• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • viktualia

Mugglan - det beror på hur barnsliga användarna är... kollegan som jag testchattade med när installationen var klar var på samma fnissnivå som jag. Vi ritade teckningar m ritfunktionen, la in bilder och skrev fåniga highlights..... hihihi

• viktualia

Tinga - så där ambitiös kommer jag bara drömma om att vara.... superfina barnrum!!

Snaily - såg huslänken lite sent... har inboxat dig några funderingar...

• fru AM

Snaily: om du orkar får du gärna inboxa mig huslänken också! Jag älskar att kolla på hus!

• muggles

Vickan: aha då förstår jag vad det var för bilder ni ritade!

• Snorkfröken77

Hello!

har precis gått in i v 27 och ångesten har varit jobbig idag, skulle vilja att Leffelina sparkades hela tiden! Och hårt! Min senaste noja är att om jag inte känt henne utanpå utan bara inuti så kan jag ha inbillat mig och alltså gills inte den rörelsen *suckar* Tur att jag ska till psykotanten på måndag...11 veckor kvar (men hoppas på 10...)

Har för övrigt redan fått första kommentaren om att jag redan är så stor, ja, jag vet, jag blir stor, magen blir gigantisk Så jobbigt när folk börjar fråga om man är säker att det bara är EN osv...Alla får inte små fina söta magar...På förlossningen med S fick jag storlek XL på fina rocken och den gick ändå inte helt ihop över magen

Tinga - Superambitiös inredda rum! Jättefint!

Snaily - Är också husnyfiken

Lappis - Grattis till bra läge på nya jobbet!

EA - Skönt att vara sysselsatt!

Sweet - Otrevligt med läkaren *ryser* Man är ju utlämnad ändå, men behöver inte att de är slemmiga som grädde på moset...

För övrigt anser jag att det ska bli vår på riktigt nu!!!!

• muggles

Snorkis: kram! Själv tycker jag att Ada och Beda varit ovanligt lugna de senaste dagarna och det är lite oroande. Men om jag tänker logiskt på det så har de ju rört på sig, bara inte lika vilt som för några dagar sedan. Suck. Imorgon ska vi på TUL, hoppas på bra besked då. När har du nästa kontroll?

• Snorkfröken77

Vickan - Jag vet fast just nu känns det väldigt långt borta....*kram*

Muggles - Nästa koll på spec mvc är TUL v 32 och förlossningssamtal...Annars ska jag till vanliga BM om en månad. Jag vet att jag utan problem får komma till BM och lyssna på hjärtljud och på förlossningen har de säkert full förståelde om jag vill köra ett ctg, men det känns som att om jag ger efter för hjärnspökena kommer det bara bli värre. Jag känner henne ju till slut. Det är väl så när de flyttar runt känns det annorlunda och då blir man orolig. Måste vara jättestökigt för dig att ha koll på två Skönt att du ska på TUL imorgon då får man ju en bekräftelse på att allt är bra och kan slappna av en stund till. Tycker du är jätteduktig på att vara positiv!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!