonstans där man inte varit. Ska man bli tvungen att åka ända till Halmstad i alla fall, jag ville ju norrut. Har inte helt slagit Åre ur hågen faktiskt, i oktober har de öppet torsdag till söndag men det är ju också långt. Fast det där Copperhill du föreslog förut verkar helt fantastiskt.

• BrudSommar2006

Muggles, ändå fantastiskt att småttingarna tagit sig så här långt när prognosen var att de skulle titta ut så tidigt. Finns väl chans till det fortfarande men många milstolpar är ju ändå nådda.

• BrudSommar2006

Muggles, om det skulle bli så att ni hamnar på neo ett tag, stannar du där då och maken är hemma med Moa eller vad är planen?

• BrudSommar2006

Hörrni, vad säger egentligen hönan, bock bock bock, pock pock pock, kluck kluck kluck eller kakaa kakaa??

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!