• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Det snöar!!!! Usch och fy! Det är nog det viktigaste jag har att säga .

Smint - jag kollar hela tiden på hus och lägenheter men vi blir som vanligt kvar där vi är ett tag till. Vår grannes lägenhet är fortfarande något vi hoppas på men han verkar vara så knepig så det är inget vi kan förlita oss på. Sen har jag precis fått veta vart mitt nya kontor kommer att ligga och det blir ca 15 min promenad så nu känner jag mig ändå mer motiverad över att stanna kvar där vi är idag. 15 minuter till jobbet och sedan 8 min till mitt favoritgym .

Förstår att det känns skumt att se sin gamla lägenhet till salu igen. Undrar varför de ska flytta?

EA - hur går det med dig, något mer brunt eller är läget under kontroll .. ja, så mycket kontroll nu man kan ha över sin kropp .

Måste in och kika i galleriet på Piff och Puffs rum. Åhhh.. vill ha ett litet rum att inreda till vår kommande knodd.

• fru AM

Lappis: var någonstans ska ni ha kontor nu då?

Fina rum till Piff och Puff! Har ni målat själva eller en begåvad vän? 

• Lapinette

Mellan Sveavägen och Birger Jarlsgatan (närmaste t-bana Rådmansgatan). 15 minuter för mig att gå och något längre för chefen. Förresten var inne på hans fb-sida precis och såg att VD'n för Finland (vi var ägda av det företaget en gång i tiden) hade skrivit om mig! Något i stil med att han pratat med min nuvarande chef som inte uppskattade att han tagit över mig. Ha, ha .. borde man inte inoxa sådant när man är VD på ett rätt så stort finskt företag.

Jättefina rum till Piff och Puffen!

Frullan - har du redan varit "over there"?! Hänger inte alls med .

Sweet - läskig läkare du träffade och som sagt, tur att det inte var en gynundersökning. Uhhhh!!! Hur går det annars med ert greencard? Börjar allt falla på plats. Och förresten, vad glad jag blev över att katten inte var sämre däran .

• Fru E

Lappis-någon kontroll över min kropp har jag inte den gör precis som den vill
    För att hålla mig från galenskap försöker jag att inte analysera men tjoflöjt så bra det går, men snart får jag sällskap och får gosa två små tjejer vilket räddar kvällen.
    Tänk vilken tur att maken åkte iväg denna veckan så han slapp få hål i huvudet

• Mopedvin

Åkej, tredje gången gillt... Har försökt att ta mkg in hela dagen är hemma med vattkoppskille nr två... Läst ikapp så gott jag kunnat. Sweet - creepy! Som sagt, tur att han inte var din gynekolog...

Ea-brunt? Hur gick det med b,odprovet?

Lappis - har du berättat att du ska sluta nu?

Bs- hoppas allt har gått ok, kram till dig Sen kommer jag inte ihåg mer EGO - ska till hufvudstan i helgen! Tåg på söndag morgon, fotografiska + fika på fm/lunch, Middag på Haga Deli, Belle & Sebastian på Cirkus, hotell, shopping och sen hem på mån em. Bara jag och maken, välbehövligt!

• viktualia

Fy vad nyfis jag blir på galleriet, får vänta tills jag kommer hem...har inte länken i telefonen...

Vardagslogistik - maken och jag startade varsin googlekalender igår, som jag sedan kan synka med jobbets kalender i min telefon = smidigt värre!

Dessutom har jag börjat använda Lync på arbetstid, fnissade åt whiteboardfunktionen.... alltså ett chatprogram med tillhörande skissmöjlighet

• muggles

Vickan: visste inte att en whiteboard-funktion kunde vara fnissbar...

Måste försöka gräva fram länken till galleriet här på hemdatorn...

• fru AM

Lappis: men vilket perfekt läge! Mitt i smeten och nära till allt ju!

• muggles

Tinga: oj vad ambitiöst med målningarna! Jag gillar färgerna och gardinerna också!

Mopedvin: välkommen tillbaka!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!